اولین گام های تاکتیکی گابریل در تمرین؛/ پرسپولیس چگونه آماده لیگ نوزدهم می‌شود؟


اولین گام های تاکتیکی گابریل در تمرین؛/ پرسپولیس چگونه آماده لیگ نوزدهم می‌شود؟

تیم پرسپولیس این روزها تمرینات تاکتیکی خود را زیر نظر گابریل کالدرون انجام می‌دهد و برای لیگ نوزدهم آماده می‌شود.

به گزارش "ورزش سه"، سرخپوشان پایتخت در حال شکل گیری با فرمی هستند که گابریل کالدرون به آن اعتقاد دارد. اولین دور از تمرینات این تیم در حالی آخر این هفته به پایان می‌رسد که هرروز بیش تر از روز قبل، تمرینات تاکتیکی شده و بازیکنان با مدل فکری سرمربی آرژانتینی آشنا می‌شوند. تمرینات عصر یکشنبه پرسپولیسی‌ها تاکتیکی تر از روزهای قبل بود و در آن بخش های جدیدی نیز وجود داشت و مشخص شد که کالدرون روی تک تک دقایق مسابقه و اتفاقات آن، وسواس دارد و می خواهد تیمش با دقت و برنامه، دقایق بازی را سپری کند.

* فوتبال خیابانی؛ 6 در مقابل 6

در تمرین یکشنبه، یکی از بخش های جدید فوتبال در زمین کوچک با حضور 12 بازیکن بود. این تمرین عجیب که در ابتدا باعث سردرگمی بازیکنان شد، برای تقویت مهارت همکاری بازیکنان در بخش های کوچک زمین و عبور توپ از مدافعان حریف و رساندن به فضای خالی بود.

این بخش به این شکل انجام گرفت که از هر تیم 2 بازیکن در مقابل دروازه (گل کوچیک) قرار می‌گرفتند و 4 بازیکن نیز در وسط زمین قرار داشتند. بازی با پاس های 4 بازیکن میانی آغاز می شد و آن ها وظیفه داشتند تا توپ را به مهاجمان برسانند.

کالدرون تاکید داشت تا پس از کنترل دقیق توپ، تنها با یک ضرب پاس توپ به بازیکن دیگر برسد و هر چه زودتر نیز توپ باید به مقابل دروازه انتقال می یافت. همچنین نکته مهم این بود که بازیکنان نباید در این تمرین دوندگی می کردند و در واقع تاکید بر ارسال دقیق پاس بود.

پس از این که سرخپوشان از نحوه انجام تمرین را یاد گرفتند، کری خوانی های جالبی بینشان به وجود آمد و هر گروه تلاش داشت تا برنده مسابقه شود؛ هرچند که هدف نهایی پیروزی در این بازی نبود.

اولین گام های تاکتیکی گابریل در تمرین؛/ پرسپولیس چگونه آماده لیگ نوزدهم می‌شود؟

* برنامه ویژه برای پرتاب های اوت

نکته قابل توجه این که کالدرون برای پرتاب های اوت نیز برنامه های ویژه و انتظارات جالب از شاگردانش دارد. در بخشی از تمرین او از بازیکنان می خواست تا توپ را برای بازیکن هم دسته ارسال کنند اما این کار بدون نگاه به بازیکن مخاطب انجام می گرفت.

در واقع در پرتاب اوت هدف این بود که بازیکنان خودی با نگاه خود تیم حریف را فریب دهند و با انتقال کاذب آن ها به قسمتی از زمین، توپ را به بازیکنی برسانند که در فضای خالی قرار گرفته است.

همچنین پس از پرتاب اوت، کادرفنی از بازیکن صاحب توپ انتظار داشت تا سانتری بی نقص را روی دروازه انجام دهد یا با ارسال پاس کات بک، مهاجم را تغذیه کند.

اولین گام های تاکتیکی گابریل در تمرین؛/ پرسپولیس چگونه آماده لیگ نوزدهم می‌شود؟

* اردوی سرنوشت ساز در ترکیه

حالا در ترکیه به نظر می رسد پرسپولیسی ها تمرینات تاکتیکی و بدنسازی متنوع تری را در دستور کار خواهند داشت و به طور کلی وارد واز «پرسپولیسِ کالدرون» خواهند شد. تیمی که انتظار می رود جذاب باشد و سبب شود تا پرسپولیس برای نخستین بار به سبک تیم های آمریکای جنوبی بازی کند.

در سال های اخیر اردوهای خارجی تیم برانکو، پرسپولیسی ها را از لحاظ فنی و بدنی ارتقا می داد و سبب پیشرفت آن ها می شد. همچنین حضور در کمپ های خارجی و انجام تمرینات 10 روزه، به نوعی موفقیت آن ها در طول فصل را تضمین می کرد؛ باید دید کالدرون نیز در این پروژه موفق خواهد بود یا نه.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در