300 میلیارد ریال به ساخت بیمارستان تامین‌اجتماعی مهاباد اختصاص یافت


300 میلیارد ریال به ساخت بیمارستان تامین‌اجتماعی مهاباد اختصاص یافت

مهاباد- ایرنا- نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی گفت: 300 میلیارد ریال اعتبار برای ساخت بیمارستان 96 تختخوابی تامین‌اجتماعی این شهرستان اختصاص یافته است.

جلال محمودزاده روز سه‌شنبه در جلسه مجمع خیرین سلامت مهاباد افزود: موافقت اصولی برای احداث این بیمارستان از طرف وزارت بهداشت و درمان صادر شده و عملیات ساخت آن تا یک ماه آینده با مشخص شدن پیمانکار آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: این بیمارستان در زمینی به مساحت ۱۱ هزار مترمربع در منطقه فجر این شهرستان احداث می‌شود که برای خرید آن ۷۰ میلیارد ریال از طرف تأمین اجتماعی به اداره راه و شهرسازی پرداخت شده است.

محمودزاده با بیان اینکه بیش از ۴۰ درصد شهروندان مهابادی تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند، اضافه کرد: با بهره‌برداری از این بیمارستان نیمی از جمعیت مهاباد می‌توانند به طور رایگان از خدمات پزشکی و بهداشتی استفاده کنند.

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آغاز ساخت بیمارستان ۳۵۰ تختخوابی این شهرستان نیز بیان کرد: مرحله نخست احداث این بیمارستان از جمله خاکبرداری، محوطه‌سازی، اسکلت‌بندی و بتن‌ریزی توسط پیمانکار این طرح با بیش از ۳۷۰ میلیارد ریال اعتبار آغاز شده و هم‌اکنون در حال احداث است.

وی اظهار داشت: محل اعتبار این طرح بزرگ که بالغ بر سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال است از محل ردیف بودجه سالیانه و اعتبارات ارزش افزوده وزارت بهداشت و درمان تأمین می‌شود.

وی اضافه کرد: پروژه بیمارستان ۳۵۰ تختخوابی مهاباد در زمینی به مساحت هشت هکتار و زیربنای ۳.۵ هکتار در ۶ طبقه در بلوار خلبان شهید خالد حیدری احداث می‌شود و شامل بخش‌های زایمان، بستری عمومی، درمانگاه و بخش‌های پشتیبانی خواهد بود.

محمودزاده با تاکید بر اینکه مهاباد به عنوان بلوک بهداشت و درمان جنوب استان نیز شناخته شده است، گفت: با اتمام این ۲ پروژه و اضافه شدن ۴۵۰ تخت بیمارستانی، سرانه تخت‌های بیمارستان این شهرستان از نُرم کشوری و استانی بالاتر خواهد رفت.

بیمارستان فعلی مهاباد یکی از بیمارستان‌های قدیمی آذربایجان‌غربی است که هم‌اکنون با چند برابر ظرفیت خود با ۳۰۱ تخت فعال و به شهروندان خدمات درمانی و پزشکی ارائه می‌کند.

مهاباد با ۲۳۷ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است و دارای یک بیمارستان، ۶۷ خانه بهداشت روستایی، ۱۸ مرکز سلامت روستایی و شهری، ۱۱ پایگاه سلامت و بیش از ۲۰۰ مطب خصوصی دارای پروانه فعالیت است.

پروژه احداث بیمارستان ۹۶ تختخوابی مهاباد دیماه سال ۱۳۹۶ با حضور رئیس سازمان تأمین اجتماعی و بیمارستان ۳۵۰ تختخوابی این شهرستان شهریورماه ۱۳۹۷ با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کلنگ زنی شد.

۹۹۰۳/‏۶۱۸۵/‏۲۰۹۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...