به گزارش افکارنیوز،

در تاریخ لیگ برتر پرسپولیس 11 کاپیتان اصلی را در ترکیب خود داشته که در این بین هر کدام از آن ها به دلیل خاص، در یاد هواداران باقی مانده است. از افشین پیروانی که نخستین جام قهرمانی فوتبال حرفه ای در ایران را بالای سر برد، تا علی کریمی و مهدی مهدوی کیا که همزمان در تیم حضور داشتند یا کریم باقری که سال ها نقش فرمانده را در تیم ایفا کرد و البته فردی چون هادی نوروزی که با بازوبند کاپیتانی جاودانه شد.

اخبار ورزشی- در این بین بین البته مهره هایی نظیر رضا نورمحمدی، شیث رضایی و... هم بودند که با اشتباهات پرتعداد فنی و اخلاقی خود شناخته می شدند اما به هر حال در دورانی کوتاه به عنوان کاپیتان اول پرسپولیس شناخته شدند. البته نور محمدی در لیگ پانزدهم و پس از فوت هادی نوروزی به کمک محسن بنگر و جو حاکم بر تیم، به خوبی موفق شد اوضاع را کنترل کند.

* سیدجلال و شکستن رکورد افشین

افشین پیروانی نخستین کاپیتان پرسپولیس در تاریخ لیگ برتر بود که در قلب خط دفاعی سرخ ها به کار گرفته می شد. او در لیگ اول، دوم و سوم حرفه ای با علی پروین، وینکو بگوویچ و راینرز زوبل کار کرد و با پیراهن پرسپولیس بازنشسته شد. پس از او بهروز رهبری فرد اما طولی نکشید که او نیز در لیست مازاد جای گرفت.

حالا سیدجلال حسینی هم پست افشین پیروانی در آستانه شکستن رکورد شماره 5 سابق سرخپوشان پایتخت است. سیدجلال از لیگ شانزدهم به عنوان کاپیتان و رهبر پرسپولیس در ترکیب این تیم ایفای نقش می کند و این فصل برای چهارمین سال متوالی، پای به میدان خواهد گذاشت تا از رکورد پیروانی عبور کند.

* آقاکریم؛ جاودانگی در تاریخ

کریم باقری که بی تردید جزو 5 بازیکن برتر تاریخ باشگاه پرسپولیس است، بیشترین میزان کاپیتانی را نیز برای این تیم در تاریخ لیگ برتر دارد. او از لیگ ششم تا لیگ دهم در ترکیب تیم پرسپولیس حضور داشت و پنج فصل به عنوان کاپیتان اول پیراهن پرسپولیس را بر تن کرد و بازوبند این تیم را بر بازو بست.

کریم باقری البته در لیگ پنجم نیز کاپیتان دوم سرخ ها بود و در روز های نا به سامان تیم زیر نظر پروین و آری هان، به همراه بهروز رهبری فرد وظیفه حفظ انسجام تیم را برعهده داشت. در اواسط لیگ دهم، کریم باقری با نظر علی دایی از جمع قرمزها کنار گذاشته شد و باوجود پیشنهادات بسیار خوب از تیم های مختلف از جمله تراکتور، ترجیح داد فوتبال خود را در پرسپولیس به اتمام برساند.

* رکورد باقری شکسته می شود؟

سیدجلال حسینی این فصل کاپیتان پرسپولیس خواهد بود و همانطور که گفته شد از رکورد افشین پیروانی عبور می کند اما مشخص نیست که آیا سیدجلال به رکورد کریم باقری نیز می رسد یا خیر. در پایان لیگ نوزدهم قرارداد مدافع شماره 4 پرسپولیس به پایان خواهد رسید و مشخص نیست که قرمزها با او تمدید خواهند کرد یا نه.

سیدجلال 37 ساله در این سه سال جزو عوامل قهرمانی سرخ ها بوده و پرسپولیس بهترین آمار دفاعی خود در تاریخ را با او تجربه کرده است.

* پروین رکورددار کاپیتانی در ادوار مختلف

اگرچه در لیگ برتر کریم باقری رکورددار است، اما علی پروین با بستن بازوبند کاپیتانی از سال 54 تا 66، رکوردی تاریخی را به ثبت رساده است. همچنین محمد مایلی کهن، همایون بهزادی، محمد پنجعلی، فرشاد پیوس و... نیز از دیگر رکورددارها هستند. در این بین می توان به نام کاظم سیدعلی خانی نیز اشاره کرد.