«نوشته هایی درباره محمد بهمن بیگی و آثار او»


«نوشته هایی درباره محمد بهمن بیگی و آثار او»

کرمان - ایرنا - کتاب «نوشته هایی در باره محمد بهمن بیگی و آثار او » به کوشش سه نفر از دانش آموختگان و مهندسان جامعه عشایری ایران به نام های اسماعیل احمدی ، ابوالفتح امیری و کهزاد رنجبر در 430صفحه به زیور طبع آراسته شده است .

"محمد بهمن بیگی " که به پدر تعلیمات عشایر ایران معروف است قبل از انقلاب با پایه گذاری مدارس عشایری توانست به تربیت بیش از ۱۰ هزار معلم، مهندس، قاضی، پزشک و وکیل مجرب همت گمارد و خدمات ارزشمند و ماندگاری را بطور اعم برای جامعه ایرانی و بطور اخص در جامعه عشایری از خود بر جای گذارد. ایشان پس از بازنشستگی نیز فرصتی یافت تا خاطرات و شیوه‌های موفق کاری چند دهه‌ای خود در کسوت معلمی را در قالب چندین اثر ادبی با عنوان های " بخارای من ایل من "، "اگر قره قاج نبود"، "به اجاقت قسم " و" شهامت "به رشته تحریر در آورد.

کتاب کتاب نوشته هایی در باره محمد بهمن بیگی و آثار او همانطور که از نامش پیداست در حقیقت جمع آوری دیدگاههای برخی بزرگان جامعه ادبی ایران از جمله " عبدالحسین زرین کوب، بزرگ علوی، ابراهیم گلستان، نصرت الله نوح، کریم کشاورز، شمس آل احمد، ایرج افشار، سیمین دانشور، مسعود بهنام، کریم امامی، ناصر امامی، مهردخت برومند، پرهام، مهدی پرهام و حسین درایه پیرامون تاثیرات خدمات کاری و همچنین آثار ارزشمند ادبی محمد بهمن بیگی به عنوان یک معلم خستگی ناپذیر و ادیب چیره دست است.

این کتاب که با تصاویری زیبا از برخی همراهان و دانش آموختگان و خانواده زنده یاد محمد بهمن بیگی به پایان می رسد در ۴۳۰ صفحه و با شمارگان سه هزار نسخه توسط انتشارت نشر ویژه نگار منتشر شده است.

۵۰۵۴

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر