تشکل های کشاورزی، تضمینی برای حمایت از فعالان این بخش


تشکل های کشاورزی، تضمینی برای حمایت از فعالان این بخش

شیراز-ایرنا- اغلب کشاورزان با مشکلات مالی مواجه می شودند و تداوم فعالیت هایشان در صورت نبود پول و پشتوانه های نقدی دچار اختلال و حتی تعطیلی می شود که راه اندازی تشکل های کشاورزی می تواند مشکلات فعالان این بخش را رفع کند.

یکی از تشکل های حامی کشاورزان در این زمینه، صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی است که سه شنبه در شهرستان کوار استان فارس راه اندازی و هدف از راه اندازی آن مشارکت فعالانه کشاورزان در تامین منابع مالی، تقویت حجم و کیفیت سرمایه گذاری در بخش کشاورزی و پرداخت تسهیلات به فعالان این حوزه اعلام شد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوار در آیین افتتاح این صندوق، تشکیل آن را نقطه آغاز تحولی اساسی در توسعه کشاورزی این شهرستان نامید.
محمد جعفر ملک زاده بیان کرد: مشارکت فعالانه کشاورزان در تامین و تجمیع منابع مالی، مدیریت و تخصیص بهینه منابع مالی تولید کنندگان، تقویت حجم و کیفیت سرمایه گذاری در بخش کشاورزی و پرداخت تسهیلات از اهداف اساسی ایجاد این صندوق است.
سهامدارانی که میزان سهام آنها از دو میلیون تومان بیشتر است می‌توانند به دفتر صندوق مراجعه کنند و پس از تشکیل پرونده مراحل اخذ تسهیلات را انجام دهند همچنین به کشاورزانی که کشمش و مویز در قالب کارگاه‌های کوچک و بزرگ تولید کنند تسهیلات اعطا خواهد شد.
مجید حیدری، مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شهرستان کوار هم گفت: این صندوق با اعتباری به میزان ۲۷ میلیارد و چهارصد میلیون ریال و مشتمل بر ۲۱۴۶ نفر اعضا تاسیس شده است.
شهرستان کوار در فاصله حدود ۵۰ کیلومتری مرکز استان فارس واقع شده است.
۹۸۷۳ /۱۸۷۶

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل عاشقانه گوگوش با جذابترین شوهرش + عکس ها ، بیوگرافی گوگوش و 4 شوهر رسمی اش