نبود راه بین مزارع، مشکل این روزهای کشاورزان راز و جرگلان


نبود راه بین مزارع، مشکل این روزهای کشاورزان راز و جرگلان

بجنورد- ایرنا- سیلاب‌های بهاری علاوه بر جاده‌های دسترسی به راه‌های بین مزارع شهرستان راز و جرگلان نیز آسیب زد و این روزها در فصل برداشت گندم و محصولات کشاورزی، کشاورزان این خطه مرزی برای تردد و حمل و نقل محصولات خود مشکل دارند.

به گفته برخی از مسئولان این شهرستان با وجود اینکه بارندگی‌های امسال به بخشی از خشکسالی این شهرستان خاتمه داد و امسال وضعیت تولید محصولات کشاورزی مساعد است اما برداشت محصول به راحتی امکان پذیر نیست.

ساخت و مرمت راه‌های بین مزارع اگر چه خواسته مردم است اما فرماندار راز و جرگلان خبرهای امیدبخشی در این مورد ندارد.

محمد زارعی هدک روز جمعه با اذعان به خرابی راه‌های بین مزارع اظهار داشت: شرایط تخصیص اعتبارات در این بخش به شکلی است که هیچ پیمانکاری رغبتی به ساخت راه‌های روستایی ندارد.

وی افزود: اعتبار این بخش ۸۰۰ میلیارد ریال است و از این رقم ۲۸۰ میلیارد ریال جذب شده است اما این اعتبارات در قالب اسناد خزانه است و در سال ۱۴۰۰ قابل دریافت است و به همین دلیل هیچ پیمانکاری حاضر به انجام کار با این شرایط نیست.

وی در ادامه افزود: از دیگر سو خود اهالی و مالکان اراضی کشاورزی هم با وجود اینکه باید بخش‌هایی از مسیر را که در حیطه کار پیمانکاران نیست، بسازند اما به این کار اقدام نمی‌کنند تا حداقل بخشی از کار انجام شود.

بارندگی و سیلاب‌های امسال در شهرستان راز و جرگلان ۲ هزار میلیارد ریال خسارت برجای گذاشت.

شهرستان مرزی راز و جرگلان ۷۰ هزار نفر جمعیت دارد و مرکز آن شهر راز در ۱۲۰ کیلومتری بجنورد مرکز استان خراسان شمالی قرار دارد.

ب / ‏۵۱۳۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


توی 10 ثانیه حدس بزن / چه کسی از دست پلیس فرار کرده؟