به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ فاطمه رفیعی مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گیلان با اشاره به اینکه توجه به مسائل دختران و برنامه های پیش بینی شده محدود به روز ملی دختران نیست ، گفت : دهه کرامت و نامگذاری روز ملی دختران فرصتی برای جریان سازی فرهنگی و جلب توجه عمومی به موضوع دختران در جامعه و افزایش حس اعتماد به نفس و توسعه سلامت اجتماعی دختران است .

مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گیلان در ادامه افزود : همه ساله همزمان با آغاز دهه کرامت و روز دختر برنامه های متنوعی در استان برگزار می گردد که امسال نیز با بهره گیری از ظرفیت دستگاهها و فرمانداریهای سراسر استان بیش از 2000 برنامه در قالب فعالیت های علمی تبلیغاتی ، نشست های تخصصی ، جشن ، جشنواره ، همایش ، کارگاه آموزشی ، دیدارها ، بازدیدها و ... برگزار خواهد شد.

وی افزود: لازم به ذکر است که این آمار ، بیانگر برنامه هایی است که تا کنون به اداره کل امور بانوان و خانواده ارسال گردیده است .

دهه کرامت از اول ذی القعده مصادف با 13 تیرماه همزمان با سالروز میلاد با سعادت حضرت فاطمه معصومه ( س) آغاز می شود و تا 11 ذی القعده مصادف با 23 تیرماه ، سالروز میلاد امام رضا (ع) ادامه دارد .