خودروسازان «ارابه مرگ» تولید میکنند
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با انتقاد از عملکرد دستگاهها در خصوص کاهش تلفات حوادث جادهای گفت: خودروسازان ارابه مرگ تولید میکنند. خودروی پراید و پژو RD که ایمنی لازم را ندارند، نباید در جادهها تردد کنند.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با انتقاد از عملکرد دستگاهها در خصوص کاهش تلفات حوادث جادهای گفت: خودروسازان ارابه مرگ تولید میکنند. خودروی پراید و پژو RD که ایمنی لازم را ندارند، نباید در جادهها تردد کنند.
به گزارش خبرنگار اجتماعی ایلنا، سردار سیدکمال هادیانفر، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در مراسم رزمایش بزرگ گشتهای نامحسوس پلیس راهور ناجا گفت: کاهش کشته شدگان و جان باختگان در سوانح و حوادث جادهای تنها برعهده پلیس نیست و پلیس تنها یک سازمان از ۳۳ سازمان متولی این موضوع است.
وی ادامه داد: دستگاههایی مانند وزارت راه و شهرسازی، شهرداریها، رسانههای جمعی، صدا و سیما، وزارت بهداشت، بیمه و... نیز در کاهش جان باختگان سوانح و حوادث جادهای نقش دارند.
رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به آمار جان باختگان سوانح جادهای در بیمارستانها و حین انتقال به بیمارستان گفت: ۶ درصد از جان باختگان حوادث ترافیکی در حین انتقال و ۴۳ درصد در مراکز درمانی جان خود را از دست میدهند. بنابراین ۴۹ درصد کشتههای حوادث و سوانح جادهای مربوط به وزارت بهداشت است و این وزارتخانه نیز در این زمینه برای کاهش این تلفات، اقدامات موثری انجام دهد.
وی با بیان اینکه ۱۵۸۵ نقطه حادثه خیز در جادهها وجود دارد، گفت: باید تلاش کنیم تا ۵۶ درصد تصادفات کاهش پیدا کند. ما تصادفات پرتکرار در این نقاط داریم. سهم خودروسازها نیز کم نیست. خودروسازها ارابه مرگ تولید میکنند. پراید و RD که ایمنی لازم را ندارند نباید در جادههای کشور تردد کنند و خودروسازان باید خودروی ایمن تولید کنند.
سردار هادیانفر خاطرنشان کرد: ۹۲ درصد تصادفات جادهای به عامل انسانی مربوط میشود و عامل انسانی نیز نیاز به آموزش دارد. رسانهها و صداوسیما باید در زمینه آموزش و کاهش تلفات جادهای کمک کنند.
وی ادامه داد: بیمه مرکزی برای هر جانباخته در تصادفات جادهای از ۲۶۰ میلیون تومان تا ۳۱۰ میلیون تومان پرداخت میکند، اما با این وجود اقدامی برای کاهش کشتهشدگان در دستور کار ندارد. معتقدیم که همه دستگاهها باید در این کار انسانی و اسلامی مشارکت کنند و پلیس نباید در این زمینه تنها باشد.
ادامه دارد...