اقدام شایسته بانوی جودوکار ایران


اقدام شایسته بانوی جودوکار ایران

بانوی جودوکار ایران در بازی‌های جهانی کارگران از دست دادن با مسئول فنی مسابقات امتناع کرد

اقدام شایسته بانوی جودوکار ایرانبه گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری صدا و سیما از اسپانیا، رقابت‌های جودوی بازی‌های جهانی کارگران جهان امروز در حالی در سالن ورزشی «پابیلو فیرال شهر» تورتوسا اسپانیا برگزار شد که نمایندگان ایران موفق به کسب پنج مدال طلا و ۲ نقره شدند.
چهار ملی پوش دختر ایران نیز یک طلا، یک نقره و ۲ برنز گرفتند.
در زمان اهدا مدال برنز آزیتا شکاری، جودوکار وزن منهای ۵۷ کیلوگرم، زمانیکه مسئول فنی مسابقات قصد داشت با این بانوی مدال آور ایران دست بدهد، با امتناع شکاری بنابر اعتقادات مذهبی و دینی روبرو شد و در مقابل این مسئول فنی اعلام کرد که مدالی به نماینده ایران تعلق نمی‌گیرد.
پس از این موضوع ورزشکاران، رئیس فدراسیون و کادرفنی در اعتراض به این موضوع قصد ترک سالن را داشتند که با توضیحات مسئولان برگزارکننده، نمایندگان ایران برای دریافت مدال خود بازگشتند.
«جواد رمضی» رئیس فدراسیون کارگری پس از این موضوع از اقدام دختر جودوکار ایران تقدیر و حمایت قاطع خود را از نمایندگان کشورمان اعلام کرد.
از دیگر نکات قابل توجه مدال ارزشمند طلای «سحر چغلوند» در وزن به اضافه ۸۷ کیلوگرم بود که در تاریخ جودو ایران او نخستین بانوی ورزشکار است که به عنوان نماینده بانوان ایرانی در یک رویداد بین المللی و جهانی در این رشته مدال طلا می‌گیرد.
ششمین دوره بازی‌های جهانی ورزش کارگری و آماتوری از ۱۱ تیر در شهر تورتوسای اسپانیا آغاز شده است و وززشکاران ۴۲ کشور جهان به مدت ۶ روز با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.
کاروان ایران با ۱۴۰ ورزشکار در ۹ رشته و در قالب ۱۶ تیم در این بازی‌ها حضور دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)