125 میلیارد ریال اعتبار به فعالسازی کارخانه یخچالسازی لرستان اختصاص یافت


125 میلیارد ریال اعتبار به فعالسازی کارخانه یخچالسازی لرستان اختصاص یافت

خرم آباد - ایرنا - معاون ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) گفت: 125 میلیارد ریال اعتبار به فعالسازی کارخانه یخچالسازی لرستان اختصاص یافت.

به گزارش ایرنا، عارف نوروزی روز چهارشنبه در حاشیه فعالسازی کارخانه یخچالسازی لرستان در جمع خبرنگاران بیان کرد: مجموعه یخچالسازی لرستان با حمایت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و قرارداد ستاد اجرایی و مالک مجموعه منعقد شده است.

وی اظهار داشت: بیش از ۱۲۵ میلیارد ریال منابع اختصاص خواهد یافت و اکنون بیش از ۵۰ درصد منابع اختصاص یافته و کار با شرایط بسیار خوبی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه یخچال فریزرهای ۲۰ فوتی در این کارخانه تولید می‌شود، ادامه داد: همزمان با انعقاد قرارداد با همکاری و پیگیریهای استاندار لرستان انجام شد، این مجموعه در ۴۵ روز به تولید رسیده است و در ادامه محصولات این کارخانه برای تامین بسته لوازم خانگی سیلزدگان تهیه می‌شود.

نوروزی اضافه کرد: با قرارد ستاد اجرایی و استاندار لرستان در این راستا ۱۰ هزار بسته لوازم خانگی برای سیلزدگان تامین می‌شود و ۵ هزار یخچال از این کارخانه تولید می‌شود.

وی اظهار داشت: رای استهلاک سرمایه گذاری در این کارخانه کالا دریافت می‌شود وجهت استمرار فعالیت این کارخانه، برای زوج های جوان محروم تامین جهیزیه آنها بر عهده ستاد اجرایی است و بخشی از لوازم مربوطه جهیزیه از این کارخانه خرید می‌شود.

نوروزی گفت: ۱۴۷ نفر نیروی جوان تحصیلکرده در این کارخانه مشغول به کار شده اند و با افزایش تولید برای شیفت دوم ظرفیت جذب ۱۳۰ نیروی جدید وجود دارد.

وی افزود: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام حدود یک هزار و ۹۸۷ طرح اقتصادی کوچک ومتوسط باظرفیت بیش از شش هزار و ۳۰۰ نفر اشتغال و حجم سرمایه گذاری یک هزار و ۸۳۰ میلیارد ریال در لرستان در حال انجام دارد.

وی اظهار داشت: برای رفع محرومیت های شهرستان های لرستان توافق نامه ای منعقد شده است و لرستان یکی از استان های هدف ستاد اجرایی فرمان حضرت امام برای رفع محرومیت بیشتر است.

۷۲۷۴/‏۷۲۶۴/‏۷۲۷۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | رونمایی عجیب طالبان از یک سلاح جنگی؛ تولید وطنی افغانستان با بُشکه!