برگزاری جشنواره «زیر سایه خورشید» در یزد/اجرای 313 ویژه برنامه


برگزاری جشنواره «زیر سایه خورشید» در یزد/اجرای 313 ویژه برنامه

گروه اجتماعی- دبیر دوازدهمین جشن زیر سایه خورشید یزد گفت: 313 برنامه در هشت حوزه مختلف در دوازدهمین جشنواره زیر سایه خورشید در این استان اجرا می‌شود.

برگزاری جشنواره «زیر سایه خورشید» در یزد/اجرای 313 ویژه برنامهبه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام سیدناصر حیدری، دبیر دوازدهمین جشن زیر سایه خورشید یزد 13 تیرماه در جمع خبرنگاران استان با بیان اینکه استان یزد برای دوازدهمین سال در دهه کرامت، میزبان خدام است اظهار کرد: این جشنواره بزرگترین رویداد و جریان فرهنگی کشور است و برای اینکه منظم و هماهنگ باشد، اولین قدم سازماندهی نیروها و کادر اجرایی جشنواره زیر سایه خورشید بود.

وی ادامه داد: در این راستا، هشت کمیته با عنوان‌های کمیته پشتیبانی، خدام امام رضا(ع)، نذورات، مراسمات، طرح و برنامه، روابط عمومی، حافظ و خواهران تشکیل شد.

حیدری با بیان اینکه قسمت اصلی منابع انسانی و مالی این جشنواره مردمی است گفت: برای برگزاری این جشنواره در شهر یزد بیش از 450 نفر خادم مشغول به خدمت هستند که در کل استان، این آمار به بیش از 2 هزار نفر می‌رسد.

دبیر دوازدهمین جشن زیر سایه خورشید یزد یادآور شد: اجرای این برنامه را در شهرستان یزد هیئت انصار ولایت و کانون جوانان رضوی و در بقیه شهرستان‌ها یک یا چند تشکل مذهبی و فرهنگی عهده‌دار هستند.

خدام رضوی در همه شهرستان‌های یزد حضور می‌یابند
حیدری با اشاره به اینکه در یازدهمین جشنواره زیر سایه خورشید280 برنامه اجرا شد گفت: برای امسال که دوازدهمین دوره جشنواره است، اجرای 313 برنامه در نظر گرفته شده که در هشت حوزه عیادت، استقبال، افتتاح، تکریم، دیدار، بازدید، خدمات و مراسم‌ها خواهد بود که امیدواریم مورد عنایت امام زمان(عج) قرار بگیرد و به بهترین شکل اجرا شود.

دبیر جشنواره زیر سایه خورشید یزد با اعلام اینکه خدام حضرت رضا(ع) در تمامی شهرستان‌ها حضور خواهند یافت بیان کرد: تا سال هشتم جشنواره این امکان وجود نداشت که خدام در تمامی شهرستان‌های استان حاضر شوند اما از آن زمان به بعد، خادمان و مبلغان آستان قدس رضوی در قالب چهار گروه به تمامی شهرستان‌ها اعزام می‌شوند.

اعلام برنامه‌های دوازدهمین جشنواره زیر سایه خورشید یزد
حجت‌الاسلام حیدری با اشاره به برنامه‌های دوازدهمین جشنواره زیر سایه خورشید در استان یزد گفت: استقبال از خدام رضوی در محل فرودگاه، دیدار با آیت‌الله محمدرضا ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، برگزاری بیش از 20 جشن زیر سایه خورشید در سراسر استان از مهمترین برنامه‌های پیش بینی شده در استان است.

وی از برگزاری جشن بزرگ زیر سایه خورشید در روز پنجشنبه 20 تیرماه جاری در محل امامزاده سیدجعفرمحمد(ع) شهر یزد خبر داد و تصریح کرد: شب شعر رضوی با عنوان خورشید هشتم، حضور خودرو سفیر آفتاب با امکانات صوتی و تصویری در 8 شهر برای برگزاری جشن‌های سیّار، برپایی کارگاه تولید پوستر رضوی با حضور هنرمندان و برگزاری همایش دختران آفتاب از جمله مهمترین برنامه‌های جشنواره امسال است.

خدمت‌رسانی کریمانه؛ رمز گسترش زیر سایه خورشید
دبیر دوازدهمین جشنواره زیر سایه خورشید در یزد «خدمت کریمانه مهربانی به رسم اهل بیت(ع)» را شعار این دوره از جشنواره عنوان کرد و گفت: هر ساله، در متن جشنواره زیر سایه خورشید اتفاقات بسیار مهمی در حوزه خدمت‌رسانی کریمانه رقم می‌خورد که همین امر، رمز ماندگاری و گسترش جشنواره زیر سایه خورشید است.

وی افزود: برای امسال نیز این نوع خدمات در نظرگرفته شده که درمان رایگان 500 نفر مددجویان تحت پوشش ویژه شهرستان‌ها در حوزه دندانپزشکی، برپایی 10 ایستگاه سلامت در شهرستان‌ها، حذف حق فنی داروخانه‌ها در روز میلاد امام رضا (ع)، حضور 80 پزشک در 80 مسجد جهت ویزیت و مشاوره پزشکی، آزادسازی 80 موتورسیکلت، تخفیف جریمه پارکینگ، اهدای 500 بسته غذایی به ارزش تقریبی 100 میلیون تومان، اعطای وام کارآفرینی به ارزش 250 میلیون تومان، آزادسازی زندانیان، ایجاد کارگاه‌های خانگی، تأمین جهیزیه، تعمیر و ساخت منازل محروم، اعطای کارت هدیه‌ای نقدی به نیازمندان، خدمات عمومی اصناف و بازاریان به ویژه نانوایان از جمله این خدمات است.

برای اولین بار در کشور؛ راه‌اندازی سامانه «سخی» در یزد
حجت‌الاسلام حیدری یکی از اتفاقات ویژه این دوره را راه‌اندازی سامانه سایه خورشید یزد با عنوان «سَخی» اعلام کرد و گفت: این سامانه برای نخستین بار در استان یزد به منظور ثبت درخواست برنامه، مشارکت‌ها، گزارش‌ها و تصاویر مرتبط با جشنواره راه‌اندازی شده و قرار است دیگر استان‌ها نیز سامانه‌ای به این شکل راه‌اندازی کنند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | رونمایی طالبان از سلاح جدید نظامی افغانستان