موافقت شهردار همدان برای نصب مجسمه کوهنورد مرحوم وزیری


موافقت شهردار همدان برای نصب مجسمه کوهنورد مرحوم وزیری

همدان- ایرنا- راما هوشمند وزیری دختر مرحوم وزیری مجسمه ساز برجسته ایرانی مدعی شد: پدرم همواره دوست داشت که مجسمه کوهنورد خود را در کوه الوند مستقر کند اما با تغییر مسئولان این آرزو محقق نشد.

عباس صوفی شهردار همدان از خواسته خانواده مرحوم هوشمند وزیری استقبال کرده و دستور عملیاتی شدن آن را داده است.

شهردار همدان در این باره گفت: از نصب مجسمه کوهنورد مرحوم ناصر هوشمند وزیری مجسمه ساز مشهور همدانی استقبال می کنیم.

عباس صوفی روز سه شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این مرحوم از مفاخر بزرگ همدان به شمار می رود و تحقق خواسته وی افتخار بزرگی برای مدیریت شهری و شهروندان همدانی است.

وی اضافه کرد: از خانواده این هنرمند فقید می خواهیم تا هماهنگی های لازم را داشته باشند و شهرداری همدان به طور قطع این خواسته آنان را عملیاتی می کند.

صوفی بیان کرد: همچنین از نصب دیگر آثار این هنرمند بزرگ و ارزنده همدانی در سطح شهر همدان نیز استقبال می کنیم و از خانواده وی نیز بابت این پیشنهاد مبنی بر نصب مجسمه کوهنورد در کوه الوند که خواسته مرحوم نیز بوده، قدردان هستیم.

استاد ناصر هوشمند وزیری مجسمه ساز و هنرمند صاحب نام ایرانی که به عنوان خالق مجسمه‌های سنگی پارک جمشیدیه و مدیر غار موزه وزیری شناخته شده است، ۶ تیر گذشته در سن ۷۳ سالگی بر اثر ایست قلبی درگذشت.

دکتر وزیری در سال ۱۳۲۵ هجری شمسی در همدان متولد شد، سال ۱۳۳۰ به تهران کوچ کرد و در سال ۱۳۴۵ برای فراگیری رشته مجسمه سازی وارد دانشگاه تهران شد، وی در سال ۱۳۵۰ موفق به دریافت لیسانس مجسمه‌سازی از دانشگاه هنرهای زیبای تهران شد و در سال ۱۳۷۳ دکترای افتخاری و استادی درجه یک هنر از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را دریافت کرد.

آثار برجسته‌ای از این هنرمند مجسمه‌ساز در جای‌جای کشور جلوه‌گر است، گوزن‌ها و آب‌نمای پارک پردیسان تهران، مجسمه فردوسی و رستم و سهراب سنگ چینی پارک جمشیدیه، مجسمه کاکلی و پدربزرگ پارک گلبرگ تهران، مجسمه‌های موزه زنجان و دامغان، مجسمه فولکلوریک قلعه‌ی فلک‌الافلاک لرستان همه و همه از آثار اوست.

وی نخستین مجسمه‌ساز ایرانی است که در سال ۱۳۴۵ به کمک یک مهندس ایتالیایی-ایرانی بافایبرگلاس آشنا شد و مجسمه‌های بسیاری با فایبرگلاس ساخت. از وی تاکنون بیش از ۳۰۰ مجسمه ساخته شده که تنها ۵۰ مجسمه آن در پارک جمشیدیه تهران برپا شده‌است.

موزه شخصی و دست ساز غار موزه وزیری اوج خلاقیت در هنر موزه داری از ابتکارات این استاد فقید است. این باغ‌موزه در زمینی به مساحت یک هزار متر مربع در یک بنای دوبلکس در لواسان ساخته شد و از سال ۱۳۸۴ فعالیت خور را آغاز نمود.

۷۵۲۰/‏۲۰۸۷

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی