روستای زره شوران


روستای زره‌شوران ، روستایی از توابع بخش تخت سلیمان شهرستان تکاب در استان آذربایجان غربی ایران است.این روستا در دهستان احمدآباد قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال 1385، جمعیت آن 317 نفر (69خانوار) بوده‌است.زره شوران در شمال شهرستان تکاب واقع شده و بزرگترین معدن طلای خاورمیانه در این روستا قرار دارد.مردم […] نوشته روستای زره شوران...

روستای زره‌شوران ، روستایی از توابع بخش تخت سلیمان شهرستان تکاب در استان آذربایجان غربی ایران است.این روستا در دهستان احمدآباد قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۳۱۷ نفر (۶۹خانوار) بوده‌است.زره شوران در شمال شهرستان تکاب واقع شده و بزرگترین معدن طلای خاورمیانه در این روستا قرار دارد.مردم زره شوران تکاب از ایل افشار بوده و به زبان ترکی آذربایجانی صحبت می‌کنند. روستای زره شوران با آلوچالو و از شمال با فاصله زیاد با روستاهای آق‌اتاق ، جداقیه ، آرپاچای و عربشاه و از شرق با یارعزیز و ینگی کند همسایه است.

معدن طلای زره شوران در ۳۵ کیلومتری شهرستان تکاب در استان آذربایجان غربی قرار دارد.کارخانه طلای زره شوران تکاب، بزرگترین معدن طلای خاورمیانه دیروز ۲۴/۸/۹۳ با حضور معاون اول رئیس جمهور به بهره برداری رسید. این کارخانه، اوّلین مجتمع تولید طلا در جهان است که با روش منحصر به فرد و کاملاً بومی، برای نخستین بار از روش شیمیایی جهت فرآوری طلا استفاده می شود.در این طرح بیش از ۸۳۴ میلیارد ریال سرمایه گذاری ریالی و ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار یورو سرمایه گذاری ارزی انجام گرفته است.
ظرفیت تولید کارخانه طلای زره شوران در فاز نخست، ۳ تن طلا، ۲و نیم تن نقره و یک تن جیوه است که تا پایان سال ۹۶ این ظرفیت به دو برابر خواهد رسید.همچنین با بهره برداری از این کارخانه برای ۱۷۶ نفر به صورت مستقیم و برای ۲۶۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم شغل ایجاد می شود.

روستای زره شوران

روستای زره شوران

روستای زره شوران

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگر ایرانی زیباترین پسر جهان شد ! / این پسربچه بعد 14 سال جذابترین شد + عکس های مدلی...