برگزاری 20 عنوان برنامه ویژه روز بزرگداشت حضرت شاهچراغ (ع) در کانون های مساجد استان فارس


برگزاری 20 عنوان برنامه ویژه روز بزرگداشت حضرت شاهچراغ (ع) در کانون های مساجد استان فارس

حجت الاسلام امیدی با اشاره به برگزاری 20 عنوان برنامه ویژه روز بزرگداشت حضرت شاهچراغ (ع) در کانون های مساجد استان فارس گفت: این برنامه ها همزمان با ایام دهه کرامت در قالب های مختلف در حال برگزاری است.

«حجت الاسلام حسین امیدی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیراز گفت: حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) از فرزندان برجسته امام هفتم حضرت موسی بن جعفر (ع) بود که لقب ایشان «امین ولایت» است و به این جهت که این بزرگوار از امام رضا (ع) بزرگ تر بود، پس از شهادت پدر خویش به همراه یاران خود با امام رضا (ع) بیعت کرد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد فارس با اشاره به ویژگی های والای حضرت شاهچراغ (ع)، خاطرنشان کرد: از کرامات و فضائل حضرت شاهچراغ (ع) فراوان به منصه ظهور رسیده است و افتخار ما استان فارسی ها و همه ایرانیان این است که از برکت وجود ایشان برخوردار هستیم.

وی با اشاره به برگزاری 20 عنوان برنامه ویژه روز بزرگداشت حضرت شاهچراغ (ع) در کانون های مساجد استان فارس گفت: این برنامه ها همزمان با ایام دهه کرامت و ششم ذی القعده در قالب های مختلف در حال برگزاری است و فضاسازی مناسب تبلیغاتی و اطلاع رسانی به مردم با بهره گیری از بنر، پوستر و پرچم های رنگی انجام شده است.

دبیر اجرایی شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت استان فارس از برپایی مراسم های بزرگداشت روز حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) همراه با تبیین شخصیت والای فرزند امام هفتم (ع) با عنوان «امین ولایت» خبر داد و افزود: تعدادی از دلدادگان و ارادتمندان خاندان اهل بیت (ع) نیز در قالب کاروان پیاده به حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) مشرف شدند.

این کارشناس مذهبی یادآور شد: نشست ها و جلسات با حضور روحانیون و اساتید دانشگاه ها و معرفی ابعاد شخصیتی حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع)و همچنین تشکیل حلقه ها و گفتمان های پرسش و پاسخ با برای نوجوانان و جوانان نیز در حال برگزاری است.

حجت الاسلام امیدی با اشاره به دیگر برنامه ها، تاکید کرد: محفل های انس با قرآن، جشنواره ها و مسابقات فرهنگی، قرآنی، علمی، ورزشی و ادبی در رشته های مختلف با موضوع حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع)، نمایشگاه هنری، مسابقه نقاشی و دلنوشته و نمایشگاه آثار کودکان و نوجوانان، شب شعر با موضوع امین ولایت و حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع)، ختم قرآن و صلوات هدیه به ساحت مقدس حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) و برپایی ایستگاه های صلواتی توزیع شربت و شیرینی نیز از برنامه هایی است که به مناسبت ششم ذی القعده، روز حضرت شاهچراغ (ع)، در کانون های مساجد استان اجرا شده است.

پایان پیام/130

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی