آموزش فیلمبرداری از صفحه نمایش در سیستم عامل مک


رسانه کلیک – فیلمبرداری از صفحه نمایش در سیستم عامل های مختلف از اهمیت بالایی برخوردار است. در این مطلب انجام این کار را در سیستم عامل مک آموزش می دهیم. سیستم عامل مک، سیستم عامل طراحی شده توسط کمپانی اپل است. در این مقاله قصد داریم نحوه فیلمبرداری از صفحه نمایش در سیستم عامل […] نوشته آموزش فیلمبرداری از صفحه نمایش در سیستم عامل مک اولین بار در...

رسانه کلیک – فیلمبرداری از صفحه نمایش در سیستم عامل های مختلف از اهمیت بالایی برخوردار است. در این مطلب انجام این کار را در سیستم عامل مک آموزش می دهیم.

سیستم عامل مک، سیستم عامل طراحی شده توسط کمپانی اپل است. در این مقاله قصد داریم نحوه فیلمبرداری از صفحه نمایش در سیستم عامل مک را آموزش دهیم.

در این مقاله دو روش برای شما آماده شده است که روش اول فقط برای سیستم عامل های مک Mojave به بعد در دسترس است و اگر از این نسخه استفاده نمی کنید، به روش دوم مراجعه کنید.

روش اول فیلمبرداری از صفحه نمایش:

دکمه های Shift + Cmd + 5 را همزمان بفشارید تا منویی روی صفحه ظاهر شود که در آن قابلیت های مختلف تصویربرداری از روی صفحه طراحی شده است. با استفاده از این روش می توانید از روی صفحه عکاسی نیز کنید.

آموزش فیلمبرداری از صفحه نمایش در سیستم عامل مک

پس از فشردن دکمه های Shift + Cmd + 5، چهارمین دکمه از راست را بفشارید. علامت روی این دکمه به شکل یک قاب پنجره است که در گوشه سمت راست پایین آن یک دایره قرار دارد. این دستور به مک اطلاع می دهد که شما قصد تصویربرداری از روی مانیتور را دارید.

پس از این دستور، شکل علامت موس به یک دوربین عکاسی تغییر حالت می دهد، پس روی مانیتور کلیک کنید تا تصویربرداری آغاز شود. علامتی روی صفحه ظاهر می شود که نشان از شروع عملیات تصویربرداری دارد. برای توقف تصویربرداری روی آن کلیک کنید. همچنین می توانید به جای آن، دکمه های Ctrl + Cmd + Esc را همزمان بفشارید.

آموزش فیلمبرداری از صفحه نمایش در سیستم عامل مک

اگر قصد دارید که فقط از بخشی از صفحه تصویربرداری کنید، دکمه های Shift + Cmd + 5 را همزمان بفشارید اما این بار روی سومین دکمه از راست کلیک کنید. این دکمه به شکل یک مربع نقطه چین است که در گوشه سمت راست پایین آن یک دایره قرار دارد.

با انتخاب این گزینه می توانید یک مربع به دلخواه خود روی صفحه بکشید تا فقط از محدوده مشخص شده تصویربرداری شود.

آموزش فیلمبرداری از صفحه نمایش در سیستم عامل مک

پس از اتمام عملیات ضبظ، تصویر کوچکی از ویدیو ضبط شده در پایین صفحه نمایان می شود و پس از مدتی فایل سیو شده ویدیو شما روی دسکتاپ با فرمت MOV نمایان می شود.

آموزش فیلمبرداری از صفحه نمایش در سیستم عامل مک

اگر قصد دارید تا ویدیو خود را ویرایش کنید، می توانید روی همان تصویر کوچکی که پس از تصویربرداری ظاهر می شود کلیک کنید تا منوی ویرایش با ابزارهای مختلف برایتان نمایان شود.

همچنین به جای این روش می توانید قبل از ذخیره ویدیو، دکمه Ctrl را نگه داشته و روی آن تصویر کوچک کلیک کنید تا منوی ویرایش ظاهر شود.

آموزش فیلمبرداری از صفحه نمایش در سیستم عامل مک

برای تنظیم کردن فیلمبرداری به دلخواه خودتان، می توانید دکمه های Shift + Cmd + 5 را همزمان بفشارید تا منویی ظاهر شود که از طریق آن بتوانید تغییرات دلخواه خود را اعمال کنید. همچنین گزینه ای وجود دارد که از طریق آن می توانید برای خود زمان سنجی تنظیم کنید تا قبل از تصویربرداری فعال شود.

آموزش فیلمبرداری از صفحه نمایش در سیستم عامل مک

روش دوم فیلمبرداری از صفحه نمایش:

می توانید از برنامه QuickTime Player که در سیستم عامل مک طراحی شده، استفاده کنید. کافیست این برنامه را باز کنید و منوی بالای صفحه به آدرس File > New Screen Recording بروید. روی نسخه سیستم عامل مک Mojave به پایین، علامت ضبط کوچکی را خواهید دید و با کلیک روی فلش کوچک کنار آن می توانید تنظیمات را نیز انجام دهید. اگر قصد دارید صداها را نیز ضبط کنید، کافیست میکروفن را وصل کنید.

آموزش فیلمبرداری از صفحه نمایش در سیستم عامل مک

با کلیک روی علامت ضبط، این فرآیند آغاز می شود و می توانید از ابزارهایی که در روش قبل توضیح دادیم نیز استفاده کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انداختن جسد در بشکه اسید برای مخفی ماندن جنایت + جرئیات و اعتراف قاتل