8.3 میلیون دلار کالا از قشم صادر شد


8.3 میلیون دلار کالا از قشم صادر شد

قشم - ایرنا - در سه ماهه نخست سال جاری 8 میلیون و 300 هزار دلار کالای صنعتی از قشم به کشورهای مختلف و سه میلیون و 800 هزار دلار کالا به سرزمین اصلی صادر شد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، بهار امسال همچنین ۱۵ میلیون دلار کالا به قشم وارد شد که ۱۲ میلیون دلار از آن شامل کالای سرمایه ای از جمله تجهیزات و ماشین آلات کارخانه ای بود.

سال ۱۳۹۷ نیز در مجموع ۳۰ میلیون دلار کالا به خارج از کشور و ۱۸ میلیون دلار کالا به سرزمین اصلی صادر و ۴۳ میلیون دلار کالا به جزیره قشم وارد شد.

شمش سرب و روی، سیمان و کلینکر، ماهی خشک، عطر و ادکلن کالاهایی هستند که از کشور به مقصد کشورهایی از جمله ویتنام، امارات و عمان صادر شده است

در حالی که سال گذشته تعداد شرکت های صنعتی فعال در قشم ۲۰۴ واحد اعلام شد، امسال این عدد به ۱۹۶ واحد کاهش یافت.

مدیرکل صنعت، معدن و تسهیل تولید سازمان منطقه آزاد قشم در این باره به خبرنگاران گفت: ۶ واحد از شرکت های صنعتی قشم در حوزه تولید پلاستیک و نایلون غیر فعال شده است و ۲ واحد نیز پیش از این غیر فعال بود.

مهدی برنجی افزود: با توجه به افزایش قیمت محصولات پتروشیمی، ارزش افزوده مواد بازیافتی نیز مورد توجه سرمایه گذار قرار گرفته است که تا آخر شهریور خط ارزش افزوده آن دایر می شود.

وی ادامه داد: در سه ماهه نخست سال جاری ۱۵ مجوز فعالیت صنعتی در حوزه های مختلف از جمله ساخت محصولات غذایی و آشامیدنی، پشاک، محصولات شیمیایی، وسایل نقلیه موتوری و غیر آن صادر شده است.

اعتراض سرمایه گذاران به جامعه فعالان اقتصادی قشم منطقی است

شرکت های صنعتی قشم نسبت به فعالیت جامعه فعالان اقتصادی قشم اعتراض و انتقادهای مختلفی داشتند که از جمله آن پرداخت حق عضویت یک میلیون ریالی و ارائه مستندات شرکت ها به این جامعه است.

مدیرکل صنعت، معدن و تسهیل تولید سازمان منطقه آزاد قشم در این باره ابراز داشت: هم اکنون جامعه فعالان اقتصادی قشم دارای واحدی در بخش مدیریت جذب سرمایه و بازاریابی سازمان منطقه آزاد قشم است

وی افزود: شرکت ها و سرمایه گذاران برای طرح مسایل خود با مدیریت مربوط، ابتدا ملزم می شوند کلیه اطلاعات شخصی در مورد شرکت و سهامداران خود را در اختیار این جامعه قرار دهند که اعتراض سرمایه گذاران به این موضوع منطقی به نظر می رسد.

برنجی ادامه داد: جامعه مذکور خود یک شرکت خصوصی است و دلیلی ندارد که شرکت ها اطلاعات خود را در اختیار آن قرار دهد.

وی اظهار داشت: جامعه فعالان اقتصادی جانشین پنجره واحد اقتصادی شده است و این در حالی است که عملکرد این ۲ با یکدیگر متفاوت است.

برنجی افزود: به جای جامعه فعالان اقتصادی باید اتاق صنعت و معدن در قشم شکل بگیرد که قوانین و مقررات خود را داراست.

۲۵ میلیارد ریال به طرح های عمرانی شهرک صنعتی تولا اختصاص یافت

مدیرکل صنعت، معدن و تسهیل تولید سازمان منطقه آزاد قشم گفت: ۲۵ میلیارد ریال برای طرح های عمرانی شهرک صنعتی تولای قشم در نظر گرفته شده است که برای تامین گاز، فیبر نوری و آسفالت در نظر گرفته شده است.

وی افزود: فیبر نوری به این شهرک رسیده است و باید سرورها نصب شود که به زودی این امر محقق می شود.

برنجی ادامه داد: بحث لوله کشی گاز نیز انجام شده است و در ۱۰ روز آینده، گاز به شبکه تزریق و آزمایش ها انجام می شود و در صورت موفقیت آزمایش، طرح روکش آسفالت مسیرهای شهرک نیز آغاز می شود.

شهرک تولا با ۱۳۰۰ هکتار وسعت دارد و چهار هزار و ۲۰۰ قطعه صنعتی در آن پیشبینی شده است. تا کنون ۵۰۰ قطعه واگذارشده که در ۵۰ قطعه شرکت های فعال حضور دارند و بقیه شامل واحدهای خدماتی و انبار و مانند آن است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان در خلیج فارس گسترده شده است.

۷۵۰۰

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قشم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر یعنی