ایران جزو 10 کشور برتر در حوزه منابع فرهنگی است


عضو هیئت ‌امنای جهاد دانشگاهی و رئیس پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاد دانشگاهی گفت: کارهای بر زمین‌ مانده به جهاد دانشگاهی واگذار می‌شود .

به گزارش ایسنا، محمدحسین ایمانی‌خوشخو صبح امروز (چهارشنبه، ۱۹ تیر) در آئین افتتاح نخستین واحد استانی پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی در جهاد دانشگاهی زنجان، اظهار کرد: همواره فعالیت‌های مهم و پربازده حوزه پیشرفت کشور که مغفول باقی مانده است به جهاد دانشگاهی واگذار می‌شود و هر جا کاری به هر دلیلی بر روی زمین می‌ماند به نهاد انقلابی جهاد دانشگاهی سپرده می‌شود.

این مسئول ادامه داد: هم‌اکنون جهاد دانشگاهی ۱۵ طرح کلان و مهم ملی کشور را بر عهده دارد که این واگذاری در راستای شرایط موجود کشور انجام می‌شود.

وی افزود: پارک علوم و فناوری جهاد دانشگاهی در راستای همین اقدام تأسیس می‌شود. همچنین این پارک با رویکرد ورود جهاد دانشگاهی در این حوزه است.

ایمانی‌خوشخو با اشاره به اینکه خبرگزاری ایسنا از رسانه‌های نخست در کشور است، تصریح کرد: جهاد دانشگاهی در حوزه فعالیت‌های قرآنی نیز فعال است و نتایج نظری آماری ایسپا به‌عنوان زیرمجموعه جهاد دانشگاهی نیز بسیار معتبر است.

وی با اشاره به اینکه باید در شرایط خاص کشور فعالیت‌های با بازده عملیاتی انجام شود، گفت: تحریم‌ها با وجود ایرادات موجب شده نگاه به خارج برداشته شود که خود جزو برکات تحریم است. همچنین باید توجه داشت که ایران جزو ۱۰ کشور برتر در حوزه منابع فرهنگی است اما از این منابع بسیار کم استفاده شده و الان وقت بهره‌گیری از این توان است.

رئیس پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاد دانشگاهی با بیان اینکه واحد استانی پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی از استان زنجان آغاز شده است، خاطرنشان کرد: زنجان دارای سابقه علمی طولانی در علم و فرهنگ است و اولین پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی از استان زنجان آغاز شده است و باید کاری کرد که باور کنیم از فرهنگ نیز می‌توان کسب درآمد کرد و فرهنگ از بخش کمک‌بگیر به بخش مولد تغییر پیدا کند.

معاون آموزشی و رئیس سازمان تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان جهاد دانشگاهی نیز در این مراسم گفت: دولت در زمینه زیست‌بوم کارآفرینی اقدامات خوبی انجام داده است.

محمدصادق بیجندی افزود: خوشبختانه در حال حاضر در کشور در زمینه زیست‌بوم‌های کارآفرینی اتفاقات خوبی افتاده و دولت سرمایه‌گذاری‌های مناسبی انجام داده است.

این مسئول ادامه داد: حال زمان آن است که با هم‌افزایی در حوزه‌های نو، فرصت‌ها به طور کامل مورد استفاده قرار گیرد و فرآیند تبدیل ایده به محصول، ارسال محصول به بازار و حفظ بازار بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: باید توجه داشت که فرآیند تبدیل ایده به محصول، محصول به بازار و حفظ بازار، جز با هم‌افزایی مدیران ارشد استانی و کشور محقق نخواهد شد.

در ادامه این آئین، نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار کرد: ایران کشور ثروتمند و با منابع بالایی است و این منابع می‌تواند کشور را از مشکلات موجود نجات دهد.

علی وقف‌چی ادامه داد: در حال حاضر در رابطه با جنگ و صلح مباحث زیادی مطرح است و باید توجه داشت که در سایه صلح است که می‌توان زیرساخت توسعه را پیش برد که در این بحث حتماً باید از علم کمک گرفت.

وی افزود: بحث فرهنگی در رابطه با صلح، بزرگ‌ترین زبانی است که می‌تواند بستر توسعه را فراهم کند.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت