ثبت مشخصات خودرو در سامانه «تهران من» ضروری است


تهران (پانا) - برای تردد در دو محدوده طرح ترافیک و طرح کنترل آلودگی هوا، علاوه بر ثبت اطلاعات شخصی، درج مشخصات خودرو در سامانه «تهران من» ضروری است.

ثبت مشخصات خودرو در سامانه «تهران من» ضروری است

تهران (پانا) - برای تردد در دو محدوده طرح ترافیک و طرح کنترل آلودگی هوا، علاوه بر ثبت اطلاعات شخصی، درج مشخصات خودرو در سامانه «تهران من» ضروری است.

به گزارش روابط عمومی شهرداری تهران،‌ با جایگزین شدن طرح کنترل آلودگی هوا به جای طرح زوج یا فرد از اول تیرماه، ثبت‌نام در سامانه «تهران من» برای ترددکنندگان در این محدوده ضروری شد و همه خودروهایی که قصد تردد در این محدوده را داشته باشند باید مشخصات خودروی خویش را در این سامانه ثبت کنند.

پس از آغاز اجرای طرح کنترل آلودگی هوا تعداد ثبت‌نام‌کنندگان در سامانه «تهران من» با افزایش دو برابری مواجه شده و به یک میلیون و پانصدهزار کاربر افزایش پیدا کرده است اما نکته‌ای که برخی از ثبت‌نام‌کنندگان از آن غافل شده‌اند، وارد نکردن مشخصات خودرو در این سامانه است.

شهروندان تهرانی توجه کنند که فقط ثبت‌نام کافی نیست و باید مشخصات خودرو نیز در داخل سایت ثبت شود. خودروهایی که مشخصاتشان در این سامانه ثبت نشده باشد، امکان استفاده از سهمیه تردد رایگان ۲۰ روزه را نخواهند داشت و تردد این خودروها در محدوده کنترل آلودگی هوا در کل فصلْ مشمول پرداخت عوارض خواهد شد.

طرح کنترل آلودگی هوا از اول تیرماه جایگزین طرح زوج یا فرد سابق شد. بر اساس این طرح، دیگر زوج یا فرد بودن پلاک خودروها ملاک نیست و همه خودروهای پلاک تهران ۲۰ روز و پلاک غیرتهران ۱۵ روز در هر فصل می‌توانند به صورت رایگان وارد این محدوده شوند و برای روزهای مازاد باید عوارض پرداخت کنند.

با تغییر طرح ترافیک در سال ۹۷ سامانه «تهران من» برای ساماندهی طرح ترافیک راه‌اندازی شد و همه خودروهایی که قصد تردد در این محدوده را داشته باشند در این سامانه ثبت‌نام می‌کنند. این سامانه جایگزین فروش طرح ترافیک به شیوه سنتی شده و شهروندان کافی است پس از ثبت اطلاعات شخصی و مشخصات خودروی خویش، حساب شهروندی‌شان را شارژ کنند تا عوارض طرح ترافیک پس از هر بار تردد از حسابشان کسر شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی