رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری سنندج گفت: در این مرکز سگ های سطح شهر پس از جمع آوری، عقیم سازی، واکسیناسیون، پلاک کوبی وسپس دوباره در سطح شهر رها سازی می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، سیروان غفوری در مراسم افتتاح این مرکز اظهار داشت: به منظور ارتقای سطح سلامت و بهداشت همچنین جلوگیری از شیوع بیماری های مشترک بین انسان و حیوان احداث مرکز کنترل جمعیت سگ های آزاد در دستور کار سازمان مدیریت پسماند شهرداری سنندج قرار گرفت.

غفوری افزود: سگ های سطح شهر توسط داروی بیهوشی با خودور مخصوص به این مرکز منتقل می شوند و پس از معاینه در خصوص سالم یا بیمار بودن به بخش مخصوص قرنطینه منتقل می شوند.

وی ادامه داد: پس از درمان، سگ های بیمار مثل سایر سگ ها عقیم سازی و پلاک کوبی می‌شود سپس در همان محل اولیه آزاد می شود اما درصورت تمایل شهروندی برای نگهداری سگ بصورت کاملاً رایگان در قبال اخذ تعهدنامه به وی تحویل داده می شود.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری سنندج خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۲۰ قلاده سگ در این این مرکز تحت عمل جراحی قرار گرفته اند ادامه فعالیت مرکز نگهداری سگ های آزاد بسیار هزینه بردار است بنابراین نیازمند همکاری و مساعدت همه نهادهای همکار به ویژه سازمان دامپزشکی، دانشگاه علوم پزشکی و دوستداران حیوانات هستیم.

این مرکز با همت شهرداری سنندج و همکاری انجمن مردمی مافی ژین در زمینی به مساحت ۷۰۰ متر مربع و اعتباری بالغ بر یک میلیارد ریال در سنندج راه اندازی شده است.