600 عنوان برنامه همزمان با دهه کرامت در خراسان جنوبی اجرا می شود


600 عنوان برنامه همزمان با دهه کرامت در خراسان جنوبی اجرا می شود

حجت الاسلام سبزه کار گفت: 300 عنوان برنامه به همت شورای بزرگداشت دهه کرامت خراسان جنوبی و 300 برنامه به همت کانون های فرهنگی هنری مساجد سطح استان در دهه کرامت برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام «ابراهیم سبزه کار» ظهر امروز (۱۲ تیر) در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی اظهار داشت: شورای دهه کرامت با محوریت آستان قدس رضوی، حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها و بارگاه منور شاهچراغ تاکنون جلسات مختلفی برگزار کرده اند و در سطح استان نیز جلسات مختلفی دراستانداری و ستاد کانونهای مساجد استان برگزار شده است.

مدیر ستاد کانون‌های مساجد خراسان جنوبی با اشاره به اینکه دبیری اجرایی ستاد دهه کرامت در سطح استان‌ها بر عهده ستاد کانونهای مساجد است، افزود: برنامه های دهه کرامت امسال با ۶ محور کلی‌ «جشن کرامت، دختران آ‌فتاب،‌آذین بندی و محله آرایی،‌نذر شادی (ویژه مناطق محروم و استان‌های سیل‌زده»، کاروان کرامت و ایستگاه‌های کریمانه» برگزار می‌شود.

وی از حضور کاروان کرامت در ۱۰ استان کشور خبر داد و گفت: جمعی از خدام بارگاه منور حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها «کاروان کرامت» همزمان با ۱۹ تیرماه به همراه کاروان کرامت متشکل از هنرمندان و چهره های برتر قرآنی و ... با هدف اجرای برنامه های فرهنگی و شاد در شهرستان طبس حضور می یابند.

حجت الاسلام سبزه کار با تاکید بر اینکه برنامه‌های گرامیداشت دهه کرامت سال جاری در قالب جشن های مردمی در سطح استان برگزار می‌شود، ادامه داد: این برنامه ها با شعار «خدمت کریمانه شادی به رسم اهل بیت علیهم السلام» برگزار می شود.

مدیر ستاد کانونهای فرهنگی و هنری مساجد خراسان جنوبی در ادامه به تشریح برنامه های ادارات مختلف در ایام دهه کرامت پرداخت و گفت: توزیع ۱۳ سری جهیزیه به همت سازمان تبلیغات اسلامی، نشست شعر و ادبیات، برگزاری شب خاطره با موضوع سلام آقا و افتتاح مسجد ثامن الحجج در روستای دستگرد به همت مرکز رسیدگی به امور مساجد در این دهه انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه همایش امامزادگان در تمامی شهرستان ها به همت اداره کل اوقاف و امور خیریه،‌ مسابقه کتابخوانی رضوی و برپایی نمایشگاه های کتاب از سوی اداره کل کتابخانه های استان برنامه ریزی شده است، گفت: همچنین در این دهه اردوی دختران سیستان و بلوچستان و اردوی مادران و دختران از سوی کمیته امداد استان در اردوگاه یادگاران امام (ره) برنامه ریزی شده است.

حجت الاسلام سبزه کار افزود: برگزاری جشنواره بانوی کرامت با هدف شرکت بانوان در مسابقات فرهنگی ورزشی،‌ جشنواره فرهنگی ورزشی دا در شهرستان سربیشه، استقبال از کاروان دو امدادی جاده ولایت از جمله برنامه های اداره کل ورزش و جوانان است.

وی خاطرنشان کرد: ۳۰۰ عنوان برنامه به همت شورای بزرگداشت دهه کرامت خراسان جنوبی و ۳۰۰ برنامه به همت کانون های فرهنگی هنری مساجد سطح استان در دهه کرامت برگزار خواهد شد.

پایان پیام/70

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط