طرح‌های آستان قدس در خراسان جنوبی با جدیت بیشتر دنبال شود


طرح‌های آستان قدس در خراسان جنوبی با جدیت بیشتر دنبال شود

بیرجند - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: با توجه به دیدگاه معنوی مجموعه آستان قدس رضوی، نیاز است فعالیت‌ها و پروژه‌های در دست اقدام با جدیت بیشتر و در مقطع زمانی برنامه ریزی شده و مناسب اجرا شود.

سید کمال الدین میرجعفریان روز پنجشنبه در نشست بررسی پروژه‌های آستان قدس رضوی در خراسان جنوبی افزود: آستان قدس رضوی می تواند برای ارتقابخشی به شاخص‌های زیرساختی، مسائل اقتصادی به ویژه اشتغال و مباحث فرهنگی به استان نهایت نظر مساعد را داشته باشد.

وی گفت: مردم استان خراسان جنوبی از طرفی همسایه و به نوعی از مریدان زائران حضرت ثامن‌الحجج (ع) هستند که انتظار می رود تولیت آستان قدس این استان را بیشتر مورد توجه قرار دهد.

وی بیان کرد: در حال حاضر با سرمایه‌گذاری‌های آستان قدس پروژه‌های عمرانی در سطح استان فعال است و برخی پروژه‌های عمرانی چندین ماه قبل توسط آستان قدس کلنگ زنی شده و انتظاراتی را در مردم ایجاد کرده است که انتظار است این پروژه‌ها سریعتر اجرا و تمام شود.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: عملیات اجرایی برخی پروژه‌های تولیدی یا اقتصادی به ویژه در شهرستان نهبندان آغاز شده و در مرحله ای بالای ۹۰ درصد طرح غیرفعال شده که ناامیدی و فضای بی اعتمادی نسبت به مجموعه در حال شکل گیری است.

وی یادآور شد: در استان ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های زیادی وجود دارد که آستان قدس رضوی می تواند برای به بهره‌برداری رسیدن طرح‌های مختلف مشارکت داشته باشد.

میرجعفریان گفت: پروژه‌های عمرانی زیادی در بخش های خدماتی، تجاری، مسکونی، زیربنایی در شهرستان‌ها هدف گذاری شده که می توان از ظرفیت سرمایه‌گذاری آستان قدس بهره مند شد.

وی افزود: امید می رود با دید مساعد آستان قدس رضوی و سرمایه‌گذاری در پروژه‌ها و طرح‌های مختلف، بخشی از مشکلات استان مرزی خراسان جنوبی رفع شود.

در این نشست در ارتباط با مشکلات و نواقص پروژه آماده‌سازی اراضی ۴۵۰ هکتاری زعفرانیه بیرجند با سرمایه‌گذاری آستان قدس رضوی، دستگاه‌های خدمات رسانی مطالبی را بیان کردند.

معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی هم گفت: اراضی پادگان ۰۴ بیرجند سال ۸۵ به محدوده شهر الحاق شد و طرح تفصیلی آن توسط مشاور زیستا تهیه و همین سال به تصویب کمیسیون ماده پنج شهر بیرجند رسید.

وحید داعی افزود: با توجه به طرح تفصیلی مصوب، عملیات آماده سازی در محدوده غربی طرح تا مرحله اجرایی سابگرید معابر و اجرای کانال های هدایت آب‌های سطحی توسط پیمانکار اجرا شد.

وی بیان کرد: سال ۹۴ ادامه عملیات آماده سازی در قالب مشارکت در سرمایه‌گذاری به شرکت مسکن عمران و قدس رضوی واگذار شد و با توجه به ضرورت بازنگری طرح تفصیلی و تصویب آن در شورای عالی شهرسازی و معماری این مهم توسط مهندسان مشاور آمود تهیه و در ۱۹ اردیبهشت سال گذشته به تصویب کمیسیون ماده پنج و در نهایت پس از تایید شورای عالی شهرسازی ابلاغ شده است.

۷۵۵۷*۳۰۲۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رائفی پور: مستاجرم