آغاز فعالیت 110 مرکز افق در بقاع متبرکه


آغاز فعالیت 110 مرکز افق در بقاع متبرکه

110 مرکز افق از امروز در آستان مبارک امامزادگان و بقاع متبرکه آغاز به کار کرد و تا پایان سال تعداد آن به 200 مرکز افزایش می‌یابد

آغاز فعالیت 110 مرکز افق در بقاع متبرکهبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه در نشست امروز با خبرنگاران که به مناسبت دهه کرامت و پنجم ذیقعده روز تکریم و بزرگداشت امامزادگان برگزار شد با ارایه گزارشی از برنامه‌های سازمان اوقاف در دهه کرامت گفت:​ امسال برنامه‌ها و جشن‌های دهه کرامت در ۲ هزار امامزاده کشور به تناسب ظرفیت و امکانات آنها، برگزار می‌شود.
حجت الاسلام غلامرضا عادل افزود: فعالیت‌های این مراکز که در دل امامزادگان ایجاد شده هیأت امنایی و مردمی است که بخشی از آن ذیل منابع و ظرفیت موقوفه‌هایی صورت می‌گیرد که نیاتی مرتبط با خدمات در حوزه‌های اجتماعی و خیریه داشته اند.
وی همچنین با اشاره به وقف‌های جدیدی که از پارسال تا کنون انجام شده است گفت: پارسال هزار و ۶۱۱ وقف و در چند ماهه امسال تاکنون ۳۰۵ وقف ثبت شده است.
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه به جشنواره امسال «وقف؛ چشمه همیشه جاری» اشاره کرد و گفت: ​این جشنواره امسال با موضوع عکس در دهه کرامت در استان فارس برگزار می‌شود و از فراخوان سه همایش ملی و بین‌المللی بزرگداشت دانیال نبی شوش، امامزاده بهلول خوی و امامزاده یحیی بن زید گنبد کاووس نیز رونمایی خواهد شد.
سازمان اوقاف و امور خیریه در سال‌های اخیر خدمات خود را به سمت فعالیت‌های متنوع در حوزه اجتماعی هدایت کرده و مراکز افق نیز به منظور رسیدگی به آسیب‌های اجتماعی و تحت پوشش قرار دادن مسائل اجتماعی زائران و مجاوران بقاع متبرکه راه اندازی شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟