آوای ارادت رضوی بر بام های پلکانی ماسوله


آوای ارادت رضوی بر بام های پلکانی ماسوله

رشت – ایرنا – همزمان با دهه کرامت آوای ارادت رضوی با موسیقی گیلکی از بام های پلکانی ماسوله به گوش می رسد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: آوای ارادت رضوی (موسیقی گیلکی) از سری برنامه‌های هفدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) است که در گیلان آغاز شده و پس از لاهیجان و رشت، فردا در شهرک تاریخی ماسوله در دو بخش تالشی و گالشی برگزار می‌شود.
فیروز فاضلی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برنامه یادشده با اجرای آواها و نواهای زبان گیلکی با موضوع امام رضا (ع) در قالب‌های مختلف آوازی، ساز و آواز، مولودی خوانی، مرثیه‌خوانی، ثنا، مناجات‌خوانی، منقبت‌خوانی و چاوشی‌خوانی در حال برگزاری است.
وی با بیان اینکه ائمه معصومین (ع) اسوه و الگوی اخلاقی و رفتاری جامعه هستند، افزود: ترویج ابعاد مختلف زندگی ائمه اطهار (ع) می‌تواند جامعه را به نشاط معنوی لازم رهنمون سازد.
وی با تأکید بر گرامی‌داشت ایام میلاد با سعادت عالم آل محمد (ص) حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا (ع) و حضرت فاطمه معصومه (س) و لزوم اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری به‌منظور ترویج فرهنگ منور رضوی گفت: بیش از ٤٠ برنامه همزمان با دهه کرامت در استان برگزار می‌شود.
ویژه‌برنامه آوای ارادت رضوی در لاهیجان آغاز شد، امروز (شنبه) در پیاده‌راه فرهنگی شهرداری رشت و ساعت ١٩ فردا (یکشنبه ١٦ تیر) در شهرک تاریخی ماسوله برگزار خواهد شد.
صمد حبیبی (آواز) به‌همراه محرم‌علی بختیاری (آواز) و علی‌اشرف قربانی (آواز) به‌همراه کوهان شمامی (لَلِه) در بخش موسیقی تالشی اجرای برنامه خواهند داشت.
در بخش موسیقی گالشی نیز صفرعلی رمضانی (آواز و نقاره) چاووشی خوانی، اسماعیل قلی‌پور (چاووشی‌خوانی) به‌همراه گروه کرنانوازان، صفرعلی رمضانی (آواز و کمانچه) منقبت‌خوانی انفرادی و به‌همراه گروه کرنانوازان چاووشی‌خوانی اجرا می‌کنند.
ویژه‌برنامه آوای ارادت رضوی به همت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن موسیقی گیلان و با همکاری معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) برگزار می‌شود.

۱۸۸۱/‏۲۰۰۷/‏

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | اشتباه فاحش کارگر کارواش؛ خسارت شدید به خودروی لوکس!