بررسی تخصصی مرسدس بنز GLS 2019


بررسی تخصصی مرسدس بنز GLS 2019

این GLS کاملاً جدید است، خودرویی که مرسدس بنز آن را S کلاس شاسی بلندها می‌داند. لیموزین لاکچری مرسدس را جزو بهترین‌های صنعت خودرو می‌دانند بنابراین GLS هم باید همین اعتبار را داشته باشید. البته که مرسدس بنز در ساخت شاسی بلندهای بزرگ تبحر خاصی داشته و نسل جدید GLS نیز جذاب‌تر از مدل‌های پیشین... The post بررسی تخصصی مرسدس بنز GLS 2019 appeared...

این GLS کاملاً جدید است، خودرویی که مرسدس بنز آن را S کلاس شاسی بلندها می‌داند. لیموزین لاکچری مرسدس را جزو بهترین‌های صنعت خودرو می‌دانند بنابراین GLS هم باید همین اعتبار را داشته باشید.

بررسی تخصصی مرسدس بنز GLS 2019
البته که مرسدس بنز در ساخت شاسی بلندهای بزرگ تبحر خاصی داشته و نسل جدید GLS نیز جذاب‌تر از مدل‌های پیشین این خودروساز به نظر می‌رسد.

بررسی تخصصی مرسدس بنز GLS 2019
درحالی‌که ریشه‌ی معماری GLS قبلی به M کلاس سال 2005 بازمی‌گشت اما نسل جدید از پلتفرم مشترک با GLE استفاده می‌کند؛ بنابراین هم‌اکنون با ساختاری سبک‌تر و مستحکم‌تر روبرو هستیم که می‌تواند از جدیدترین سیستم‌های کمک‌راننده پشتیبانی کند. ابعاد GLS 2019 نیز رشد کرده و طول کلی آن 5213 میلی‌متر است که 83 میلی‌متر بیشتر از GLS و 62 میلی‌متر طویل‌تر از ب‌ام‌و X7 می‌باشد.

بررسی تخصصی مرسدس بنز GLS 2019
داشبورد این شاسی‌بلند تقریباً از مدل کوچک‌تر GLE گرفته شده است اما اگرچه در آن همان صفحه‌نمایش 12.3 اینچی مربوط به سیستم اطلاعات سرگرمی MBUX دیده می‌شود اما امیدواریم این خودرو خاص‌تر از برادر کوچک‌تر باشد.

بررسی تخصصی مرسدس بنز GLS 2019


بی‌شک یکی از مهم‌ترین جنبه‌های چنین خودرویی صندلی‌های عقب است و اینجاست که GLS توانایی‌های خود را نشان می‌دهد. می‌توان آرایش 6 یا 7 صندلی را سفارش داد که در حالت اولی دو صندلی کاپیتانی در ردیف دوم دیده خواهد شد و در حالت بعدی یک نیمکت سه نفره نصب خواهد شد. البته با سفارش پکیج کامفورت می‌توان صندلی وسطی را تا کرد تا فضای بیشتری ایجاد شود و همچنین یک تبلت جداشدنی نیز برای کنترل سیستم‌های رفاهی و اطلاعات سرگرمی وجود خواهد داشت. همچنین امکان سفارش یک جفت صفحه لمسی 11.6 اینچی در پشتی صندلی‌های جلو وجود دارد که افراد با آن می‌توانند فیلم تماشا کرده یا در فضای مجازی به گشت‌وگذار بپردازند.
اما جایی که GLS واقع می‌درخشد ردیف سوم صندلی‌هاست. مرسدس ادعا می‌کند هر فرد قدبلندی در این صندلی‌ها جای خواهد گرفت بنابراین GLS به سادگی جادارترین شاسی‌بلند هفت‌نفره‌ای است که می‌توان خرید. فضای بار این شاسی‌بلند در زمان استفاده از تمامی صندلی‌ها برابر با 470 لیتر بوده که 144 لیتر بیشتر از ب‌ام‌و X7 است. در حالت 5 نفره این فضا به 890 لیتر افزایش می‌یابد و زمانی که تمامی صندلی‌ها تا شوند فضای بسیار زیاد 2400 لیتری ایجاد خواهد شد.

بررسی تخصصی مرسدس بنز GLS 2019

بررسی تخصصی مرسدس بنز GLS 2019
یکی از حقه‌های واقعی GLS به سیستم تعلیق کنترل بدنه‌ی فعال E مربوط می‌شود که حالت‌های متنوعی داشته و برای مثال در حالت آفرود راننده می‌تواند ارتفاع هر چرخ را به‌صورت مستقل تنظیم کند. دو دوربین نیز جاده‌ی پیش رو را اسکن می‌کنند تا سیستم تعلیق برای عبور نرم‌تر از موانع آماده باشد.

بررسی تخصصی مرسدس بنز GLS 2019
این امر در جاده به معنی نرمی سواری فوق‌العاده خواهد بود. این سیستم فعلاً در مدل‌های اولیه‌ی GLS بازار بریتانیا موجود نبوده اما در آینده عرضه خواهد شد و ارزش منتظر ماندن را دارد.

بررسی تخصصی مرسدس بنز GLS 2019
سیستم یاد شده در پیچ‌ها نیز به چنین شاسی‌بلند بزرگی کمک می‌کند. نه تنها می‌توان تنظیمات فنرهای هوای را تنظیم کرد بلکه در حالت منحنی نیز می‌توان با خودرو به‌صورت فعال وارد پیچ‌ها شد. این سیستم در بزرگراه‌ها نیز به خوبی کار کرده اما در بخش‌های پرپیچ‌وخم جاده همیشه نباید به آن تکیه کرد. در هر حالتی مرسدس GLS خودرویی پایدار و مطمئن خواهد بود.


فعلاً تنها یک پیشرانه برای این خودرو در بازار بریتانیا وجود دارد که از نوع 6 سیلندر 3 لیتری دیزلی 325 اسب بخاری می‌باشد. این پیشرانه که در دل مدل GLS 400 d قرار گرفته با گشتاور 700 نیوتون متری خود که از دورهای پایین آغاز می‌شود انعطاف زیادی را به این شاسی‌بلند بخشیده و بنابراین GLS خودرویی عالی برای کشیدن اشیای مختلف همچون یک قایق لوکس است. همچنین این پیشرانه به‌طور قابل‌توجهی آرام و ساکت است.
اما بد نیست به نقطه‌ضعف این شاسی‌بلند هم اشاره‌ای داشته باشیم. خب GLS فاقد آپشن فرمان پذیری چهار چرخ موجود در ب‌ام‌و X7 بوده بنابراین مانورپذیری آن در سرعت‌های پایین خیلی خوب نیست. قیمت این خودرو در تریم AMG Line پریمیوم از 73995 پوند آغاز می‌شود و دارای تجهیزات استانداردی همچون رینگ‌های 22 اینچی، دوربین 360 درجه و سانروف پانورامیک می‌باشد. مدل AMG Line پریمیوم پلاس 5250 پوند گران‌تر بوده و از ناوبری واقعیت مجازی، صندلی‌های جلوی ماساژوردار و استراحتگاه‌های دست گرم شونده برخوردار است.

بررسی تخصصی مرسدس بنز GLS 2019


مرسدس GLS یک قدم بزرگ روبه‌جلو نسبت به نسل پیشین می‌باشد. این خودرو سواری و آرامش فوق‌العاده‌ای داشته و نسبت به هر گزینه‌ی دیگری که با این قیمت می‌توان خرید جادارتر است. کیفیت سواری این خودرو نیز مثال‌زدنی است. تنها نکته‌ای که می‌توان گفت شباهت بیش از حد داشبورد خودرو به مدل ارزان‌تر GLE می‌باشد.

مشخصات مرسدس GLS 400 d AMG Line پریمیوم پلاس Executive

قیمت: 87495 پوند پیشرانه: 6 سیلندر 3 لیتری توربودیزل قدرت/گشتاور: 325 اسب بخار/700 نیوتون متر گیربکس: 9 سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 6.3 ثانیه حداکثر سرعت: 238 کیلومتر در ساعت مصرف سوخت: 8.6 لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress


[دانلود ویدئو]

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اعدام برای کارگردان شیطان صفت / 2 دختر هنرجو را در تله شوم خود انداخت + جزییات