فروش یک میلیارد و 350 میلیون تومانی در نهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی تبریز


فروش یک میلیارد و 350 میلیون تومانی در نهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی تبریز

تبریز - ایرنا - هنرمندان و غرفه داران شرکت کننده در نهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی تبریز، موفق به فروش یک میلیارد و 350 میلیون تومانی صنایع دستی در این نمایشگاه شدند.

به گزارش ایرنا، نهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی از ۱۱ تا ۱۵ تیرماه با مجموع ۲۱۴ غرفه و حضور ۲۵۰ هنرمند صنایع دستی و سنتی در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تبریز همانند سال های گذشته با استقبال چشمگیر مردم تبریز مواجه شد.

نهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی تبریز میزبان هنرمندانی از ۳۱ استان و ۱۵ شهرستان آذربایجان شرقی بود که در روز پایانی این نمایشگاه سه غرفه برتر در بخش‌های غرفه آرایی، تولید و حجم فروش انتخاب شدند.

در طول روزهای برگزاری نمایشگاه، شمار بسیاری از مردم آذربایجان شرقی و نیز گردشگران داخلی و خارجی از غرفه ها بازدید نمودند، به طوری که طی روزهای ۱۱ تا ۱۵ تیرماه سال جاری، ۱۹۰ هزار نفر از این نمایشگاه بازدید کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی گفت: در این نمایشگاه برنامه ریزی هایی در مسیر افزایش فروش صنایع دستی انجام شد و آمار فروش جمع بندی شده، نشان از افزایش ۲۲ درصدی نسبت به به نمایشگاه قبل دارد که موجب رضایت هنرمندان حاضر در نمایشگاه شد.

مرتضی آبدار ضمن اظهار خرسندی از استقبال پرشور مردم گفت: شرکت در نمایشگاه‌های صنایع دستی باعث از بین رفتن واسطه‌ها شده و صنعتگران می‌توانند به صورت مستقیم به عرضه و معرفی تولیدات خود بپردازند.

در این نمایشگاه "علی اکبری" با غرفه سفالگری، عنوان بهترین غرفه آرایی از استان آذربایجان شرقی، غرفه مسگری از استان زنجان با هنرمندی "شهرام مغانلو" به عنوان غرفه برتر در زمینه حجم فروش و "زهرا صدقی" غرفه دار استان اصفهان نیز با اجرای طلاکوبی مختص این استان عنوان برترین غرفه در زمینه تولید زنده را به خود اختصاص داد.

۶۱۳۲/‌۳۰۷۱

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه شنبه 1 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق