همزمان با هفته بهزیستی 40 طرح در قزوین افتتاح می شود


همزمان با هفته بهزیستی 40 طرح در قزوین افتتاح می شود

قزوین - ایرنا - مدیر کل بهزیستی قزوین گفت: همزمان با هفته بهزیستی 40 طرح این اداره کل با 200 میلیارد ریال اعتبار در شهرستان های استان به بهره برداری می رسند.

علیرضا وارثی روز دوشنبه در نشست خبری که به مناسبت هفته بهزیستی مرکز نگهداری معلولان ذهنی پسران امین برگزار شد، افزود: از این طرح ها ۹ مورد در تاکستان، هفت طرح در بوئین زهرا، سه طرح در آبیک، سه مورد در آوج، چهار طرح در البرز و ۱۴ مورد در قزوین افتتاح خواهند شد.
وی اضافه کرد: مراکز مشاوره و نگهداری کودکان اختلالات ذهنی، گروه همیار، مسکن مددجویان، اورژانس اجتماعی، سامانه تصمیم، درمانگاه، مراکز معلولان ضایعه نخاعی و کلینیک مددکاری از جمله طرح های قابل افتتاح در شهرستان‌ها هستند.
وارثی ادامه داد: بهزیستی قزوین در بسیاری از حوزه ها رتبه های ارزشمندی را در سطح استان و کشور کسب کرده است که از جمله آنها می‌توان به قرار گیری در بین ۱۰ دستگاه برتر از نظر جمع آوری کمک های مردمی، رتبه چهارم معاونت پیشگیری و رتبه ششم معاونت اجتماعی اشاره کرد.
وی ادامه داد: تعداد جامعه تحت پوشش در حوزه توانبخشی از ۶ هزار معلول در سال ۹۵ به ۲۴ هزار و ۶ معلول در سال ۹۷ رسید که ۱۸ هزار و ۱۶۵ تن از آنان مستمری ماهانه دریافت می کنند.
وارثی یادآور شد: در حوزه های اجتماعی و توانبخشی نیز تعداد کل مستمری بگیران این اداره کل از پنج هزار به ۲۱ هزار نفر رسیده که ۱۸ هزار و ۱۶۵ هزار تن از آنان معلولان هستند.
وی با اشاره به پوشش ۱۰۰ درصدی روستاها در طرح CBR (توانبخشی مبتنی بر جامعه) گفت: هم اینک هفت هزار و ۳۰۰ معلول روستایی تحت پوشش خدمات بهزیستی قرار دارند.
مدیرکل بهزیستی قزوین از افزایش ۳۷.۵ درصدی مراکز نگهداری و رشد ۳۳ درصدی مراکز توانبخشی روزانه این اداره کل خبر داد و افزود: استان قزوین کمترین آمار نگهداری معلولان در مراکز شبانه روزی را دارد که این نشان‌دهنده تعهد خانواده ها نسبت به عضو خانواده خود است.
وی همچنین از ایجاد اشتغال پایدار برای ۶۶۳ تن از مددجویان بهزیستی از طریق پرداخت تسهیلات بانکی خبر داد و افزود: این اداره کل ۲۵۰ درصد رشد را در حوزه مسکن خانواده های دارای ۲ معلول و بالاتر و زنان سرپرست خانوار نیز در سال گذشته تجربه کرد.
وارثی گفت: سهمیه استان قزوین از ایجاد مسکن گروه های هدف از سال ۸۹ تاکنون سه هزار و ۹۳۰ نفر است که در صورت جذب اعتبارات مورد نیاز تا پایان سال ۹۹ تکمیل خواهد شد.
وی با اشاره به برخی طرح های حوزه پیشگیری گفت: یکی از این طرح ها غربالگری شنوایی است که در ۲ گروه نوزادان و کودکان سه تا پنج سال اجرا می‌شود و در سال گذشته ۳۳ نوزاد کم شنوا و ۴۹۹ کودک مشکوک به مشکل شنوایی به مراکز تخصصی ارجاع شدند.
به گفته وارثی در حوزه بینایی هم ۴۴ هزار و ۷۱۸ نفر سنجش و هزار و ۴۷۹ کودک مبتلا به مشکل شناسایی شده و ۴۸۶ تن از آنها تحت پوشش بهزیستی قرار گرفتند.
مدیرکل بهزیستی قزوین افزود: آمار پذیرش در مراکز امور آسیب های اجتماعی نیز طی سال گذشته ۵۴ درصد رشد داشته و ۴۱ هزار و ۹۹۹ نفر آسیب دیده از بهزیستی خدمات گرفتند.
وی هم‌چنین گفت: خدمات اورژانس اجتماعی استان نیز در سال گذشته ۱۴۰ درصد رشد یافته و ۸۰ هزار و ۷۳۷ نفر به این مراکز مراجعه کرده‌اند.

۷۳۸۸*۶۱۰۱

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر بهار + مجموعه اشعار بلند، کوتاه، دو بیتی و شعر نو از شاعران مختلف با موضوع بهار