بیانیه گام دوم انقلاب ظرفیت‌های بالایی در مباحث معنوی به‌ویژه حج و زیارت دارد


بیانیه گام دوم انقلاب ظرفیت‌های بالایی در مباحث معنوی به‌ویژه حج و زیارت دارد

نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه بیانیه گام دوم انقلاب تحرکت بسیار زیادی در جامعه ایجاد کرد، گفت: برخی سرفصل‌های بیانیه گام دوم انقلاب به موضوع حج و زیارت مرتبط است که این مباحث را دنبال خواهیم کرد.

خبرگزاری شبستان، گروه قرآن و معارف: حجت‌الاسلام‌والمسلمین «سید عبدالفتاح نواب» در همایش «گام دوم انقلاب و ظرفیت‌های فردی اجتماعی و بین‌المللی حج» که در قم برگزار شد، گفت: اقتضای یک رهبر هوشمند، پویا و فعال این است که جامعه را همیشه به دنبال خودش پیش ببرد تا جامعه هیچ‌گاه متوقف نشود.

نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت افزود: همیشه رهبر معظم انقلاب اسلامی به‌تناسب مسائل و موضوعات فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی جامعه موضع‌گیری‌های به‌موقع و جامعی داشته و متناسب با مسائل راهکارها و خطوط کلی را به‌صورت دقیق و درست ترسیم کرده‌اند که صدور بیانیه گام دوم از جمله این موارد به شمار می‌آید.
سرپرست حجاج ایرانی، تصریح کرد: بیانیه گام دوم انقلاب از جمله طرح‌ها و برنامه‌های بسیار موفق رهبر عظیم‌الشان انقلاب اسلامی است که این بیانیه تحرک بسیار زیادی را در جامعه ایجاد کرد؛ البته امام راحل نیز چنین روحیه‌ای داشتند که نامه ایشان به گورباچف نمونه بارزی از تیزبینی، هوشیاری و آینده‌نگری رهبری ایشان به مسائل بود.
وی یادآور شد: بیانیه گام دوم انقلاب ظرفیت‌های فراوانی در حوزه حج و زیارت به‌خصوص در مباحث معنوی دارد که مباحث اخلاق برخی از سرفصل‌های این بیانیه به شمار می‌آید و در قرآن کریم نیز در این رابطه موضوعاتی مطرح‌شده است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین نواب با بیان اینکه در بیانیه گام دوم انقلاب به مباحث فردی و اجتماعی و بین‌المللی اشاره‌شده و همه این موضوعات در ابعاد مختلف حج قابل‌تصور است، تأکید کرد: که بی‌توجهی به حج برای جامعه آسیب‌زا است و این مسئله در حوزه فردی و اجتماعی جامعه تأثیرات فراوانی دارد؛ از این‌رو نباید از این مهم غفلت کنیم.
وی با بیان اینکه در بیانیه دوم گام انقلاب به مباحث فردی نیز اشاره‌شده است، یادآور شد: در حوزه فردی نیز می‌توان مباحث مختلف اخلاقی را در حج مطرح کرد. نقش اخلاق اجتماعی در حج بسیار کارساز است به‌قدری که امام معصوم علیه‌السلام می‌فرماید اگر کسی به مکه برود و به حسن خلق نداشته باشد، سفر آن بی‌ثمر و بی‌فایده است.
نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت با بیان اهمیت معنویت در حج، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اخیرشان با خادمان ضیوف الرحمان به این موضوعات و مباحث سیاسی حج اشاره‌ای داشتند.
حجت‌الاسلام والمسلمین نواب در ادامه سخنان خود به مباحث زیر فصل‌های بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و حج پیرامون ابعاد سیاسی، اعتقادی، تاریخی و عزت ملی و... اشاره کرد.
گفتنی است، همایش «گام دوم انقلاب و ظرفیت‌های فردی اجتماعی و بین‌المللی حج» از سوی معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری و با همکاری انجمن دانش‌آموختگان رشته‌های تبلیغ و ارتباطات گرایش حج و زیارت، امروز با حضور شماری از محققان و پژوهشگران حوزه و دانشگاه در محل ساختمان حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت روز گذشته (پنجشنبه، ۱۳ تیرماه) در قم برگزار شد.
پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس