ناوگان حمل و نقل عمومی در جاده‌های آذربایجان‌شرقی کنترل می‌شود


ناوگان حمل و نقل عمومی در جاده‌های آذربایجان‌شرقی کنترل می‌شود

تبریز - ایرنا - تامین و ارتقای ایمنی رفت و آمد ناوگان حمل و نقل عمومی بار و مسافر از عمده عوامل پیشگیری از بروز تصادف‌های جاده ای است که در این راستا طرح بازدید و کنترل ناوگان حمل و نقل عمومی در محورهای آذربایجان‌شرقی در حال اجراست.

با آغاز سفرهای تابستانی و افزایش تقاضای استفاده از حمل و نقل عمومی از سوی مردم، کنترل و نظارت بر عملکرد ناوگان حمل و نقل عمومی اهمیت بیشتری پیدا می کند.

تعداد ناوگان اتوبوس آذربایجان شرقی ۶۹۹ دستگاه، تعداد ناوگان مینی بوس ۱۱۳۹ دستگاه و تعداد ناوگان سواری ۷۲۵ دستگاه است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل عمومی آذربایجان شرقی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با تائید این موضوع، از ۳ هزار مورد بازید ناوگان حمل و نقل عمومی بار و مسافر از آغاز تیر تاکنون و ادامه این روند تا پایان سفرهای تابستانی خبر داد و گفت: در این راستا گروهی از کارشناسان حوزه های مختلف حمل نقل و راهداری در پایانه های بار و مسافر، پاسگاه های پلیس راه، شرکت های حمل و نقل و مسیر راه های مواصلاتی استان حضور می یابند.

اورجعلی علیزاده افزود: این کارشناسان اقدام به کنترل مدارک راننده، ناوگان، وضعیت ایمنی ناوگان، عملکرد مدیران فنی شرکت ها و مهار بار کرده و علاوه بر راهنمایی های لازم به رانندگان و شرکت ها، در صورت مشاهده تخلف با متخلف برخورد قانونی می کنند.

وی یادآوری کرد: تاکنون حدود ۶۰ ماموریت از سوی کارشناسان در سطح راه های برون شهری استان انجام شده است.

آذربایجان شرقی دارای ۲۳۵ کیلومتر آزاد راه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.

آب و هوای خنک آذربایجان شرقی در تابستان، این استان را به مقصد گردشگران و مسافران پرتعدادی از مناطق کشورمان می کند به گونه ای که بر اساس آمار منتشر شده همه ساله در فصل گرم افزون بر چهار میلیون نفر به این استان سفر می کنند.

در استان ۳.۹ میلیون نفری آذربایجان شرقی همچنین ۱۲ هزار و ۴۸۴ دستگاه خودرو بارگیر ثابت مانند کامیون و ۱۱ هزار و ۵۷۸ خودرو بارگیر غیرثابت مانند تریلی وجود دارد.
۸۰۲۳/‏۵۱۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حمله خونین به 2 دختر 6 و 11 ساله در شمال شرق فرانسه