مرحوم آذر یزدی بازآفرین و خالق ادبیات کودکان بود


مرحوم آذر یزدی بازآفرین و خالق  ادبیات کودکان بود

یزد - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: مرحوم مهدی آذر یزدی پیش از آن که یک نویسنده باشد، چهره ای ماندگار و بازآفرین در خلق ادبیات کودک و نوجوان ایران بود.

مجید جوادیان‌زاده روز سه شنبه در مراسم آغاز به کار جشنواره فرهنگی ادبی آذر یزدی افزود: نویسنده کتاب قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب و قصه‌های تازه از کتاب های کهن متون ادبی کهن ایرانیان را که فهم آن برای نسل جدید به خصوص کودکان و نوجوانان دشوار بود به صورت روان بازنویسی کرد.

وی با بیان اینکه قصه یکی از محورهای تربیتی در عرصه ادبیات است، اظهار کرد: مرحوم آذر یزدی از بنیانگذاران ادبیات کودک و نوجوان است.

جوادیان زاده یادآور شد: جشنواره یادشده به مناسبت دهمین سالگرد پدر ادبیات کودکان و نوجوانان و با توجه به نامگذاری یزد به عنوان پایتخت کتاب ایران، برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد اضافه کرد: به همین بهانه، برنامه‌های بزرگداشت پدر ادبیات کودک و نوجوانان به صورت منجسم و با حضور دستگاه‌های استان در حسینیه خرمشاه مرکز استان برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: این جشنواره به مدت سه روز با برگزاری نمایشگاه کتاب تخصصی، برنامه شاد شبانه، پرواز بالن آرزوهای کودکانه، کارگاه روانشاسی کودکان و سخنرانی‌ها مختلف‌ها با حضور تعدادی از چهره‌های مطرح کشور در حوزه ادبیات کودک و نوجوانان برگزار می‌شود.

همچنین نمایشگاه کتاب با حضور ناشران کشوری همراه با برنامه های شاد ویژه کودکان و نوجوانان از ۱۸ تا ۲۱ تیر ماه از ساعت ۱۷ تا ۲۲ و سی دقیقه برگزار و برای عموم آزاد است.

مهدی آذر یزدی نویسنده معروف داستان های کودکان در سال ۱۳۰۰ هجری شمسی در محله خرمشاه یزد متولد و در سال ۱۳۲۲ به تهران رفت و مقیم آن شهر شد، قبل از آنکه به کار نگارش داستان‌های کودکان بپردازد به مشاغل گوناگون و از جمله عکاسی و کتابفروشی اشتغال داشته است.

۲۰۸۸/‏‬ ۲۰۴۷/‏

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر| دژ محمدعلی خان دزفول اثری خارق‌العاده از معماری طبیعت