نیکی میناژ: در کنسرت جده نمی‌روم آنجا حقوق زنان و همجنسگرایان رعایت نمی‌شود


نیکی میناژ آوازخوان سرشناس امریکایی که قرار بود به تاریخ 18 جولای در یک جشنواره بزرگ موسیقی در شهر جده عربستان شرکت کند این سفر را لغو کرده است. وی گفته است به دلیل رعایت نشدن حقوق زنان و اقلیت های جنسی در عربستان و در اعتراض به وضعیت بدی که آن ها در آنجا دارند کنسرت خود را لغو می کند. این آوازخوان مشهور که به ملکه رپ مشهور است به خاطر...

نیکی میناژ: در کنسرت جده نمی‌روم آنجا حقوق زنان و همجنسگرایان رعایت نمی‌شود

نیکی میناژ آوازخوان سرشناس امریکایی که قرار بود به تاریخ ۱۸ جولای در یک جشنواره بزرگ موسیقی در شهر جده عربستان شرکت کند این سفر را لغو کرده است.

وی گفته است به دلیل رعایت نشدن حقوق زنان و اقلیت های جنسی در عربستان و در اعتراض به وضعیت بدی که آن ها در آنجا دارند کنسرت خود را لغو می کند.

این آوازخوان مشهور که به ملکه رپ مشهور است به خاطر اجراهای متفاوت و پوشیدن لباس های بدن نما و رقص هایش بسیار حاشیه ساز و مشهور است.

نیکی میناژ در بیانیه‌ای اعلام کرد: «پس از تفکر دقیق، تصمیم گرفتم مطابق با برنامه‌ریزیِ انجام شده برای شرکت در جشنواره بین‌المللی جده عمل نکنم. درحالی که چیزی بیش از اجرای برنامه برای طرفدارانم در عربستان نمی‌خواستم، پس از بررسی بهتر وضعیت به این نتیجه رسیدم که برایم مهم است که بگونه‌ای روشن حمایتم را از حقوق زنان، حقوق دگرباشان جنسی و آزادی بیان اعلام کنم.»

پیش از این روز جمعه نیز بنیاد حقوق بشر مستقر آمریکا در نامۀ سرگشاده‌ای خطاب به خانم مینجا، از او خواسته بود که از تصمیمیش برای شرکت در جشنواره ۱۸ ژوئیه جده صرف‌نظر کند، «پول این رژیم» را رد کند و از نفوذش برای آزادی زنان کنشگر استفاده کند.

عربستان با وجود گسترش مدرنیته و آزادی های زیادی که اخیرا اعمال کرده است به خاطر مسایل حقوق بشری به شدت مورد انتقاد است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا