دادستان کل کشور گفت:دستگاه قضا مسئولیت مقابله با فساد را دارد و هرگونه فساد باید در کمترین زمان رسیدگی و برخورد شود.

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، حجت‌الاسلام محمد جعفر منتظری صبح امروز در آیین تودیع و معارفه دادستان‌های عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل گفت: دستگاه قضا مسئولیت مقابله با فساد را دارد و نباید هیچ فسادی در این مجموعه دیده شود.

وی ادامه داد: هرگونه فساد باید در کمترین زمان رسیدگی و برخورد شود تا مردم با اطمینان به دستگاه قضا مراجعه کرده و مشکلات خود را پیگیری کنند.

دادستان کل کشور با اشاره به اینکه دادستان وظیفه پیگیری دعاوی را دارد، افزود: جلب اعتماد مردم عالی‌ترین نمره‌ای است که به دستگاه قضایی می‌توان داد و مسئولی موفق است که اجازه فساد در دستگاه قضایی را ندهد.

منتظری اظهار داشت: هر دادستانی باید با کوچک‌ترین تخلف و فساد مالی را در کمترین زمان برخورد کند و در برخورد با مردم کمال تکریم را داشته باشیم و لازم است با نهایت لطافت و تکریم به مردم خدمات ارائه شود.

فضای مجازی به اتاق تک تک فرزندان ما راه یافته است

دادستان کل کشور با اشاره به جنگ فرهنگی دشمن گفت: اگر در 8 سال دفاع مقدس مقابله با دشمن انجام شد امروز دشمن با فضای مجازی به اتاق تک تک فرزندان ما راه یافته است. البته در مدیریت فضای مجازی گام‌هایی برداشته شده اما متناسب با حملات دشمن نیست، همچنین دشمن به دنبال نفوذ و ایجاد اختلاف در بین ارکان جامعه است.

وی با بیان اینکه دشمن با جاسوس و عوامل نفوذ به‌دنبال ضربه به نظام است، گفت: دشمن در چند جبهه جنگ خود را راه انداخته است که از مهمترین آن جنگ اقتصادی است و باید همه آحاد جامعه با آمادگی با آن مقابله کنند.

منتظری تصریح کرد: بیش از 50 درصد از پرونده‌ها را می‌توان با تعاملات حل و فصل کرد؛ ‌منشا بسیاری از پرونده‌ها سهل‌انگاری و کوتاهی است. در تهران پرونده‌هایی با 200 جلد داریم که منشا آن به غفلت مدیر باز می‌گردد که نمونه آن در پرونده‌های شهرداری‌ها، تجاوز به منابع و تخریب منابع دیده می‌شود.

دادستان کل کشور با بیان اینکه به صورت جدی خسارت قابل توجه از این کوتاهی را تحمل می‌کنیم، افزود: به‌عنوان مثال بخش عمده‌ای از خسارت سیل قابل کنترل بود و تجاوز به حریم رودخانه‌ها یکی از معضلات جدی است.