سلطانیه به لحاظ سرانه کتاب و کتابخوانی از افق 1404 عبور کرد


سلطانیه به لحاظ سرانه کتاب و کتابخوانی از افق 1404 عبور کرد

زنجان - ایرنا - شهرستان سلطانیه به لحاظ وضعیت سرانه کتاب و کتابخوانی از سند چشم انداز 1404 گذشت و این مهم چشم اندازهای روشنی را در این بخش پیش رو قرار داده است.

فرماندار سلطانیه روز جمعه به خبرنگار ایرنا گفت: طبق سند چشم انداز ۱۴۰۴ مقرر شده بود که در شهرستان سلطانیه ۶ باب کتابخانه عمومی ایجاد شود که هم اکنون این تعداد به هشت رسیده و به لحاظ سرانه کتابخانه ای این مهم تحقق یافته است.

حسین رحمانی هزار رود افزود: این شهرستان به لحاظ تعداد کتاب‌های موجود در کتابخانه های عمومی نیز به شاخص مقرر شده در افق ۱۴۰۴ نزدیک شده بطوری که در زمان حاضر ۹۳ هزار نسخه کتاب در کتابخانه های عمومی شهرستان وجود دارد و تنها هفت هزار نسخه برای رسیدن به معیار یاد شده مورد نیاز است.

این مسئول ادامه داد: هم اکنون شهر سلطانیه دارای یک کتابخانه عمومی به تعداد ۲۳ هزاز و ۷۳۰ نسخه کتاب فعالیت می‌کند که یکهزار و ۲۱ نفر نیز عضو فعال نیز در این مکان فرهنگی ثبت شده است.
رحمانی افزود: هفت کتابخانه عمومی در روستاهای گوزلدره، خیرآباد، ویر، یوسف آباد، سنبل آباد، قره بلاغ و بوئین دارای ۶۸ هزار و ۳۵۳ نسخه کتاب است که چهار و هزار و ۶۰۸ نفر نیز نیز عضو این کتابخانه ها را تشکیل می‌دهد.
به گفته فرماندار سلطانیه، ۱۹ درصد از جمعیت شهرستان سلطانیه عضو کتابخانه های عمومی بوده که این تعداد کتاب خوان با مراجعه به هشت کتابخانه عمومی شهرستان با زیربنای ۲ هزار و ۸۰۶ متر مربع نیازهای فرهنگی و علمی خود را برطرف می‌کند.

شهرستان سلطانیه با ۳۰ هزار نفر جمعیت در ۴۰ کیلومتری از مرکز استان زنجان قرار دارد.

۹۶۴۶/ ۸۰۶۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403