فرمانده نیروی زمینی سپاه: آمادگی ما برای پیشگیری از جنگ است


فرمانده نیروی زمینی سپاه: آمادگی ما برای پیشگیری از جنگ است

مشهد- ایرنا- فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: آمادگی ما برای جنگ نیست بلکه برای پیشگیری از جنگ بوده و هم اینک قدرت و توان نظامی جمهوری اسلامی در حد بسیار بالایی قرار دارد.

سردار سرتیپ پاسدار محمد پاکپور روز سه شنبه در همایش سالانه فرماندهان نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مشهد توان نظامی و حمایت مردمی را قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران توصیف و بیان کرد: دشمن به دنبال نابودی سلب قدرت بازدارندگی ایران است. دشمن در تلاش است مردم را از نظام جمهوری اسلامی جدا، پیوستگی ما را با جبهه مقاومت قطع کرده و قدرت موشکی ایران را از بین ببرد.
وی ادامه داد: اگر دشمن احساس کند سست هستیم در طمع حمله قرار می‌گیرد. واحدهای پهپادی نیروی زمینی سپاه آماده ورود در هر میدانی هستند و همین آمادگی نیروی نظامی عامل بازدارنده مهمی به شمار می‌آید.

فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همچنین گفت: در وقایع سیاسی جامعه برخی بر مذاکره تاکید داشته و برخی به دنبال مقاومت فعال بوده اند. شرایط پیش آمده نشان داد گروه نخست حرفی برای گفتن نداشتند و عقب نشینی ما، پیشروی دشمن را به دنبال دارد. این "مقاومت فعال" است که باعث شد هیمنه آمریکا شکسته و روح امید و اعتماد در مردم ایجاد شود.
وی افزود: ساقط کردن پهپاد متجاوز جاسوسی آمریکا در آبهای سرزمینی و پیش گرفتن مقاومت فعال مؤلفه‌های محیطی ما را بهتر کرد.
سردار پاکپور در ادامه بر هوشمندی، آینده نگری و دشمن شناسی رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید و بیان کرد: اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند "هیچ پیامی برای ترامپ ندارم" و رئیس جمهور آمریکا را به حساب نیاورد، در مردم ایجاد غرور کرد. دشمن هم متوجه قدرت نظام جمهوری اسلامی شده و اینکه هر چه بگوییم به خصوص وقتی رهبری سخنی می گیوند حتماً عمل می‌کنیم.
وی ادامه داد: رهبری فرمودند که مذاکره تحت این شرایط تسلیم است. دشمن قطعاً ما را رها نمی‌کند و به دنبال راهکارهای جدید است. امام خمینی (ره) هم فرمودند آمریکاییها هیچوقت با ما سر سازش نخواهند داشت. دشمن می‌خواهد بدون جنگ و از طریق فشار اقتصادی و معیشتی ما را تسلیم کند. فشار دشمن بر ایران اسلامی همچنان ادامه خواهد داشت و تحریمها را بر نمی‌دارند لذا باید تحریم را بی اثر کنیم. تاکنون نیز هجمه‌های دشمن را سد کرده‌ایم. باید به دنبال این باشیم که دشمن در خاکریز دفاع بیافتد.

فرمانده نیروی زمینی سپاه در ادامه همچنین گفت: توجه به آموزش های متناسب با صحنه‌های عملیاتی و ارتقای توان رزمی "گردانهای مردم پایه" باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد زیرا آمادگی تاکتیکی، تکنیکی و مهارتی با استمرار و تمرین بدست می‌آید. اشراف اطلاعاتی همه جانبه خود را نیز در همه صحنه ها را همچنان باید بالا ببریم. وقتی اشراف اطلاعاتی بالا باشد در برخورد و انهدام تهدید و اقدام دشمن موفق و قاطع عمل می کنیم.
وی به فعالیتهای گارسال نیروی زمینی سپاه در مناطق مرزی کشور هم اشاره و بیان کرد: سال ۱۳۹۶ سپاه ۷۳ عملیات و درگیری موفق با گروهکهای تروریستی و اشرار مسلح تحت حمایت سرویس‌های جاسوسی بیگانه در جنوب شرق کشور از جمله کشته شدن نفر دوم گروهک تروریستی جیش الظلم داشت. گروهکهای تروریستی زیادی در غرب و شمال غرب کشور با موفقیت منهدم و تکفیریها و تروریست‌ها نابود شدند.
سردار پاکپور افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی باید در صحنه های مختلف حضور فعال داشته باشد. همانطور که در محرومیت زدایی و کمک به سیل زدگان فعالیت می کنیم، در رفع دیگر مشکلات و ایجاد امیدواری در مردم هم باید فعالتر باشیم.

۷۵۰۷/‌۱۸۵۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل ناهماهنگ الناز شاکردوست در اکران فیلم «بی‌بدن»