نوزدهمین جشن سینمایی تلویزیونی حافظ با حضور هنرمندان و علاقمندان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری موج، نوزدهمین جشن حافظ با تاخیری نود دقیقه ای در مرکز همایش های بین المللی برج میلاد آغاز به کار کرد.

بعد از قرائت آیاتی از قرآن کریم کلیپی با صدای محسن چاووشی پخش شد و سپس ایمان معلم، پسر کوچک مرحوم علی معلم به روی سن حاضر شد و ضمن خیر مقدم به حضار برای اجرایی شدن بیستمین دوره جشن حافظ در سال آینده ابراز امیدواری کرد.

پس از آن نوبت به اجرای رضا یزدانی رسید؛ وی در پایان اولین قطعه ای که اجرا کرد گفت: در ابتدای مراسم طبق هر سال و به توصیه علی معلم یک اثر با شعر حافظ کار را آغاز کردیم.

در ادامه کلیپی با موضوع مروری بر دوره های قبلی این جشن پخش شد و سپس رویا نونهالی پشت تریبون قرار بگیرد.

وی پس از قرائت متنی از امید معلم، دبیر این جشن، دعوت کرد که پشت تریبون قرار گیرد.

وی گفت: این جشن بیش از اینکه به خانواده سینما تعلق داشته باشد، متعلق به حضرت حافظ است. خوشحالم که به رغم درگذشت ناگهانی پدرم، علی معلم، و به رغم ناخرسندی حسودان این جشن همچنان با شکوه برگزار می شود.

سپس کلیپی از داوران این جشنواره پخش شد و بعد از آن عسل معماریان از نورا هاشمی برای اهدای یک عمر فعالیت هنری به گلاب آدینه دعوت کرد تا به روی سن حاضر شود.

* تقدیر از گلاب آدینه و تشکر او از مهدی هاشمی

گلاب آدینه پس از نمایش کلیپی از آثارش به روی سن آمد و گفت: از زمانی که به من گفته شد در این مراسم حضور خواهم داشت، هر چقدر تمرین کردم و با خودم گفتم که بغض نکنم نشد. وقتی که تصاویر مرور کارهای گذشته ام را دیدم نتوانستم ذوق خود را نشان ندهم و از همه کسانی که باعث شدند در اینجا قرار بگیرم متشکرم.

وی سپس افزود: از اولین اساتید خودم مهدی هاشمی و سوسن تسلیمی متشکرم و هرگز نمی توانم فراموش کنم که چقدر از آنها آموختم. اگر رخشان بنی اعتماد اصرار نمی کرد که زرد قناری و روسری آبی را بازی کنم الان اینجا نبودم.

* تقدیر از رامین جوادی آهنگساز بازی تاج و تخت

در ادامه این مراسم با اعلام امید معلم، یک تندیس حافظ افتخاری به عنوان جایزه ویژه و شگفتانه این دوره جشن به رامین جوادی سازنده موسیقی آثار بسیاری مانند سریال مشهور بازی تاج و تخت اهدا شد.

رامین جوادی که امکان حضور در جشن حافظ را نداشت با ارسال پیامی از این جشن و جایزه تشکر کرد و آن را باعث افتخار دانست.

متن تقدیر نامه رامین جوادی به وسیله دکتر امیرهوشنگ هاشمی به سه زبان فارسی، انگلیسی و فرانسوی قرائت شد.

خبر اهدای این جایزه تا این لحظه رسانه ای نشده بود.

از این لحظه به بعد اجرای برنامه به عهده فرزاد حسنی گذاشته شد؛ پس از آن بهاره رهنما و سروش صحت برای اهدای جایزه بهترین فیلم مستند به روی سن آمدند.

بهاره راهنما گفت: خوشحالم که در عصر بازیگری با شعور و گذشت گلاب آدینه دنیا آمده ام؛ سروش صحت هم با روشی ابتکاری گفت: حتی شمردن تعداد سال های برگزاری این جشن هم سخت است چه برسد به اجرای نوزده دوره آن، من از علاقمندان مستند هستم و بهاره رهنما فیلم مستند هم ساخته است.

جایزه حافظ این بخش به فیلم در جستجوی فریده به کارگردانی آزاده موسوی و کوروش عطایی تعلق گرفت.

الهام حمیدی و شاهرخ استخری برای اهدای جایزه بعدی به روی سن آمدند و احسان جوانمرد برای فیلمنامه سریال بانوی عمارت جایزه حافظ را دریافت کرد.

وی پس از دریافت جایزه اش گفت: از سال ۱۳۸۷ تا کنون هر هفته به همراه تعدادی از جامعه شناسی دانشگاه تهران در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا اقدام به خواندن تاریخ می کنیم و من موفقیتم در ژانر تاریخی را مدیون بچه های سه شنبه های تاریخ هستم.

در ادامه عبدالله اسکندری و ارشا اقدسی در حالیکه سرش شعله ور بود به روی سن حاضر شدند تا جایزه دستاورد فنی و هنری را اهدا کنند. این جایزه به جلوه های بصری و میدانی تنکه ابوقریب تعلق گرفت در حالی که هیچ کدام از چهار نفر نامبرده شده در این مراسم حضور نداشتند.

مستانه مهاجر و حمید گودرزی برای اهدای جایزه بهترین تدوین به روی سن آمدند و جایزه حافظ در این بخش به هایده صفی یاری برای فیلم عصبانی نیستم تعلق گرفت.

این گزارش تکمیل می شود...