امسال مردم در ارزیابی عملکرد دستگاه های اجرایی حرف اول را می زنند


امسال مردم در ارزیابی عملکرد دستگاه های اجرایی حرف اول را می زنند

شیراز-ایرنا- معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس گفت: در سال جاری عملکرد دستگاه های اجرایی استان متناسب با میزان رضایت مردم ارزیابی می شود و این مردم هستند که حرف اول را می زنند و می گویند کدام مدیر و دستگاه اجرایی موفق و کدام ضعیف عمل کرده است.

عبدالرضا قاسمپور در گفت و گو با خبرنگار ایرنا درباره محورهای ارزیابی عملکرد مدیران دستگاه های اجرایی استان در سال جاری افزود: در این ارزیابی ها به شاخصه هایی از جمله میزان رضایتمندی مردم توجه می شود، اصل رضایت مردم است و اگر مردم راضی باشند مدیران نیز در ارزیابی ها موفق خواهند بود.
معاون استاندار فارس: با نظرسنجی، نظر گروه ها و اقشار مختلف مردم را در ارتباط با عملکرد دستگاه های اجرایی استان دریافت می کنیم و هر مدیری که از نظر مردم، مردمی و کار راه انداز باشد و در چارچوب قانون مشکلات مردم را حل کند، آن مدیر یک مدیر موفق است و در ارزیابی ها نمره قابل قبولی می گیرد که او را به مردم معرفی می کنیم
وی ادامه داد: در ارزیابی عملکرد دستگاه های اجرایی استان حتماً پیشنهادها و نظرات مردم لحاظ می شود، مدیری موفق است که از نظر مردم موفق عمل کرده باشد.
دبیر شورای اداری استان فارس گفت: به شیوه های مختلف نظرسنجی می کنیم و نظر گروه ها و اقشار مختلف مردم را در ارتباط با عملکرد دستگاه های اجرایی استان دریافت می کنیم و هر مدیری که از نظر مردم، مردمی و کار راه انداز باشد و در چارچوب قانون مشکلات مردم را حل کند، آن مدیر یک مدیر موفق است و در ارزیابی ها نمره قابل قبولی می گیرد که او را به مردم معرفی می کنیم.
قاسمپور، حذف بروکراسی ها و پیچیدگی های اداری را یکی از ویژگی های مدیر موفق دانست که در ارزیابی عملکرد دستگاه های اجرایی به آن توجه می شود و یادآور شد: به عنوان مثال در بحث اقتصادی، صدور مجوزهای بدون نام یکی از اقدامات در راستای تکریم ارباب رجوع بود.
وی ادامه داد: تلاش می شود در سطح استان، مجوزهای بدون نام صادر شود تا سرمایه گذار بدون مراجعه به دستگاه، فرآیند صدور مجوز او طی شده باشد و به محض اقدام برای سرمایه گذاری، بتواند فعالیت خود را آغاز کند، این اقدام فساد را نیز کاهش می دهد.
معاون استاندار فارس گفت: مدیرانی که در جمع مردم حضور داشته باشند و با دقت به مسایل و مشکلات مردم رسیدگی کنند و در توسعه استان نقش داشته باشند، به عنوان مدیران برتر و کارآمد به مردم و مجموعه دولت معرفی می شوند.
قاسمپور اظهارکرد: در نظام ارزیابی دستگاه های اجرایی مهم این است که برنامه ریزی ها به سمت و سویی برود که نظام اداری به یک نظام کارآمد و چابک و پاسخگو تبدیل شود و موارد شفاف شود.
وی با اشاره به سخنان رئیس جمهوری در ارتباط با توسعه الکترونیک یادآور شد: توسعه دولت الکترونیک از اساسی ترین و اصلی ترین وظایف دولت تدبیر و امید است و ما با توسعه دولت الکترونیک راحت تر می توانیم به مردم خدمات رسانی کنیم.
وی تکریم ارباب رجوع، اجرای منشور حقوق شهروندی، کاهش مدت زمان ارایه خدمات به مردم، واگذاری خدمات عمومی به صورت الکترونیکی، مطلع شدن مردم از مناقصه ها و مزایده ها و صرفه جویی در مصرف انرژی را از دیگر ملاک های ارزیابی عملکرد دستگاه های اجرایی استان عنوان کرد.

کار جهادی و انقلابی مدنظر مدیران استان باشد
معاون استاندار فارس در ادامه درباره رویکرد و اولویت های کاری استاندار فارس برای توسعه استان گفت: اولویت های کاری مدنظر مدیریت ارشد استان، پیگیری و تلاش برای حل مسایل اقتصادی و اجرای پروژه های عمرانی، رونق تولید و اشتغال جوانان است.
قاسمپور بیان کرد: آقای استاندار درست و منطقی سیاست کاری شان را مسایل اقتصادی و عمرانی مطرح کردند و در سال ۱۳۹۸ نیز دفاتر ستادی استانداری برنامه های کاری و عملیاتی شان را مشخص کردند که برای وزارت کشور و ریاست جمهوری ارسال شد و هر ۶ ماه یکبار نیز میزان پیشرفت و تحقق برنامه ها را اعلام می کنیم.
در شرایط فعلی کار جهادی مدیران و کارگزاران نظام در سطح استان فارس مهم است و این موضوع همواره مورد تاکید مدیریت ارشد استان قرارداشته و دارد
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس گفت: در شرایط فعلی کار جهادی مدیران و کارگزاران نظام در سطح استان فارس مهم است و این موضوع همواره مورد تاکید مدیریت ارشد استان قرارداشته و دارد.
قاسمپور اظهارکرد: استاندار فارس همواره در شورای معاونان و جلسات مختلفی بر این موضوع تاکید کرده است که مدیران کار جهادی و انقلابی انجام دهند و به صورت بسیجی وار فعالیت کنند، همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند کار جهادی کار خلاف قانون نیست و قانونمند است اما خارج از روال عادی است.
وی گره گشایی مدیران از زندگانی مردم و رفع پیچیدگی های اداری، کاهش بروکراسی های اداری و تکریم ارباب رجوع را از دیگر سیاست ها و اولویت های مدنظر مدیریت ارشد استان دانست و یادآور شد: برای تحقق این اهداف در شورای اداری اخیر بر این نکته تاکید شد که مدیران بیشتر وقتشان را در جمع مردم بگذرانند و در اختیار مردم باشند.

مدیران دستگاه های اجرایی بیشتر در بین مردم باشند
دبیر شورای اداری استان فارس با اشاره به گلایه مردم از حضور نیافتن مدیران در جمع آنان و گلایه فرمانداران از حضور نیافتن برخی مدیران کل دستگاه های اجرایی استان در شهرستان ها، گفت: این موضوع باعث شد تا در جلسه شورای معاونان استانداری تصمیم گرفته شود مدیران استان به گونه ای برنامه ریزی کنند تا جلساتشان ۲ روز در هفته برگزار شود.
قاسمپور با بیان اینکه تکریم مردم و توجه خواسته مشکلات و خواسته های مردم از سیاست های و اولویت های مهم مدیریت ارشد استان است، تاکید کرد: مدیران دستگاه های اجرایی استان باید تلاش کنند بیشتر در جمع مردم حاضر شوند و به مسایل و مشکلات آنان رسیدگی کنند.
با توجه به گلایه مردم از حضور نیافتن مدیران در جمع آنان و گلایه فرمانداران از حضور نیافتن برخی مدیران کل دستگاه های اجرایی استان در شهرستان ها، مقرر شد مدیران استان به گونه ای برنامه ریزی کنند تا جلساتشان ۲ روز در هفته برگزار شود
وی توجه به مشکلات جوانان به ویژه اشتغال، تقویت اخلاق مداری، تقویت فرهنگ کار و تلاش و ارزیابی عملکرد مدیران دستگاه های اجرایی استان را از دیگر سیاست های راهبردی در سطح استان دانست و بیان کرد: در رابطه با تکریم مردم، میز خدمت حضوری در تمام دستگاه های اجرایی استان راه اندازی شده و تلاش بر این است که گسترش خدمات میزخدمت الکترونیکی را در سطح استان دنبال کنیم.

بازدیدهای سرزده از ادارات استانی و شهرستانی
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس در ادامه با بیان اینکه بازدیدهای سرزده از دستگاه های اجرایی استانی و شهرستانی در دستور کار است، خاطرنشان کرد: اخیراً در سفری که به همراه مدیران حوزه معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس به شهرستان های فیروزآباد و قیروکارزین، به صورت سرزده از ۲ اداره شهرستان بازدید و عملکرد این ادارات را بررسی و میزان رضایت مردم را مورد سنجش قرار دادیم.
قاسمپور افزود: ابن بازدیدهای سرزده همچنان با هدف بهبود وضعیت پاسخگویی به مطالبات مردم و کسب رضایت آنان ادامه خواهد داشت.

امسال مردم در ارزیابی عملکرد دستگاه های اجرایی حرف اول را می زنند

امسال مردم در ارزیابی عملکرد دستگاه های اجرایی حرف اول را می زنندقاسمپور معاون استاندار فارس: مدیران از بخشنامه ها دنبال راهی برای حل مشکلات مردم باشند نه گره زدن زندگی آنها.

مدیران دولتی کار راه انداز باشند
وی تاکید کرد: مدیران دستگاه های اجرایی باید تلاش کنند از لا به لای دستورالعمل ها و بخشنامه ها راهی منطبق با قانون را برای حل مشکلات مردم پیدا کنند، اینگونه نباشد که از این بخشنامه ها و دستورالعمل ها موردی را پیدا کنند و به زندگی مردم گره بزنند.
قاسمپور افزود: حل مشکلات مردم در دستور کار مدیران ارشد استان قرار دارد و تاکید استاندار فارس نیز این است که مدیران دولتی باید به صورت جهادی و قانون مند کار راه انداز باشند.

معیارهای انتصاب فرمانداران، بخشداران و مدیران استان
معاون استاندار فارس در ادامه درباره معیارهای مدنظر برای انتصاب فرمانداران، بخشداران و مدیران استانی و شهرستانی گفت: در انتصابات مدیران به بحث سلامت اداری، توانمندی و همراهی با سیاست ها و برنامه های دولت توجه می شود و این موضوع مدنظر مدیریت ارشد استان قرار دارد.
پاکدستی، توانمند بودن و همراه بودن با سیاست ها و برنامه های دولت مهم است و مدیری که مشخص است نمی تواند با سیاست های دولت همراهی و با مردم تعامل داشته باشد، منصوب نشود بهتر است
قاسمپور افزود: این موضوع هم در انتصاب فرمانداران و بخشداران و هم مدیران شهرستان و استانی مدنظر قرار دارد چون پاکدستی، توانمند بودن و همراه بودن با سیاست ها و برنامه های دولت مهم است و مدیری که مشخص است نمی تواند با سیاست های دولت همراهی و با مردم تعامل داشته باشد، منصوب نشود بهتر است.
وی ادامه داد: همچنین در بحث انتصابات تاکید مدیریت ارشد استان، بهره گیری از جوانان و بانوان در پست های مدیریتی است که این موضوع در دستور کار قرار دارد.

تفویض اختیار دستگاه های ملی به استانی و استانی به شهرستانی
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس همچنین در ادامه به تفویض اختیارات ابلاغ شده از سوی هیات دولت به استان ها اشاره کرد و گفت: اختیاراتی به استان تفویض شده و تعدادی از این اختیارات از استان به شهرستان ها تفویض شده است.
قاسمپور افزود: اعتقاد داریم تفویض اختیار می تواند گره گشایی کند، تفویض اختیار اگر در سطح شهرستان ها انجام شود فرمانداران با کمک مسئولان محلی می توانند در جهت توسعه اشتغال و رونق تولید، گام های موثرتر و بلندتری را بردارند.

بیانیه گام دوم انقلاب محور فعالیت های اجرایی در استان
وی در ادامه با اشاره به بیانیه راهبردی گام دوم انقلاب اسلامی، اظهارکرد: رهبر معظم انقلاب در این بیانیه به نگاه جهادی و انقلابی اشاره کرده اند، اعتقاد داریم اگر مدیران و کارگزاران نظام و مسئولان دولتی آن دیدگاه و نگاه جهادی را نداشته باشند به هیچ وجه در پیشبرد امورات کشور موفق نمی شویم.
دبیر شورای اداری استان فارس تربیت نیروی انسانی مستعد و کارآمد با باورهای اصیل دینی و ایمانی را از دیگر محورهای بیانیه راهبردی گام دوم انقلاب عنوان کرد و گفت: نیروی انسانی ثروت سازمان ها محسوب می شوند که اگر بتوانیم نیروی انسانی را به عنوان بالاترین سرمایه دستگاه های اجرایی حفظ و تربیت کنیم و به او انگیزه و انرژی مضاعف دهیم، قطعاً سازمان های ما نیز موفق تر خواهند بود.
قاسمپور با اشاره به تاکید بیانیه گام دوم انقلاب بر لزوم بهره گیری بیشتر از جوانان و بانوان افزود: این موضوع در اولویت سیاست کاری دولت و وزارت کشور قرار دارد که جوانان در راس امور قرار گیرند و به بانوان توجه شود؛ در سطح استان فارس نیز آقای استاندار این رویه را در پیش گرفتند که اولویت انتصابات با جوانان و بانوان باشد.
وی ادامه داد: در برنامه ششم توسعه پیش بینی شده ۳۰ درصد پست های مدیریتی تا پایان برنامه باید در اختیار بانوان قرار گرفته شود و این در حال پیگیری است.

ماموریت جدید معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس
قاسمپور در ادامه با اشاره به تفکیک معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس به معاونت هماهنگی امور اقتصادی و معاونت توسعه مدیریت و منابع طی ماه های گذشته گفت: معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس به سه اداره کل یعنی اداره کل اداری و مالی، اداره کل فناوری اطلاعات و اداره برنامه ریزی، نوسازی و تحول اداری ماموریت سازمانی خود را در حوزه درون سازمانی و برون سازمانی دنبال می کند.
وی ادامه داد: بازدید و نظارت بر عملکرد دستگاه های اجرایی، توسعه دولت الکترونیک، نظارت بر روند اجرای حقوق شهروندی، مبارزه با فساد در دستگاه های اجرایی، فرهنگ سازی، تقویت اخلاق اداری و فرهنگ کار و تلاش از جمله وظایفی است که بر عهده معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس قرار دارد که با جدیت پیگیری و دنبال می شود.
۹۲۵۴/‏‬ ۲۰۲۷

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر