بخشی از طبیعت استهبان جان گرفت


بخشی از طبیعت استهبان جان گرفت

شیراز-ایرنا- ٧٥٠ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی شهرستان استهبان با استفاده از اعتباراتی از صندوق توسعه ملی که میزان آن مشخص نیست، احیا شد.

این اقدامات با هدف غنی سازی مناطق جنگلی، احیای مراتع و تقویت پوشش گیاهی صورت گرفت و عملیات بذرکاری در بیش از ٧٥٠هکتار از مراتع شهرستان استهبان با کاشت گونه‌های بومی متناسب با شرایط آب و هوایی منطقه از جمله بادام کوهی، آنغوزه، جاشیر و سایر گونه‌های مرتعی و جنگلی انجام شد.

مجاهد مهدی علیشاهی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استهبان اعلام کرد: ٢٠٠ هکتار از مناطق آسیب دیده از آتش سوزی در محدوده کوه تودج این شهرستان نیز در قالب طرح مذکور احیا شده که بهره برداران، مردم و دوستداران طبیعت و اعضای تشکل‌های مردمی در اجرای این طرح مشارکت چشمگیری داشتند.

اعتبار نامشخص

زمانی که خبرنگار ایرنا پیگیر مبلغ اعتبارات جذب شده از محل صندوق توسعه ملی برای احیای منابع طبیعی استهبان شد، روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس از اطلاع رسانی در این باره خودداری و دلیل آن را جذب اعتبارات جدید عنوان کرد.

شهرستان استهبان دارای بزرگترین ذخیره گاه ارس استان و دارای ١٥٥ هزار هکتار جنگل و مرتع و در ۱۶۰ کیلومتری شرق شیراز واقع شده است.

۹۸۷۳ /‏۱۸۷۶‬

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه شنبه 1 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق