جزیره‌ای پولدار که درمانگاه ندارد!


جزیره‌ای پولدار که درمانگاه ندارد!

نایب رئیس شورای اسلامی شهر خارگ با اشاره به درآمدهای هنگفت سازمان تأمین اجتماعی از خارگ عنوان کرد: بی توجهی سازمان تأمین اجتماعی به ساخت درمانگاه در جزیره که از ابتدایی‌ترین خدمات این سازمان به افراد تحت پوشش خود محسوب می‌شود، گواه این است که مردم خارگ را نادیده گرفته شده‌اند.

به گزارش ایسنا، بهروز خواجه در جمع خبرنگاران گفت: جزیره خارگ به واسطه صنعتی بودن و حضور شرکت‌های مختلف سهم قابل توجهی را در درآمدهای سازمان تأمین اجتماعی دارد، به طوری که این سازمان از قریب به ۳۰ هزار بیمه شده مستقیم و غیرمستقیم در این جزیره درآمد دارد. اما متأسفانه مسئولان سازمان تأمین اجتماعی همواره با بی توجهی، چشم خود را بر روی مشکلات معیشتی بیمه شدگان خود در این جزیره بسته اند.

وی افزود: حال سوال اینجاست که با هزینه‌های پزشکی سرسام آور کنونی، کمبود امکانات در مرکز بهداشت خارگ و همچین شرایط خاص تردد جزیره، آیا همه ی شهروندان تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی توان درمان بیماری خود را در بیرون از جزیره دارند؟ و اگر بیمارستان نفت نبود و یا به هر دلیلی امکان ارائه خدمات به بیمه شدگان سازمان تأمین اجتماعی را نداشته باشد آیا یک مرکز بهداشت می‌تواند نیازهای درمانی و پزشکی مردم را تأمین کند؟

مردم جزیره خارگ چشم انتظار تأسیس یک درمانگاه هستند

نایب رئیس شورای اسلامی شهر خارگ اظهار کرد: این در حالی است که بیمه شدگان تأمین اجتماعی در شهرهای بزرگ از بهترین امکانات و خدمات پزشکی تخصصی و فوق تخصصی استفاده می‌کنند و سازمان تأمین اجتماعی در بسیاری از شهرها که حتی افراد بیمه شده کمتری نسبت به خارگ دارند ارتقای درمانگاه‌ها و افزایش خدمات خود را دنبال می‌کند اما در این شرایط مردم جزیره خارگ همچنان چشم انتظار تأسیس یک درمانگاه هستند.

بهروز خواجه در ادامه با اشاره به مشکل دیرینه اعزام بیمار در جزیره خارگ خاطرنشان کرد: متأسفانه با وجود امکانات پزشکی محدود در جزیره خارگ هر از گاهی شاهد نیاز اورژانسی بیماران به اعزام به بیرون از جزیره هستیم و در این میان مکرراً پیش آمده که برخی از بیماران به دلیل فراهم نشدن شرایط اعزام حتی جان خود را از دست داده اند، اما متأسفانه سازمان تأمین اجتماعی حتی در قبال جان افراد نیز خود را مسئول نمی‌داند و این مشکل دیرینه همچنان لاینحل مانده است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر خارگ خواستار ورود و پیگیری جدی مسئولان سازمان تأمین اجتماعی شد و ابراز امیدواری کرد تا با تغییر دیدگاه این سازمان به جزیره خارگ، مردم مظلوم این جزیره پس از سالیان متمادی به کمترین حقوق خود دست یابند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ سلام فرمانده 3 ابوذر روحی