جای خالی بانوان قرآنی میان منتخبان «بنیاد بین‌المللی مادر»/ مادر جایگاهی فراتر از جنسیت دارد


جای خالی بانوان قرآنی میان منتخبان «بنیاد بین‌المللی مادر»/ مادر جایگاهی فراتر از جنسیت دارد

گروه فرهنگی ــ بنیانگذار بنیاد فرهنگی بین‌المللی مادر با اشاره به اینکه تمام بانوان ایرانی به ویژه مادران شهدا و ایثارگران با قرآن مأنوس هستند، اظهار کرد: امید است در سال‌ آینده فراخوان برای مؤسسات قرآنی و جامعه قرآنی نیز ارسال شود تا بین منتخبان مادر، شاهد حضور بانوان فعال قرآنی نیز باشیم.

جای خالی بانوان قرآنی میان منتخبان «بنیاد بین‌المللی مادر»/ مادر جایگاهی فراتر از جنسیت دارد

غلامرضا محمدی، بنیانگذار بنیاد فرهنگی بین‌المللی مادر در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، گفت: بنیاد مادر 11 مهر سال 93 در شیراز به پاس قداست و جایگاه مادر نه تنها مادر خودم بلکه تمام مادران سرزمینم و مادران جهان تأسیس شد.

وی تصریح کرد: بنیاد مادر در قالب اهداف هفت‌گانه فعالیت‌های خود را دنبال می‌کند که تبیین جایگاه و نقش مادر برای نسل جوان یکی از مهم‌ترین اهداف دنبال‌شونده است.

محمدی با استناد به آیات الهی، اضافه کرد: احسان به والدین در قرآن مجید سفارش شده است، خداوند نیکی به والدین را در کنار توحید ذکر فرموده است، در قرآن کریم 4 بار نام مادر و 2 بار نام پدر ذکر شده است، احسان به والدین به ویژه مادر یکی از آموزه‌های فرهنگی و دینی ماست که باید در جامعه نهادینه کرد.

وی با تأکید بر ضرورت تبیین جایگاه قدسی و الهی مادر در جامعه و به ویژه خانواده‌ها اظهار کرد: فرزندان باید بدانند احترام به مادر تنها به لحاظ فیزیکی به نام مادر نیست، مادر جایگاهی فراتر از جنسیت دارد، وقتی نبی مکرم اسلام(ص) می‌فرمایند «الجنه تحت اقدام الامهات، بهشت زیر پای مادران است» نمی‌گویند ام‌المؤمنین از واژه «الامهات» استفاده می‌فرمایند یعنی تمام مادران؛ از این‌رو همه مادران می‌توانند نقش قدسی و الهی خود را به بهترین شکل ایفا کنند.

محمدی اضافه کرد: در کعبه تنها یک مادر وارد شده و فرزند خود را متولد کرد، در صورتی‌که همه دور کعبه طواف می‌کنند، امید است احترام و تکریم مادر در کشور ما به عنوان فرهنگ نهادینه شود، برای نهادینه شدن این فرهنگ مهم باید کار را از مهدکودک‌ها آغاز کرد، کانون هر جامعه‌ای خانواده و قلب خانواده مادر است، اگر مادر از سلامت برخوردار بوده و به وظایف خود عمل کند قطعاً جامعه‌ای پویا، شاد و رو به پیشرفت خواهیم داشت.

وی برلزوم سرمایه‌گذاری روی کانون خانواده به ویژه مادران تأکید کرد و افزود: خلقت مادر با هدف تربیت نسل‌ها انجام شد، خداوند مادر را آفرید تا جوامع بشری را تربیت کند، 95 درصد تربیت فرزندان از دوران جنینی تا 12 سالگی برعهده مادر است، مادر مسئول حفظ آرامش و ستون منزل است، مادر در جامعه اسلامی تربیت فرزند خود را منطبق با آموزه‌های دینی، فرهنگی و قرآنی استوار می‌سازد.

محمدی نحوه انتخاب مادران توسط بنیاد بین‌المللی مادر را شامل مواردی همچون فرزند خوب بودن برای والدین، همسر شایسته بودن، مادر نمونه بودن، شهروند مثمرثمر بودن و حضور در مجامع خیریه دانست و اظهار کرد: فراخوان از طریق امور بانوان استان‌ها و نماینده ما در هر استان به ادارات و ارگان‌های مختلف طبق شاخصه‌های ما اعلام می‌شود و بعد از آن پیشینه‌های ارسالی مورد بررسی قرار می‌گیرند، از استان مرکزی 50 مادر از ارگان‌های مختلف در فراخوان شرکت داشتند که در نهایت 12 نفر از آنان مورد تجلیل قرار گرفتند.

وی با اشاره به این مطلب که تمام بانوان ایرانی به ویژه مادران شهدا و ایثارگران با قرآن مأنوس بوده و سعی دارند از این امر غفلت نداشته باشند، اظهار کرد: امید است برای سال‌های آینده و دیگر استان‌ها فراخوان برای مؤسسات قرآنی و جامعه قرآنی نیز ارسال شده تا بین منتخبان مادر شاهد حضور بانوان فعال قرآنی نیز باشیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان