شبکه برق مرکز شهر اهواز با هدف افزایش پایداری ساماندهی می شود


شبکه برق مرکز شهر اهواز با هدف افزایش پایداری ساماندهی می شود

اهواز – ایرنا- مدیراموربرق منطقه سه اهواز با اشاره به ساماندهی شبکه برق بافت مرکزی اهواز گفت: نصب 152 اصله پایه گرد و جابجایی 28 دستگاه ترانس و ایجاد پنج دستگاه ترانس جدید در مرکز شهر از دی ماه سال گذشته تاکنون دراین راستا انجام شده است.

سعید احترامی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به مشکلات حریم شبکه برق در بافت مرکزی شهر اهواز بیان کرد: با نصب پنج هزار و ۵۰۰ مترکابل خودنگهدار، ۸۵ درصد این شبکه نوسازی شده است.

وی درخصوص اهداف این پروژه تصریح کرد: ساماندهی شبکه فرسوده، افزایش پایداری، افزایش ایمنی، رفع حریم، بهبودکیفیت ولتاژ، زیباسازی مبلمان شهری و کاهش تلفات از مهمترین اهداف این طرح است.

احترامی گفت: در این پروژه شبکه فشار ضعیف سیمی به طور کامل جمع آوری و کابلهای عبوری هوائی نیز به صورت زمینی اجرا می شود همچنین ۴۲ مورد کابل زمینی جمع آوری شده است در همین مدت تعداد ۶۳ دستگاه تابلوی ۱۲ و ۱۵ فیوزه نصب و وارد مدار شده است.

مدیر اموربرق منطقه سه اهواز در ادامه با اشاره به اعتبار ۵۰ میلیارد ریالی این پروژه افزود: در مجموع ۲۰۰۰ مترشبکه سیمی فشار متوسط نیز در این منطقه وجود دارد که تاکنون ۵۰۰ متر از آن درخیابانهای مسلم، غفاری و کاوه حدفاصل مسلم تا ۳۰ متری بطورکامل تعویض و به کابل روکشدار تبدیل شده است و مابقی پس از اتمام شبکه فشارضعیف جمع آوری خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز دی ماه سال گذشته با ابراز نگرانی از اینکه هرلحظه امکان بروز حوادث مادی و جانی در اثر سقوط پایه و برق گرفتگی در مرکز شهراهوازوجود دارد، گفت: پایه های برق موجود در این منطقه دارای ترک بوده و در صورت سقوط یک پایه یا ترانس سایر آنها نیز سقوط می کنند.

۹۸۸۷/‏۶۰۰۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...