سگ اشپیتز: آشنایی با نژاد Spitz و ویژگی آن‌ها!


سگ اشپیتز Spitz یک نژاد وفادار و بازیگوش است که می‌تواند مراقب بسیار خوبی برای کودکان بیمار باشد. این سگ یکی از وفادار ترین و بهترین نژاد سگ برای نگهداری محسوب می‌شود. سگ اشپیتز Spitz سگ‌های Spitz یکی از بهترین حیوانات خانگی می‌باشند که هیچ گاه یک سگ تهاجمی نخواهند بود و به راحتی با […] نوشته سگ اشپیتز: آشنایی با نژاد Spitz و ویژگی آن‌ها! اولین...

سگ اشپیتز: آشنایی با نژاد Spitz و ویژگی آن‌ها!سگ اشپیتز: آشنایی با نژاد Spitz و ویژگی آن‌ها!
0

سگ اشپیتز Spitz یک نژاد وفادار و بازیگوش است که می‌تواند مراقب بسیار خوبی برای کودکان بیمار باشد. این سگ یکی از وفادار ترین و بهترین نژاد سگ برای نگهداری محسوب می‌شود.

سگ اشپیتز Spitz

سگ‌های Spitz یکی از بهترین حیوانات خانگی می‌باشند که هیچ گاه یک سگ تهاجمی نخواهند بود و به راحتی با دیگر سگ‌ها به خصوص دیگر سگ‌های خانگی انس می‌شوند. برای آن که اطلاعات بیشتری از سگ اشپیتز کسب کنید با این مقاله نت نوشت همراه باشید.

ویژگی‌های ظاهری سگ اشپیتز

نژاد سگ Spitz شباهت زیادی به سگ‌های اسکیمو امریکایی دارد مخصوصا اگر رنگ این سگ سفید باشد، تشخیص این دو نژاد از همدیگر کمی دشوار خواهد بود. سگ‌های Spitz یک سگ دارای اندامی متوسط می‌باشند که ظاهری شبیه به روباه دارند. Spitz‌های فنلاندی دم مستطیلی دارند که معمولا به سمت کمر خم شده است و فرمی بسیار زیبا به بدن این سگ داده است.

پوزه نژاد Spitz تقریبا کشیده و چشمانی گرد و کوچک دارد. گوش‌های ریز و بادامی شکل داشته و صدای پارس کردن سگ‌های Spitz معمولا هم زیاد و هم بلند است. سگ‌ها پر جنب و جوش و پر انرژی محسوب می‌شوند.

پوست بدن این سگ معمولا قرمز طلایی می‌باشد ولی سایر رنگ‌ها مانند کرم و یا سفید هم دیده شده است. به سرعت حرکت می‌کنند و می‌دوند سگ‌های جسوری می‌باشند.

قد : ۱۷٫۵-۲۰ اینچ (مرد)/۱۵٫۵-۱۸ اینچ (زن)وزن : ۲۵-۳۳ پوند(مرد)/۲۰-۲۸ پوند(زن)طول مدت زندگی : ۱۳-۱۵ سال

بیشتر بخوانید: سگ پامرانین: هر چه که باید راجع به ویژگی، نگهداری و تربیت نژاد پامر بدانید!

سگ اشپیتز: آشنایی با نژاد Spitz و ویژگی آن‌ها!سگ اشپیتز: آشنایی با نژاد Spitz و ویژگی آن‌ها!

شخصی که تصمیم به نگهداری از سگ اشپیتز دارد می‌بایست این موضوع را در نظر داشته باشد که این سگ‌ها بیش از حد پارس می‌کنند و صدای بسیار بلند و رسایی دارند.

سگ اشپیتز با چه کسانی راحت است؟

شخصی که تصمیم به نگهداری از سگ اشپیتز دارد می‌بایست این موضوع را در نظر داشته باشد که این سگ‌ها بیش از حد پارس می‌کنند و صدای بسیار بلند و رسایی دارند. این سگ‌ها را نمی‌توان در آپارتمان یا مکان‌های زندگی عمومی به راحتی نگهداری کرد.

اشخاصی که پر جنب و جوش و فعال هستند گزینه مناسبی برای صاحبان سگ اشپیتز می‌باشند. از آن جایی که کمتر پیش می‌آید سگ اشپیتز ساکت و آرام باشد بهتر است صاحبان این سگ بسیار صبور و با حوصله باشند.

ویژگی‌های رفتاری سگ اشپیتز

سگ‌های Spitz گزینه بسیار مناسبی برای خانواده‌ها می‌باشند. این سگ پس از آموزش‌های لازم یک همراه و مراقب عالی برای کودکان به خصوص کودکان بیمار است. با صاحب خود بسیار مهربان رفتار می‌کند و در کنار دیگر حیوانات خانگی به خصوص سگ‌ها موقعیت بسیار مناسبی پیدا خواهد کرد.

به راحتی می‌توانید این سگ را آموزش دهید و به عنوان یک حیوان خانگی مهربان نگهداری کنید. از خصوصیات سگ‌های Spitz به این موارد می‌توان اشاره کرد:

متواضعمهربانپر جنب و جوش و شلوغمحبوبشاداب و سالم

بیشتر بخوانید: سگ پیت بول: آشنایی با نژاد Pit bull و ویژگی آن‌ها!

سگ اشپیتز: آشنایی با نژاد Spitz و ویژگی آن‌ها!سگ اشپیتز: آشنایی با نژاد Spitz و ویژگی آن‌ها!

این سگ‌ها زیاد ورزش و نرمش می‌کنند. به طور معمول سگ‌های Spitz در مکان هایی باید زندگی کنند که امکان جست و خیز و ورزش و دویدن برایشان مهیا باشد.

روش زندگی سگ اشپیتز

این سگ‌ها زیاد ورزش و نرمش می‌کنند. به طور معمول سگ‌های Spitz در مکان هایی باید زندگی کنند که امکان جست و خیز و ورزش و دویدن برایشان مهیا باشد. طرفداران این نژاد می‌گویند نگهداری از Spitz سخت و دشوار نیست ولی نیازمند صبر و حوصله زیاد است.

تغذیه این سگ می‌بایست تحت کنترل قرار گیرد. چرا که سگ‌های Spitz به شدت در معرض خطر چاقی قرار دارند. بیشتر غذاهای مورد استفاده برای انسان‌ها برای سگ‌های Spitz نیز قابل مصرف است. سگ‌های Spitz یک نژاد بسیار وفادار و مهربان هستند که ذاتی ملایم و دوست داشتنی دارند.

رژیم غذایی این سگ نیز به در رده متوسط می‌باشد و یک غذای معمولی با حجم متوسط می‌تواند برای سلامتی آن مفید باشد. به طور کلی سگ‌های Spitz بیشتر جهت شکار‌های سبک و یا جا به جایی‌های کوچک به کار گرفته می‌شوند.

بیشتر بخوانید: سگ باکسر: آشنایی با نژاد Boxer و ویژگی آن‌ها!

سگ اشپیتز: آشنایی با نژاد Spitz و ویژگی آن‌ها!سگ اشپیتز: آشنایی با نژاد Spitz و ویژگی آن‌ها!

زندگی با سگ‌های نژاد Spitz خیلی دشوار نیست. تنها نکته بسیار مهم برای نگهداری این سگ این است که آب و هوای زندگی آن‌ها می‌بایست سرد باشد.

شرایط نگهداری از سگ Spitz

زندگی با سگ‌های نژاد Spitz خیلی دشوار نیست. تنها نکته بسیار مهم برای نگهداری این سگ این است که آب و هوای زندگی آن‌ها می‌بایست سرد باشد. اگر در مناطق گرمسیر زندگی می‌کنید سگ اشپیتز را به عنوان حیوان خانگی انتخاب نکنید.

سگ‌ها Spitz معمولا سگ پر سر و صدا و شلوغی هستند. این ویژگی معمولا در خانه هایی که ممکن است همسایگان از این سر و صدا شاکی شوند کمی اذیت کننده خواهد بود. بهترین مکان برای زندگی یک سگ اشپیتز یک خانه حیات دار است.

موهای این نژاد سگ دیر بلند می‌شود و تنها دو مرتبه در سال نیاز به مرتب کردن دارد. در هفته ۲ الی ۳ مرتبه با ریزش مو مواجه خواهید بود. معمولا سگ‌های Spitz نیازی به حمام کردن ندارد. چند روز یک مرتبه بهتر است موهای بدن Spitz برس زده شود.

سگ اشپیتز: آشنایی با نژاد Spitz و ویژگی آن‌ها!سگ اشپیتز: آشنایی با نژاد Spitz و ویژگی آن‌ها!

سگ‌های این نژاد بسیار با هوش و استعداد می‌باشند. روش‌های آموزشی انگیزشی برای این سگ‌ها بسیار مفید و کارآمد است.

بازی‌های مورد علاقه سگ Spitz

سگ‌های این نژاد بسیار با هوش و استعداد می‌باشند. روش‌های آموزشی انگیزشی برای این سگ‌ها بسیار مفید و کارآمد است. سگ‌های نژاد Spitz نیازی به تمرین‌های ورزشی و آموزشی بسیار سنگین ندارند.

فقط کافی است که در طول روز یک فعالیت کوتاه و یا یک پیاده روی کوتاه مدت داشته باشد. این سگ بسیار کنجکاو و البته بازیگوش است بهتر است از مکانی که برای پیاده روی انتخاب می‌کنید کاملا مطمئن باشید تا خطری آن را تهدید نکند. استخرها و چاله‌ها برای این سگ بسیار خطرناک هستند چرا که بازیگوشی آن معمولا سبب بروز مشکل و یا حادثه برایش می‌شود.

آزمایش‌های مورد نیاز سگ اشپیتز

بیماری خاصی برای سگ‌های Spitz وجود ندارد و معمولا این سگ‌ها سالم می‌مانند و بهتر است چندی یک مرتبه به دامپزشک مراجعه شود تا درصورت حدس زدن هر گونه بیماری آزمایش‌های مربوطه را انجام دهد.

تنها موردی که در بین این نژاد زیاد مشاهده می‌شود نرمی کشکک زانو است به همین دلیل است که می‌بایست از زیاد نشستن این سگ خودداری کرد. چرا که زانوی Spitz معمولا در اثر زیاد نشستن دچار مشکل و بیماری می‌شود.

بیشتر بخوانید: سگ سیبرین هاسکی: آشنایی با نژاد Siberian Husky و ویژگی آن‌ها!

سگ اشپیتز: آشنایی با نژاد Spitz و ویژگی آن‌ها!سگ اشپیتز: آشنایی با نژاد Spitz و ویژگی آن‌ها!

انواع متفاوتی برای سگ‌های Spitz وجود ندارد و این سگ تنها با ریشه فنلاندی شناخته می‌شود.

طبقه بندی نژاد انواع سگ Spitz

انواع متفاوتی برای سگ‌های Spitz وجود ندارد و این سگ تنها با ریشه فنلاندی شناخته می‌شود. تنها تفاوت در سگ‌های Spitz فرق میان رنگ‌های آن است. اما مدل هایی از آن مشاهده می‌شود که نام هایشان به این ترتیب است :

KeeshondAkitaSchipperkeSamoyedNorwegian lundehundPomeranianJindoShiba InuChow Chow

بیماری‌های رایج سگ Spitz

از آن جایی که سگ‌های Spitz معمولا آلودگی به خصوص آلودگی‌های خاک را دفع می‌کنند کمتر دچار بیماری‌های مختلف می‌شوند ولی گاهی در بین آن‌ها بیماری هایی مانند Atrophy Retinal Nephrosis و یا Retinal Dysplasia و همچنین Patella Luxation مشاهده شده است.

بیشتر بخوانید: سگ سرابی: آشنایی با نژاد ایرانی Sarabi Mastiff و ویژگی‌های آن‌ها!

سگ اشپیتز: آشنایی با نژاد Spitz و ویژگی آن‌ها!سگ اشپیتز: آشنایی با نژاد Spitz و ویژگی آن‌ها!

تاریخچه سگ‌های Spitz به فنلاند باز می‌گردد. این سگ قرن‌های متمادی در فنلاند زندگی می‌کرده است.

تاریخچه سگ اشپیتز

تاریخچه سگ‌های Spitz به فنلاند باز می‌گردد. این سگ قرن‌های متمادی در فنلاند زندگی می‌کرده است. در گذشته Spitz سگ‌های شکاری محسوب می‌شدند. شکارهای کوچک مانند پرندگان به کمک این سگ‌ها انجام می‌شده است.

در سراسر اسکاندیناوی سگ‌های Spitz مشهور و شناخته شده می‌باشند. تحقیقات نشان می‌دهد که احتمال زیاد در حدود ۳۰۰۰ سال پیش زمانی که مهاجران مرکزی روسیه به فنلاند رفتند سگ‌های Spitz را با خود به این منطقه بردند. انگلستان نخستین کشوری بود که صادرات این سگ را در دهه ۱۹۲۰ انجام داد. سپس در سال ۱۹۶۰ این سگ به ایالت متحده امریکا وارد شد.

منابع: + + + + +

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

اگر جوابی برای دیدگاه من داده شد مرا از طریق ایمیل با خبر کن

نام *

ایمیل *

وب‌سایت

Current ye@r *

Leave this field empty

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حیوانات خانگی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟