علت نبود خوابگاه در دانشگاه علمی کاربردی چیست؟


علت نبود خوابگاه در دانشگاه علمی کاربردی چیست؟

معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی کشور درباره علت نبود خوابگاه در دانشگاه علمی کاربردی توضیحاتی داد.

علت نبود خوابگاه در دانشگاه علمی کاربردی چیست؟احمدرضا پیش بین مدیر کل حوزه ریاست و پاسخگویی به شکایات و معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به نداشتن خوابگاه دانشجویی دانشگاه علمی کابردی، اظهار کرد: به دلیل اینکه مراکز علمی کاربردی خصوصی هستند و تعداد ۶۰۰ دانشگاه در سراسر کشور وجود دارد، دانشجویان این دانشگاه نیاز به خوابگاه ندارد.

گستردگی دانشگاه علت نداشتن خوابگاه دانشجویی

وی ادامه داد: به دلیل گسترده بودن دانشگاه علمی کاربردی برای افراد صرف نمی‌کند که به خوابگاه بروند؛ عموما فاصله بین محل اسکان و تحصیل دانشجویان کم است و نیاز به ماندن در خوابگاه ندارند.

معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی کشور ادامه داد: بیش از ۸۰۰ رشته خاص در دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور تدوین و تصویب شده است که این رشته‌ها هرچند سال یک بار مورد بازنگری مجدد قرار می‌گیرند و قانون گذار اجازه تعریف رشته‌های جدید، خاص و تخصصی را به دانشگاه علمی کاربردی داده است.

توسعه مراکز بین المللی دانشگاه جامع علمی کاربردی

پیش بین با بیان اینکه مراکز بین المللی دانشگاه جامع توسعه می‌یابند، اظهار کرد: به دنبال ایجاد مراکز دانشگاهی در کشور‌های منطقه و همسایگان ایران اسلامی هستیم؛ توسعه همکاری‌های بین المللی در خصوص آموزش‌های مهارتی در دانشگاه علمی کاربردی در دستور کار واقع شده است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی در ادامه افزایش رشته‌های کاردانی را یک سیاست این دانشگاه دانست و یادآوری کرد: این دانشگاه به دنبال تغییرات آموزشی و سیاست‌های جدید است که در آن محدود کردن رشته‌های کارشناسی و افزایش رشته‌های کاردانی به عنوان یک اولویت در برنامه کاری قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن