آموزش اتصال دسته PS3 به گوشی یا تبلت اندرویدی


آموزش اتصال دسته PS3 به گوشی یا تبلت اندرویدی

آیا می‌خواهید اجرای بازی PUBG در گوشی خود را با یک دسته بازی تجربه کنید؟ ما در این مقاله قصد داریم به آموزش اتصال دسته PS3 به گوشی یا تبلت اندرویدی بپردازیم. بازی‌های موبایلی در حال پیشرفته‌تر شدن هستند،‌ پس تعجب برانگیز نیست که کاربران به دنبال اتصال دسته‌های بازی به گوشی خود برای اجرای... نوشته آموزش اتصال دسته PS3 به گوشی یا تبلت اندرویدی...

آیا می‌خواهید اجرای بازی PUBG در گوشی خود را با یک دسته بازی تجربه کنید؟ ما در این مقاله قصد داریم به آموزش اتصال دسته PS3 به گوشی یا تبلت اندرویدی بپردازیم.

بازی‌های موبایلی در حال پیشرفته‌تر شدن هستند،‌ پس تعجب برانگیز نیست که کاربران به دنبال اتصال دسته‌های بازی به گوشی خود برای اجرای بازی‌هایشان با لذت بیشتری باشند. یکی از محبوب‌ترین گزینه‌ها هم دسته PS3 است. با این حال اتصال آن به گوشی کار آسوده‌ای به نظر نمی‌رسد. اما روشی که ما به شما می‌آموزیم، کار را برای شما راحت خواهد کرد.

دو راه برای اتصال دسته PS3 به گوشی یا تبلت اندرویدی وجود دارد که بسته به سازگاری، محدودیت‌ها و دیگر نیازمندی‌ها با یکدیگر متفاوت هستند.

اتصال دسته PS3 به گوشی یا تبلت

از آنجایی که پلی استیشن 3 یک کنسول قدیمی است، احتمال دارد که دسته‌ی آن را هنوز در منزل خود نگه داشته باشید. این دسته را می‌توانید به کامپیوتر یا گوشی خود وصل کرده و به اجرای بازی‌ها بپردازید، اما چون این دسته بازی دارای سخت افزاری از نسل‌های گذشته‌تر است، بنابراین محدودیت‌هایی در اینجا وجود دارد.

در حالی که دسته پلی استیشن از بلوتوث بهره‌مند است، اما همانند کنترلرهای جدید نمی‌توانید آن را به دیوایس خود وصل کنید. هر دو نسخه‌ی Sixaxis و DuaShock 3 کنترلر پلی استیشن را می‌توان به کنسول بازی پلی استیشن 3 و پی اس پی گو وصل کرد. اتصال با دیگر دیوایس‌ها پیش‌نیازهایی خواهد داشت.

DualShock 4‌ که از بلوتوث قدرتمندتری بهره می‌برد، فقط با کنسول پلی استیشن 4 کارایی دارد. به همین خاطر شما باید از دسته پلی استیشن 3، یک کابل و نرم افزار برای اتصال به گوشی یا تبلت اندرویدی خود استفاده کنید.

روش اول= استفاده از Sixaxis Controller (نیازمند روت بودن گوشی)

سازگاری: اکثر گوشی‌های اندرویدی٬ اما با گوشی‌های اچ تی سی و سامسونگ مشکل دارد

درجه سختی: متوسط

به چه چیزی نیاز دارید: گوشی روت شده٬ آداپتور ٬OTG دسته پلی استیشن ٬3 کامپیوتر و یک کابل مینی یو اس بی

آموزش اتصال دسته PS3 به گوشی یا تبلت اندرویدی

Sixaxis Controller اپلیکیشن مخصوص اتصال دسته پلی استیشن 3 به گوشی های اندرویدی است. این برنامه بیشترین سازگاری را با گوشی‌های مختلف بازار ارائه می‌کند. با این حال٬ استفاده از Sixaxis Controller نیازمند روت بودن دیوایس شما است. از آنجایی که روت کردن٬ گوشی شما را از گارانتی خارج می‌کند٬ برای انجام این کار باید مطمئن شوید. البته خوشبختانه اپلیکیشن‌های مختلفی وجود دارد که به شما کمک می‌کند به صورت ایمن عملیات روت سازی را اجرا کنید.

اگر دیوایس شما دارای بوت لودر قفل (نظیر گوشی‌های اچ تی سی) است٬ پیش از آنکه بتوانید گوشی‌تان را روت کنید٬ باید بوت لودر را قفل‌گشایی کنید. سپس٬ برنامه را اجرا کنید.

دانلود Sixaxis Controller (قیمت 2.49 دلار)

گام اول: بررسی سازگاری

البته این اپلیکیشن رایگان نیست٬ اما برخی از سایت‌های ارائه دهنده‌ی اپلیکیشن وجود دارد که نسخه‌ی رایگان این برنامه را نیز در اختیار شما قرار دهند. پیش از نصب خود این برنامه می‌توانید اپلیکیشن Sixaxis Compatibility Checker را نصب کنید تا مطمئن شوید که این دیوایس با گوشی شما سازگار است. برای بررسی کافیست دکمه‌ی Start را بزنید. فقط توجه داشته باشید که پیش از بررسی٬ گوشی شما باید روت شده باشد.

آموزش اتصال دسته PS3 به گوشی یا تبلت اندرویدی

اگر سازگاری وجود داشته باشد٬ پیغام زیر را مشاهده خواهید کرد. در اینجا یک آدرس بلوتوث نیز برای شما به نمایش درمی‌آید. این آدرس را یادداشت کنید. حال بلوتوث گوشی خود را روشن کنید و به مرحله بعد بروید.

آموزش اتصال دسته PS3 به گوشی یا تبلت اندرویدی

گام دوم: دسته را آماده کنید

در کنار روت کردن گوشی شما٬ نصب اپلیکیشن اضافه‌تر برای دسته بازی هم نیاز است. شما باید با استفاده از یک ابزار کامپیوتری دسته‌ی بازی خود را با اپلیکیشن Sixaxis سازگار کنید. این ابزار SixaxisPairTool نام دارد. این برنامه را روی کامپیوتر خود نصب کنید و با یک حساب کاربری Administrator آن را اجرا کنید. به جز ویندوز٬ نسخه‌ی مک او اس و لینوکس این ابزار نیز وجود دارد٬ اما ما در اینجا با نسخه‌ی ویندوزی آن کار می‌کنیم.

این برنامه یک دیالوگ باکس ساده را به نمایش می‌گذارد که در آن آدرس بلوتوث دسته‌ی دستگاه اصلی وارد می‌شود. همچنین فضایی وجود دارد که به شما اجازه می‌دهد دستگاه اصلی را تغییر دهید. آدرس بلوتوث گوشی خود که در گام نخست به دست آوردید را در اینجا بنویسید و به مرحله‌ی بعد بروید. این برنامه درایورهای لازم برای دسته‌ی بازی شما را نصب خواهد کرد.

آموزش اتصال دسته PS3 به گوشی یا تبلت اندرویدی

ممکن است در هنگام اجرای برنامه‌ی جفت سازی با مشکل مواجه شوید. گاهی اوقات برنامه‌ی SixaxisPairTool اجرا نمی‌شود و پیغام خطای lilbusb0.dll نمایان می‌شود. وارد پوشه‌ای که این برنامه نصب شده در شاخه‌ی x86 شوید. نام فایل lilbusb0_x86.dll را به libusb0.dll تغییر دهید.

آموزش اتصال دسته PS3 به گوشی یا تبلت اندرویدی

سپس این فایل را کپی کرده و همراه با libusb0.sys در پوشه‌ای که SixaxisPairTool.exe حضور دارد٬ کپی کنید. شما همچنین باید با راست کلیک روی منوی استارت٬ وارد بخش Device Manager شوید و درایوری با نام HID compliant game controller را از زیرمجموعه‌ی Human Interface Devices پاک کنید. اگر اپلیکیشن اجرا شد٬ اما درایورها نصب نشد٬ شما باید از SCP Toolkit برای نصب درایورها استفاده کنید. در مرحله‌ی بعد نوبت به جفت سازی با موبایل می‌رسد.

گام سوم: جفت‌سازی دسته از طریق Sixaxis Controller App

آموزش اتصال دسته PS3 به گوشی یا تبلت اندرویدی

این مرحله آسان‌تر از مراحل گذشته است. فقط مطمئن شوید که به برنامه٬ تمام دسترسی‌های لازم را داده‌اید. پس از اجرای برنامه روی گوشی٬ شما باید روی دکمه‌ی Start کلیک کنید. سپس اپلیکیشن بررسی‌های لازم را انجام می‌دهد تا مطمئن شود شما درایورهای صحیح را دارا هستید.

با فشردن دکمه‌ی Pair Controller شما می‌توانید بررسی کنید که آدرس بلوتوث گوشی شما به عنوان آدرس اصلی کنترلر تنظیم شده است. اگر شما نتوانستید دسته را با برنامه به درستی جفت‌سازی کنید، Pair Controller این کار را برای شما انجام خواهد داد و درایورهای لازم را نصب می‌کند.

آموزش اتصال دسته PS3 به گوشی یا تبلت اندرویدی

وقتی عبارت Client 1 Connected مشاهده شد، یعنی کار تمام است. فقط کافیست با فشردن دکمه‌های مختلف، مطمئن شوید که دسته به درستی کار می‌کند. حالا بازی را اجرا کنید و از آن لذت ببرید.

روش دوم= استفاده از Sixaxis Enabler (بدون نیاز به روت)

سازگاری: اکثر گوشی‌های سامسونگ (و البته برندهای دیگر)، به خصوص مدل‌های جدیدتر

درجه سختی: آسان

به چه چیزی نیاز دارید: گوشی سازگار٬ آداپتور ٬OTG دسته پلی استیشن ٬3 کامپیوتر و یک کابل مینی یو اس بی

آموزش اتصال دسته PS3 به گوشی یا تبلت اندرویدی

استفاده از ائلیکیشن Sixaxis Enabler برای اتصال دسته PS3 به گوشی اندرویدی، ساده‌ترین روش است. پس چرا همه از آن استفاده نمی‌کنند؟ گوشی‌های زیادی با این برنامه سازگار نیستند، به خصوص کاربران گوشی‌های قدیمی‌تر با این برنامه مشکل دارند. از آنجایی که این اپلیکیشن نیازی به روت بودن گوشی شما ندارد، گوشی یا تبلت باید پشتیبانی فریمور درستی را برای کنترلرهای پلی استیشن 3 داشته باشد. مهم‌ترین برندهایی که گوشی‌هایشان اغلب از این برنامه پشتیبانی می‌کند، سامسونگ و نکسوس است. برخی از پرچمداران ال جی نیز با آن سازگار هستند.

همانند Sixaxis Controller، اپلیکیشن Sixaxis Enabler هم یک اپلیکیشن پولی است،‌ هرچند برخی از سایت‌های ایرانی آن را به صورت رایگان در اختیار شما قرار می‌دهند.

دانلود Sixaxis Enabler (قیمت 2.49 دلار)

گام اول: اجرای Sixaxis Enabler

اولین گام در این روش بسیار ساده است، پس از دانلود برنامه آن را اجرا کنید. این برنامه نیاز به روت بودن گوشی شما یا مجوزهای خاص نخواهد داشت. کار با خود برنامه نیز بسیار ساده است و رابط کاربری مینیمالیستی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. آن شامل یک صفحه با دستورالعمل‌های مختلف و یک صفحه‌ی عیب‌یابی می‌شود. در بالا نیز شما می‌توانید وضعیت موجود را بررسی کنید. وقتی در این قسمت نوشته می‌شود Detecting Sixaxis, please attach controller شما باید کنترلر را به گوشی خود وصل کنید.

گام دوم: اجازه به برنامه برای جفت‌سازی

آموزش اتصال دسته PS3 به گوشی یا تبلت اندرویدی

زمانی که دسته وصل شد و آن را روشن کردید،‌یک پیغام برای دسترسی اپلیکیشن به دیوایس شما نمایان می‌شود. دکمه‌ی OK را بفشارید تا عملیات جفت‌سازی آغاز شود. اگر گوشی یا تبلت شما سازگار باشد، نوار وضعیت به Sixaxis Enabled تغییر می‌کند. سپس شما می‌توانید دکمه‌های روی دسته را بفشارید تا مطمئن شوید همه چیز درست کار می‌کند.

اگر گوشی شما سازگار نبود، به جز نصب یک رام سفارشی که به‌روزرسانی‌های فریمور را به همراه داشته باشد، هیچ راهی حتی روت کردن گوشی نیز کارساز نخواهد بود. ما در آزمایشی که انجام دادیم از گوشی اچ تی سی وان ام 7 استفاده کردیم. با روت کردن این گوشی روش اول به درستی جواب داد، اما روت کردن یا نکردن دردی از ما برای استفاده از روش دوم را دوا نکرد. ما این برنامه را روی گوشی‌های گلکسی اس 8 و گلکسی اس 10 سامسونگ و هواوی پی 20 پرو نیز آزمایش کردیم که به خوبی با آن‌ها سازگار بود.

راه‌های دیگر جفت‌سازی یک دسته به دیوایس اندرویدی

با وجود محبئبیت روزافزون استفاده از دسته برای اجرای بازی‌های اندرویدی، راه‌های محدودی برای اتصال دسته PS3 به گوشی یا تبلت شما وجود دارد. ما فقط از وجود این دو روش مطلع بودیم و امیدواریم که برای شما کارساز بوده باشد. با این حال دسته‌هایی مخصوص گوشی‌های اندرویدی در بازار وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را خریداری کرده بدون هیچ‌گونه زحمتی به گوشی خود وصل کنید و از اجرای بازی‌ها لذت ببرید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج