26 هزار مترمربع از اراضی کشاورزی ورامین آزاد شد


26 هزار مترمربع از اراضی کشاورزی ورامین آزاد شد

تهران – ایرنا – مدیر جهاد کشاورزی ورامین اعلام کرد:‌ با تخریب 6 مورد ساخت و ساز غیرمجاز 26 هزار مترمربع از اراضی کشاورزی این شهرستان آزاد شد.

محمدحسین تاجیک روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: در اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی ۶ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در روستای حسین آباد جواهری از توابع بخش مرکزی ورامین امروز با حضور نمایندگان دستگاه‌های متولی تخریب شد.
وی اظهارداشت: در ساخت و سازهای غیرمجاز افراد سودجو با دیوارکشی اراضی کشاورزی، قصد احداث باغ ویلا داشتند و در برخی از مناطق حتی مصالح ساختمانی نیز تخلیه کرده بودند که مصالح ساختمانی نیز جمع آوری شد.

26 هزار مترمربع از اراضی کشاورزی ورامین آزاد شد


وی اظهارداشت: ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی و تبدیل آن به باغ ویلا علاوه بر اینکه موجب تخریب اراضی حاصلخیز کشاورزی می‌شود در حوزه تأمین آب به ویژه در بافت روستایی مشکلاتی به وجود می‌آورد و کمبود آب را در این مناطق تشدید می‌کند.
تاجیک گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۹۰ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در مناطق مختلف شهرستان ورامین تخریب و ده‌ها هکتار از اراضی کشاورزی آزاد سازی شده است.

26 هزار مترمربع از اراضی کشاورزی ورامین آزاد شد

شهرستان ورامین در ۳۵ کیلومتری جنوب شرق تهران بیش از ۸۰ هزار هکتار اراضی قابل کشت دارد که به دلیل محدودیت منابع آبی تنها ۳۸ هزار هکتار آن زیر کشت محصولات زراعی و باغی می‌رود.
تهرام/۷۲۵۴/‏‬ ۱۰۰۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022