رعایت حجاب و عفاف فقط مختص زنان نیست


رعایت حجاب و عفاف فقط مختص زنان نیست

گروه اجتماعی ــ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ایلام گفت: رعایت حجاب و عفاف فقط مختص زنان نیست و این اصل باید بین تمامی اقشار جامعه ‌نهادینه شود.

رعایت حجاب و عفاف فقط مختص زنان نیست
به گزارش ایکنا از ایلام، حجت‌الاسلام‌والمسلیمن محمد فتاحی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ایلام امروز، 16 تیر‌ماه در جلسه کارگروه حجاب و عفاف جمعیت بانوان فرهیخته در استان ایلام مقوله حجاب و عفاف را پرچم دین و تمدن اسلامی دانست و اظهار کرد: اشاعه و بسط فرهنگ حجاب و عفاف از اولویت‌های جامعه است و باید پوشش حرفه‌ای متناسب با شعار اسلامی را در بین دانش آموزان، دانشجویان و کارکنان دولتی بیشتر از گذشته بسط داد.
فتاحی گفت: رعایت حجاب و عفاف از مولفه‌های مهم جامعه اسلامی است و اشاعه آن بدون همکاری و مشارکت مردم و مسئولین امکان پذیر نیست.
مریم بیگ‌محمدی، کارشناس فرهنگی امور بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی استان ایلام نیز در این نشست به نقش مهم جمعیت بانوان در ترویج فرهنگ حجاب و عفاف اشاره کرد و افزود: بی هویت کردن جوانان و بی تفاوت کردن آنها به مسائل عقیدتی و فرهنگی کشور در اولویت کار دشمنان است و لذا باید با انجام کارهای فرهنگی بویژه ترویج عفاف و حجاب در خانواده، مدارس، مراکز آموزشی، دانشگاه‌ها به مقابله با هجمه های شیطانی آنها بپردازیم.

بیگ‌محمدی با بیان اینکه گناه آشکار، فضا را خراب می‌کند و به دیگران جرأت بر گناه می‌دهد، گفت: بی حجابی و بی عفافی تاثیرات سوئی بر خود فرد و همچنین سایر افراد جامعه دارد.

وی به رشد شدید آمار طلاق در جامعه اشاره کرد و افزود: ماهواره، بیکاری و تهییج غریزه بر اثر افزایش بی حجابی و بی عفافی در جامعه موجب بروز مشکلات و ناهنجاری‌ها در جامعه و متزلزل شدن کانون خانواده‌ها شده است.

کارشناس فرهنگی امور بانوان اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان در این جلسه از جمعیت بانوان فرهیخته به عنوان الگو در سطح جامعه یاد کرد و بر لزوم گسترش فرهنگ حجاب و عفاف به خصوص در فضای عمومی تأکید کرد و گفت: فلسفه وجودی واقعه عاشورا، ضرورت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است، لذا باید با برنامه‌ریزی مناسب و انجام فعالیت‌های فرهنگی از بروز ناهنجاری‌های اجتماعی از جمله بی‌حجابی و بی‌عفافی در سطح جامعه جلوگیری کرد.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان