ابرکوه مهد پرورش اسب کشور می‌شود اگر...


ابرکوه مهد پرورش اسب کشور می‌شود اگر...

مسئول اجرایی اولین همایش اسب اصیل ابرکوه با اشاره به استقبال بی‌نظیر و غیرقابل پیش‌بینی مردم این شهرستان از این همایش، از بی‌توجهی و عدم حمایت مسئولان از این صنعت در ابرکوه گلایه کرد.

«میلاد ابراهیم‌پور» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به برگزاری اولین همایش معرفی صنعت اسب اصیل ابرکوه، اظهار کرد: 32 پروش‌دهنده اسب در شهرستان به صورت خودجوش و با کمترین حمایت از سوی مسئولان اقدام به برگزاری این همایش جهت نمایش زیباترین تولیدات خود از نژادهای عرب، دره شور و کُرد کردند.

وی با اشاره به کم‌لطفی برخی مسئولان شهرستان در این رابطه، افزود: در شهرستان ابرکوه علاقه‌مندان زیادی به حوزه پرورش اسب و ورزش سوارکاری وجود دارد تا جایی که همایش مذکور نیز با استقبال بی‌نظیری از سوی مردم مواجه شد به طوری که برای برگزارکنندگان نیز قابل پیش‌بینی نبود اما انتظار حمایت‌های بیشتری را از سوی مسئولان داشتیم که به هر دلیلی میسّر نشد.

ابراهیم‌پور معرفی صنعت اسب و رونق بخشیدن به اقتصاد شهرستان از این طریق را مهمترین هدف برگزاری این همایش ذکر و تأکید کرد: در صورت حمایت مسئولان از صنعت اسب ابرکوه، با توجه به موقعیت خاص جغرافیایی شهرستان می‌توانیم آن را به مهد پرورش اسب کشور تبدیل کنیم که در این صورت درآمدزایی، اشتغال‌زایی و توسعه اقتصادی شهرستان حتی در سطح ملی بدیهی و قابل پیش‌بینی خواهد بود.

وی با بیان این که صنعت پرورش اسب در ابرکوه به صورت حرفه‌ای از سال 87 با تعداد انگشت‌شماری اسب آغاز شد، افزود: امروز تعداد اسب‌های اصیل شهرستان به بیش از 300 رأس رسیده است و می‌توانیم مدعی داشتن صنعت پرورش اسب در این منطقه باشیم.

مسئول اجرایی این همایش در پایان از این که برنامه مذکور بدون هیچ‌گونه تجربه قبلی و با وجود بضاعت کم مالی، فراتر از یک برنامه شهرستانی برگزار و رضایت مردم و برگزارکنندگان را جلب کرد، ابراز خرسندی کرد.

یادآور می‌شود؛ در ابرکوه روستایی به نام «شهرسب» وجود دارد که روزگاری اطراف آن مرکز حکومت خوانین بوده و در آن پرورش‌دهندگان اسب بسیاری بودند به نحوی که نقل می‌شود بیش از 1000 راس اسب در این روستا نگهداری می‌شده و از همین رو نام آن را «شهر اسب» یا «شهرسب» نامیده‌اند.

گفتنی است؛ همایش معرفی صنعت اسب اصیل ابرکوه برای اولین بار در قالب برنامه جشن و نورافشانی با معرفی بهترین پرورش‌دهندگان و زیباترین اسب‌های این شهرستان در زمین چمن مجموعه ورزشی شهید پوراکبری در میان استقبال بی‌نظیرعلاقمندان برگزار شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | تصاویر تازه از رزمایش نیروی هوایی جمهوری آذربایجان در منطقه نخجوان