دوره‌های تور لیدری


دوره‌های تور لیدری

موسسه گات برای داوطلبانی که به حرفه گردشگری علاقه دارند کلاس‌هایی با سطح بالا و استادهای با تجربه گرد هم آورده تا بتواند در حوزه گردشگری داخلی و خارجی تور لیدرهای خوبی را تربیت کند.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام آموزشگاه زبان گات، آن دسته از افرادی که قصد دارند یک تور لیدر در جه یک باشند و دانش خود را در این زمینه بالا ببرند تا بتوانند بهترین خدمات را به مسافران تور خود ارائه دهند و به عنوان یک راهنمای گردشگری حرفه‌ای مشغول به کار شوند بهتر است از دوره‌های تور لیدری در آموزشگاه زبان گات استفاده کنند.

مهارت و دانش لازم برای تور لیدر حرفه‌ای

برای اینکه بخواهید دوره تور لیدری بگذرانید و به عنوان شغل اصلی خود انتخاب کنید و منبع درآمد کافی برای گذراندن زندگی داشته باشید باید از هر نظری خود را به بهترین سطح برسانید.

- برنامه‌ریزی مناسب برای هزینه‌های سفر

- روابط عمومی بالا برای برقراری ارتباط با هر شخصی در هر سنی

- رفتاری مودبانه و مهربان با اعضای تور

- علاقه‌مند به کشف مناطق بکر و جدید گردشگری

- تسلط به زبان انگلیسی و دیگر زبان‌ها

- توانایی مدیریت زمان

- حفظ آرامش در شرایط خاص و اضطراری

- آگاهی کامل از مسائل ایمنی در سفرهای جاده‌ای

- ظاهری آراسته و شیک

- تناسب اندام و قدرت بدنی مطلوب

- صبر و بردباری هنگام رفتار با مسافرین

- دارا بودن اطلاعات کامل در مورد مقصد گردشگری

اگر بتوانید موارد ذکر شده را به درستی رعایت کنید و در صورت عدم اطلاعات از هر کدام، در مورد آنها تحقیق کنید قطعاً به یکی از بهترین تور لیدرها تبدیل خواهید شد.

تحصیلات لازم برای دوره‌های تور لیدری

افراد علاقه‌مندی که قصد دارند تور لیدری را به طور حرفه‌ای ادامه دهند می‌توانند از دوره‌های آموزشی تور لیدری استفاده کنند. این دوره‌ها در آموزشگاه‌های سرتاسر تهران برگزار می‌شود که با ثبت‌نام در آنها می‌توانید اطلاعات خوب و مفیدی را کسب کنید.

پس از گذراندن این دوره‌های آموزشی می‌بایست در آزمون‌های داخلی و جامعی که برگزار می‌شود شرکت کنید و به عنوان راهنمای گردشگری (تور لیدر) فعالیت کنید. لازم به ذکر است که برای داشتن شغل تور لیدری الزاماً نیاز به مدرک دانشگاهی ندارید اما نزدیک‌ترین رشته دانشگاهی متناسب با این شغل مدیریت جهانگردی معرفی می‌شود.

انواع کارت تور لیدری

سه نوع کارت تور لیدری داریم: راهنمای گردشگری، راهنمای زمین گردشگری و راهنمای فرهنگی. زبان دوره‌های تور لیدری به دو دسته فارسی و غیر فارسی تقسیم می‌شود که غیر فارسی شامل زبان‌های انگلیسی، آلمانی، فرانسوی، اسپانیایی و … می‌باشد. پس از گذراندن دوره‌های آموزشی مراحل دریافت کارت تور لیدری ۸ تا ۱۲ ماه یه طول می‌انجامد.

تور لیدر می‌تواند کار خود را در یکی از موسسات گردشگری، هتل‌ها و یا آموزشگاه‌ها شروع کند و در صورت کسب تجربه و آگاهی‌های لازم می‌توانید خودتان یک موسسه جذب گردشگر و برگزارکننده تورهای مسافرتی به داخل و خارج از ایران تاسیس کنید.

انتهای رپرتاژ خبری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان