حمله هماهنگ 5 شیر به زرافه عظیم‌الجثه | فیلم


زرافه ها جزو شگفت انگیزترین موجودات زمین هستند. بر خلاف جثه خیلی بزرگ و عجیبی که دارند، این حیوانات جزو بی آزارترین موجودات روی زمین قرار می گیرند. زرافه بلندقدترین حیوان روی زمین است! بلندی قد این موجود از 6متر تجاوز میکند . چندضلعی هایی که روی بدن این جانور وجود دارد به استتار او در میان درختان کمک میکند. زرافه ها شاخ هم دارند! نرها دو شاخ بی...

زرافه ها جزو شگفت انگیزترین موجودات زمین هستند. بر خلاف جثه خیلی بزرگ و عجیبی که دارند، این حیوانات جزو بی آزارترین موجودات روی زمین قرار می گیرند. زرافه بلندقدترین حیوان روی زمین است! بلندی قد این موجود از ۶متر تجاوز میکند . چندضلعی هایی که روی بدن این جانور وجود دارد به استتار او در میان درختان کمک میکند. زرافه ها شاخ هم دارند! نرها دو شاخ بی موی قلمبه و گره مانند و ماده ها شاخ های باریکی مانند ریش بز دارند.

زرافه ها که به صورت گله ای زندگی میکنند میتوانند دشمنانشان مانند شیرها را از فاصله های دور ببینند. آنها میتوانند به طور مداوم با سرعتی بیش از ۵۶ کیلومتر در ساعت بدوند.زرافه ها گیاهخوارند و بیشتر برگها و شاخه های کوچک و پوست اقاقیای خاردار را میخورند. لب های سفت و بزاق غلیظشان از آنها در مقابل خارها محافظت میکند.

زبان زرافه ها برای گرفتن و چیدن برگ طولی برابر ۵۰سانتی متر دارد. این موجودات شنوایی و بویایی بسیار قوی دارند.هر زرافه دارای پوشش منحصربه فرد است. همچنین پوست بسیار ضخیمی دارد که خار به سختی در آن فرومیرود. دست کم ۱۱ پیوند شیمیایی معطر روی پوست زرافه قرار دارد. مواد شیمیایی روی پوست نرها به نسبت ماده ها بوی قوی تری دارد و به راحتی میتوان جنس آنها را مشخص کرد.زرافه برای دراز کشیدن ابتدا زانوی پای جلویی خود را بر زمین میزند و آن پا را کاملا بر زمین میگذارد. سپس همینکار را با پای عقبیش میکند. این حیوان روزی ۴تا۵ساعت میخوابد. زرافه های مسن تر به شکل ایستاده میخوابند.

زرافه ها برای برقراری ارتباط بین هم از خود صداهای مختلفی درمیاورند. مثلا برای اظهار عشق با صدای بلند سرفه میکنند! آنها هنگام خواب خروپف، خش خش و ناله میکنند و صدایی مانند فلوت درمیاورند.جالب است بدانید زرافه های مادر با فرزندان در گله های مهدکودک جمع میشوند و آموزش را باهم مرور میکنند! نرها تقریبا هیچ نقشی در رشد فرزندان ندارند.وطن کنونی زرافه ها تنها آفریقا است. درحالیکه در زمان های بسیار قدیم در هندوستان و مالزی هم وجود داشته اند.

یک نکته ی جالب اینکه درقدیم به زرافه ها شترگاوپلنگ میگفته اند! زیرا گردنش به شتر، شاخک هایش به گاو وحشی شباهت دارد و پوست بدنش به پلنگ بی شباهت نیست.روی هم رفته زرافه ها جانورانی بی آزار و آرامش جو هستند و با حیوانات دیگر همزیستی مسالمت آمیز دارند مگر اینکه مورد تعرض قرار بگیرند، که دراینصورت با تمام قوا از خود دفاع میکنند. دفاع آنها هم یا بصورت فرار با سرعت زیاد و یا لگدپرانی به سمت دشمن است که معمولا موثر واقع میشود.

منبع: گردالی

(۱۶۰۴)


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حیوانات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)