به گزارش خبرگزاری برنا؛ علی فرخزاد، معاون عمرانی استانداری قزوین پس از حضور در مراسم افتتاح اولین واحد ساخته‌شده توسط بنیاد مسکن قزوین در شهر دلفان، اظهار کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین تجربه خوبی در حوادث گذشته به‌ویژه زلزله کرمانشاه و بازسازی واحدهای این استان داشته به همین دلیل از سوی وزارت کشور به‌عنوان معین شهرستان دلفان از توابع استان لرستان انتخاب شد و با کمک بسیج قرار شد بخشی از بازسازی و احداث واحدهای تخریب‌شده را در این شهر بر عهده بگیرد.

فرخزاد بیان کرد: قرار شده ۱۲۸۰ واحد توسط بنیاد مسکن استان قزوین و ۴۵۰ واحد توسط بسیج سازندگی در این شهرستان احداث شود که خوشبختانه اولین واحد ساخته‌ شده امروز تکمیل و در اختیار یکی از خانواده‌های این منطقه قرار گرفت.

وی یادآور شد: با اعزام ماشین‌آلات سنگین و نیروهای بنیاد مسکن و بسیج سازندگی، روند پیشرفت کار مطلوب است و تاکنون ضمن برآورد میزان خسارت‌ها و تعیین تعداد واحدهای تعمیری و بازسازی و احداثی اقدامات لازم برای ساخت واحدها آغاز شده و روند آواربرداری، پی کنی، اجرای فونداسیون، دیوارکشی و اسکلت‌بندی واحدها قابل‌قبول است و امیدواریم در زمان تعیین شده بتوانیم به تعهدات خود عمل کنیم.

معاون عمرانی استانداری قزوین اضافه کرد: یکی دیگر از اقداماتی که در استان انجام دادیم هماهنگی با شرکت شهرک‌های صنعتی استان بود تا برخی از واحدی‌های تولید مصالح ساختمانی در قزوین مانند آجر و سیمان در تأمین نیازهای مناطق سیل‌زده مشارکت داشته باشند تا برخی کمبودها را جبران کنیم.

وی اظهار کرد: تلاش می‌کنیم تا قبل از فصل سرما بتوانیم تعهدات استان قزوین را در ساخت واحدهای مسکونی در شهرستان دلفان به پایان برسانیم تا آسیب دیدگان در واحدهای مناسبی اسکان داده شوند.

این مسئول تصریح کرد: برای تأمین بخشی از نیازهای مالی و مصالح ساختمانی موردنیاز این منطقه جلسه‌ای هم با خیرین استان داشتیم و تعدادی از نیکوکاران قبول کردند در این کار خداپسندانه مشارکت کنند که این همکاری می‌تواند روند اجرا را تسریع کند.

وی در خصوص مهم‌ترین مشکلات کنونی شهرستان سیل‌زده دلفان گفت: در بازدیدی که امروز به همراه استاندار قزوین و مدیرکل مدیریت بحران استان از واحدهای آسیب‌دیده و مناطق تخریب‌ شده داشتیم به نظر می‌رسد با توجه به پراکندگی روستاها یکی از مشکلات تأمین و انتقال مصالح ساختمانی به‌ویژه آجر و سیمان به منطقه باشد که برای این منظور هم اقدام لازم را انجام خواهیم داد.