رئیس المصطفی با نوری مالکی دیدار کرد


رئیس المصطفی با نوری مالکی دیدار کرد

گروه حوزه‌های علمیه ــ رئیس جامعة‌المصطفی العالمیه در پی سفر به کشور عراق با نوری مالکی، نخست وزیر سابق عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس المصطفی با نوری مالکی دیدار کرد

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام و المسلمین علی عباسی در ادامه سفر خود به کشور عراق و دیدار با شخصیت‌های علمی، فرهنگی، سیاسی این کشور امروز، 15 تیرماه با نوری مالکی نخست وزیر سابق عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.
رئیس جامعة‌المصطفی در این دیدار گفت: از شما که سابقه درخشانی در حوزه مدیریت سیاسی عراق دارید و همواره به وزیر علوم عراق برای همکاری با نمایندگی جامعة‌المصطفی در این کشور سفارش کرده‌اید، کمال تشکر را دارم.
وی با بیان این که خدمات شما در دوره مسئولیت، در تاریخ عراق ماندگار خواهد بود، اظهار کرد: یکی از خدمات دولت نوری مالکی، قطع دست بیگانگان از دخالت در امور عراق است. امیدوارم پیوند تاریخی ملت عراق و ایران استمرار داشته باشد و روز به روز گسترش یابد.
عباسی با اشاره به این که تاکنون، پنج‌ هزار طلبه عراقی از جامعة‌المصطفی دانش‌آموخته شده‌اند و سه‌ هزار نفر در حال تحصیل‌ هستند، تأکید کرد: امیدوارم مجوز رسمی تأسیس نمایندگی المصطفی در عراق به زودی صادر شود.
در ادامه این نشست نوری مالکی، تعاملات علمی و فرهنگی میان ایران و عراق را بسیار ارزشمند توصیف کرد و گفت: برای رشد و تعالی علمی و دینی طلاب و دانشجویان عراقی چه در عراق و چه در ایران باید دستگاه‌ها و نهادهای ذیربط نهایت همکاری را داشته باشند.
همچنین در این سفر حجج اسلام «قنبری، معاون ارتباطات و بین‌الملل»، «مهدوی‌مهر، نماینده المصطفی در عراق»، «شانی، مدیرکل حوزه ریاست المصطفی»، «معصومی، رئیس مؤسسه علوم و ‌معارف و معاون علمی نمایندگی عراق» و «صالحی، مشاور ریاست در امور عراق، حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی را همراهی می‌کنند.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر