متن کامل مصاحبه لمپارد بعد از معرفی به عنوان سرمربی چلسی


متن کامل مصاحبه لمپارد بعد از معرفی به عنوان سرمربی چلسی

لمپارد از بازگشت به باشگاه سابقش هیجان زده است.

لمپارد از بازگشت به باشگاه سابقش هیجان زده است.

به گزارش وبسایت نود، فرانک لمپارد بعد از 5 سال حالا بار دیگر به چلسی بازگشته است، البته این بار با کت و شلوار و در قامت مربی چلسی.

بالاخره بعد از چند روز شایعه و بحث در مورد بازگشت لمپارد به چلسی، روز پنج شنبه باشگاه چلسی در بیانیه ای به طور رسمی اعلام کرد فرانک لمپارد هدایت آبی های لندن را با قراردادی سه ساله پذیرفته است. به این ترتیب لمپارد در دومین تجربه رسمی مربیگری خود هدایت تیم سابقش را برعهده می گیرد و جانشین ساری می شود.

متن کامل مصاحبه لمپارد بعد از معرفی به عنوان سرمربی چلسی

لمپارد در شرایطی این شغل را به دست می آورد که هر دو مربی قبلی چلسی تنها چند روز بعد از کسب جام با این تیم قطع همکاری کردند. قهرمانی در لیگ و جام حذفی برای حفظ جایگاه کونته در چلسی کافی نبود و انتقادات از سبک بازی ساری و مخالفین پر تعداد او، در نهایت موجب شد ساری نیز این شغل را ترک کند. هر چند که او در رقابتی سخت توانست چلسی را در لیگ برتر به سومی برساند و جواز لیگ قهرمانان فصل بعد را بدست آورد و البته در لیگ اروپا نیز قهرمانی را برای چلسی به ارمغان آورد.

در عین حال باشگاه چلسی تایید کرده است که جودی موریس و کریس جونز از دربی کانتی راهی استمفوردبریج می‌شوند تا در چلسی نیز به لمپارد کمک کنند. جو ادواردز سرمربی فصل قبل تیم زیر 23 ساله های چلسی نیز به همراه ادی نیوتن به کادرفنی تیم اصلی اضافه می شوند.

متن کامل مصاحبه لمپارد بعد از معرفی به عنوان سرمربی چلسی

لمپارد در کنفرانس خبری خود بعد از انتخاب به عنوان سرمربی چلسی به سؤالات زیادی پاسخ داد؛

تصمیمی سخت و آسان

فکر کردن به پیشنهاد چلسی خیلی نیاز به زمان نداشت. با این حال جدایی از دربی کانتی هم آسان نبود، به خصوص بعد از فصل خوبی که پشت سر گذاشتیم و همینطور برخورد و رفتار مالکان، مدیران و هواداران باشگاه. بنابراین از این منظر تصمیمی سخت برای من بود. اما در عین حال در این سمت چلسی وجود داشت، که برای حضور در این باشگاه نیاز به اتخاذ تصمیم سختی نداشتم. این باشگاه، این هواداران و این بازیکنان برای من بسیار گرانبها هستند، هر چقدر از احساسم دربارۀ خوشحالی بابت بدست گرفتن این پست صحبت کنم، کم است.

از اهمیت و جایگاه این شغل کاملاً آگاه هستم. برای سالها در چلسی بازی کردم و با فشار روی تیم آشنا هستم. در باشگاهی مثل چلسی انتظارات و توقعات بالایی وجود دارد باید هر فصل برای رقابت آماده باشد. من از این بابت نگران نیستم. واقع بین هستم و می دانم باشگاه از من چه می خواهد، تمام تلاشم را خواهم کرد تا بتوانم خواسته های باشگاه را عملی سازم.

می دانم افراد زیادی دربارۀ سابقه کاری من صحبت کرده اند. من تنها یک سال است که وارد عرصه مربیگری شده ام و به دست گرفتن هدایت چلسی تنها بعد از یک سال تجربه مربیگری، اتفاق معمولی نیست. با این وجود من با مربیان فوق العاده ای کار کرده ام که برای من یک مزیت در کارم محسوب می شوند. همچنین از یک سال حضورم در دربی چیزهای زیادی یاد گرفتم. به هر حال اکنون من باید خودم را در چلسی ثابت کنم و نشان دهم که آماده این شغل هستم.

تصور می کردم زودتر دربارۀ تجربۀ کم من در عرصه مربیگری بحث و سؤال پیش آید؛ پیش کشیدن این بحث بدیهی است، اما فوتبال پر است از داستان مربیان کم تجربه ای که به موفقیت رسیدند و آنهایی که موفق نشدند همینطور مربیان باتجربه ای که به موفقیت نرسیدند یا به توفیق رسیدند. من به خودم و توانایی هایم کاملاً باور دارم. اما تصور می کنم آنچیزی که دوران من را در این باشگاه تعریف می کند، اخلاق و تعهد کاری من است.

باید با هدف برد و پیروزی کار را آغاز کنیم، اگر اینجا به عنوان سرمربی چلسی بنشینم و این حرف را نزنم، فکر می کنم اصلاً نمی بایست اینجا می بودم. بازی کردن در لیگ قهرمانان چیزی است که ما را به سمت جلو و پیشرفت سوق می دهد، اکنون نمی خواهم درباره جایگاه مان در لیگ صحبت کنم، این موضوع را در آخر فصل از من بپرسید.

متن کامل مصاحبه لمپارد بعد از معرفی به عنوان سرمربی چلسی

جدایی هازارد

اگر از جنبه بیرونی به قضیه نگاه کنیم، این انتقال یک خواسته شخصی برای هازارد بود که هواداران و باشگاه هم آن را درک کردند. به عنوان هم تیمی سابق هازارد و یک هوادار باشگاه از بازی در کنار او لذت بردم و بابت حضورش در این تیم از او ممنونیم. حالا زمان مهمی است، باید به جلو نگاه کنیم. وقتی بازیکنی بزرگ را از دست می دهید، باید روی تیم تمرکز کنید. و البته که ما در تیم مان بازیکنان با کیفیت زیادی داریم.

ما در چلسی، به اندازه کافی بازیکن خوب داریم تا به اهداف مان نائل شویم. مردم مدام دربارۀ هازارد صحبت می کنند ولی در این تیم چلسی استعدادهای دیگری هم وجود دارند. این تیم فصل گذشته در لیگ سوم شد و در لیگ اروپا به قهرمانی رسید. حالا نوبت من رسیده تا تیم را از جایگاه کنونی اش به سمت پیشرفت سوق دهم.

چه لقبی برای خود در نظر می گیرید؟ آقای خاص؟ آقای خوشحال؟

پذیرش این شغل، به دست گرفتن یک شغل رؤیایی است، نیاز نیست به این شغل عنوان خاصی بدهم. ضمن اینکه هیچ علاقه ای به القاب خود تعریف شده ندارم. من این باشگاه را دوست دارم، در دوران بازیگری ام موفقیت های زیادی در این باشگاه بدست آوردم و با مربیان بزرگی کار کردم، یک فصل هم در دربی پشت سر گذاشتم و حالا کاملاً به خودم باور دارم.

متن کامل مصاحبه لمپارد بعد از معرفی به عنوان سرمربی چلسی

ترکیبی از تجربه و جوانان

پرورش بازیکنان جوان مسئله بسیار مهمی است و این یکی از اصلی ترین و اولین اهداف من است. البته فرقی نمی کند بازیکن 18 ساله باشد یا 32 ساله، ولی می خواهم همگی شان این احساس را داشته باشند که چلسی باشگاه آنهاست. فقط در مورد جان تری صحبت نمی کنم، بلکه اشاره ام به بازیکنانی نظیر پیتر چک و دروگباست که به اینجا آمدند و چلسی برایشان معنا و مفهوم بزرگی داشت.

مربیان جدید در چلسی

جودی موریس به عنوان دستیارم به چلسی اضافه خواهد شد. ما رابطه صمیمانه و خیلی نزدیکی داریم و ارتباط کاری خیلی خوبی بین مان وجود دارد. کریس جونز هم که در دربی با هم کار می کردیم، اینجا در چلسی به من کمک خواهد کرد. جو ادواردز از تیم زیر 23 ساله ها به تیم اصلی می آید. همینطور ادی نیوتن. در این باشگاه، صرفاً موضوع بازگرداندن افراد سابق یا کسانی که در این مجموعه کار کرده اند مطرح نیست. بلکه مسئله استخدام افرادی است که چلسی را باشگاه خود بدانند و دارای اخلاق و تعهد کاری باشند.

متن کامل مصاحبه لمپارد بعد از معرفی به عنوان سرمربی چلسی

شغلی جدید زندگی جدید

هیچ کس در این رشته و این ورزش کار آسانی پیش رو ندارد. همیشه سوالات و تردیدهای زیادی مقابل تان قرار دارند. با هیچکدام از مربیان سابقم صحبتی نکرده ام و در شرایط کنونی نیز هیچ قصدی برای صحبت با آنها ندارم. 19 سال پیش وقتی به چلسی آمدم، یادم می آید که این بحث مطرح بود آیا لمپارد واقعاً 11 میلیون پوند می ارزد؟ نمی خواهم از دوران بازیگری ام در چلسی تعریف کنم ولی یکی از مزایای حضورم در چلسی به عنوان مربی، شناختی است که از این باشگاه دارم. می دانم چه چیزی از من می خواهند و چه چیزی نیاز دارم.

متن کامل مصاحبه لمپارد بعد از معرفی به عنوان سرمربی چلسی

فرانک لمپارد که اکنون 41 سال دارد، فوتبالش را از باشگاه وستهم یونایتد آغاز کرد. او شش سال عضو تیم اصلی وستهم بود و در ژوئن 2001 با مبلغ 11 میلیون پوند این تیم را ترک کرد تا راهی چلسی شود. لمپارد در دو فصل نخست حضورش در چلسی خیلی خوب کار نکرد تا اینکه حضور آبراموویچ و سپس ظهور آقای خاص، موجب شکوفایی لمپارد در تیم طلایی چلسی در دهه گذشته شد.

لمپارد در سه فصلی که چلسی با مورینیو به جام های مختلفی رسید 60 گل زد تا کیفیت خود را به رخ بکشد. درخشش او ادامه داشت و هافبک گلزن چلسی در فصل نخست حضور آنچلوتی در استمفوردبریج، بهترین فصل فوتبالی خود را رقم زد و با زدن 27 گل در 51 بازی به تیمش کمک کرد دوگانه داخلی را فتح کند. لمپارد در پایان فصل 2013-2014 و در حالی که تصور می شد راهی آمریکا می شود، چلسی را ترک کرد اما در نهایت برای چند ماه پیراهن منچسترسیتی را به تن کرد. دوران لمپارد در چلسی با 648 بازی و 211 گل به پایان رسید. او هنوز هم بهترین گلزن تاریخ چلسی است.

متن کامل مصاحبه لمپارد بعد از معرفی به عنوان سرمربی چلسی

لمپارد در شرایطی لیگ برتر را ترک کرد و راهی آمریکا شد که با انجام 429 بازی و 127 گل در لیگ برتر، نام خود را در تاریخ لیگ جزیره به عنوان یکی از برترین هافبک ها و بهترین گلزنان اثبات کرد. در نهایت لمپارد بعد از دو فصل حضور در آمریکا، در سال 2016 از عرصه بازیگری فوتبال بازنشسته شد و مدتی بعد به مربیگری روی آورد.

فرانکی 31 می 2018 هدایت دربی کانتی را برعهده گرفت. از مهمترین دستاوردهای او در فصل گذشته همراه دربی، پیشروی در جام اتحادیه و شکست منچستریونایتد در لیگ کاپ و حضور در پلی آف صعود به لیگ برتر بود. تیم او موفق شد لیدز مدعی را در مرحله نیمه نهایی پلی اف شکست دهد اما در گام آخر دربی کانتی مقابل استون ویلا شکست خورد و از رسیدن به لیگ برتر بازماند تا رؤیای او تکمیل نشود. دوران حضور لمپارد در دربی کانتی همراه بود با 57 بازی، 24 برد، 17 تساوی و 16 شکست.

متن کامل مصاحبه لمپارد بعد از معرفی به عنوان سرمربی چلسی

آیا او در چلسی موفق خواهد شد؟

1878

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)